Про особливості організації освітнього процесу та методичний супровід роботи ЗЗСО щодо подолання навчальних втрат в умовах дистанційного навчання
Заступник директора з навчально-виховної роботи
Варвара ШАЙТАН
´ Закон України «Про освіту» від 05 вересня 2017 року №2145-VIII (зі змінами, чинними від 19.01.2019).
´ Закон України «Про повну загальну середню освіту» від 16 січня 2020 року № 463ІХ (набрав чинності 18 березня 2020 року).
´ Закон України «Про забезпечення функціонування української мови як державної» від 25.04.2019 року № 2704-VIII.
´ “Закон України «Про внесення змін до деяких законів України в сфері освіти щодо врегулювання окремих питань освітньої діяльності в умовах воєнного стану” від 28.04.2022 №7325.
´ рішення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій від
07.06.2023 року «Про затвердження Рекомендацій слухань у Комітеті на тему:
Освітні втрати й освітні розриви на рівні загальноєвропейської освіти:
вимірювання та механізми подолання»(протокол №122).
´ Постанова Кабінету Міністрів України від 28 липня 2023 року №782 “Про початок навчального року під час воєнного стану в Україні”.
´ Лист Міністерства освіти і науки України ст МОН України ««Про організацію 2023/2024 навчального року в закладах загальної середньої освіти» від 16.08.2023 №1/12186-23.
´ Лист ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 01.08.2023 №21/08-1242 «Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2023/2024 навчальному році».
´ наказ Міністерства освіти і науки України від 28.03 2022 №274 “Про деякі питання здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану”;
´ наказ Міністерства освіти і науки України від 01.04.2022 №289 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти»,
´ наказ Міністерства освіти і науки України від 15.05.2023 №563 «Про затвердження методичних рекомендацій щодо окремих питань здобуття освіти в закладах загальної середньої освіти в умовах воєнного стану в Україні»,
´ Наказ управління освіти від 10.07.2023 р. «Про затвердження Плану заходів щодо подолання навчальних втрат учнів закладів загальної середньої освіти Херсонської міської територіальної громади».
´ Наказ по школі від 09.08.2023 р. №73-о/д «Про затвердження Плану заходів щодо подолання освітніх втрат учнів Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №54 з поглибленим вивченням іспанської та інших іноземних мов Херсонської міської ради».
´ Освітня програма Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №54 з полибленим вивченням іспанської та інших наземних мов Херсонської міської ради на 2023/2024 навчальний рік.
´ План роботи Херсонської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №54 з поглибленим вивченням іспанської та інших наземних мов Херсонської міської ради на
2023/2024навчальний рік.
´ Наказ по школі від 29.08.2023 р. №80-о/д «Про організацію освітнього процесу в школі у 2023/2024 навчальному році на період дії воєнного часу».
´ Наказ по школі від 29.08.2023 р. №81-о/д «Про організацію методичної роботи в школі у 2023/2024 навчальному році».
´Визначити пріоритетним напрямом роботи у 2023/2024 навчальному році подолання та недопущення навчальних втрат відповідно до Програми закладу з подолання навчальних втрат (додається).
´Організувати освітній процес в закладі за дистанційною формою здобуття загальної середньої освіти - відповідно до заяв батьків.
´Дистанційне навчання проводити з використанням сервісів ZOOM, ВШО, «На урок», «Всеосвіта», Learningapps, цифрових інструментів Google для освіти, дотримуючись норм, встановлених Санітарним регламентом та дбаючи про безпеку дітей і вчителів в онлайн-просторі під час проведення навчальних занять у синхроному форматі
Особливості організації освітнього
´Згідно рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України №289 від 01 квітня 2022 року «Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти», основними видами оцінювання результатів навчання учнів 5-6 класів, що проводитимуться закладом, мають бути формувальне, поточне та підсумкове: тематичне, семестрове, річне.
´ Для забезпечення наступності між підходами до оцінювання результатів:
- навчання здобувачів початкової та базової середньої освіти, у першому семестрі 5 класу підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснювати за рівневою шкалою, а його результати позначати словами або відповідними літерами: «початковий» – «П», «середній» – «С», «достатній» – «Д», «високий» – «В» та супроводжувати вербальною характеристикою з орієнтацією на досягнення учня/учениці (а не на помилки або невдачі).
´Оцінювання результатів навчання учнів:
- 5-х класів у ІІ семестрі та за навчальний рік здійснювати за 12-бальною системою; - 6-х класів Нової української школи та 7-9 класів, які здобувають освіту за Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою КМУ №1392 від 23.11.2011 року, здійснювати за 12-бальною системою упродовж навчального року.
´Враховуючи те, що пріоритетним напрямом роботи закладу в 2023/2024 навчальному році визначено подолання та недопущення навчальних втрат в умовах реалізації нових Держстандартів початкової та базової середньої освіти, особливої важливості набуває питання забезпечення якісного науково-методичного супроводу освітнього процесу, розширення форм та методів дистанційного навчання з метою підвищення якості освіти через реалізацію науково-методичної проблеми «Формування компетентної особистості здобувача освіти в умовах компенсації його навчальних, виховних та психосоціальних втрат у воєнний та післявоєнний час».
´ Методична рада школи (голова Варвара ШАЙТАН) ´ Методичні об’єднання вчителів:
- іноземних мов – Марина ІГОШЕВА;
- суспільно-гуманітарних та художньо-естетичних дисциплін –
Олена СУСЬ;
- природничо-математичних, технологічних дисциплін та фізичної культури. – Тетяна ПАРХОМЕНКО; - вчителів початкових класів – Анастасія РОЖКО; - класних керівників – Наталя ШРАМКО.
´ Постійно діючий психолого-педагогічний семінар з питань психологічного супроводу роботи педагогічного колективу над НМП в контексті діагностування освітніх втрат та вироблення механізму їх подолання – Наталя ХРАМЧЕНКО.
´ Методичні онлайн-марафони з питань впровадження НМП з тем: - “Методи продуктивної взаємодії учасників освітнього процесу при вивченнні іноземних мов в умовах дистанційного навчання та подолання навчальних втрат” (Світлана БОЖКЕВИЧ, жовтень – листопад 2023р.);
- “Інновації в базовій школі у форматі онлайн-навчання в контексті подоланні навчальних втрат”
(Варвара ШАЙТАН, грудень 2023 р. – січень 2024 р.);
- “ Розвиток інтелектуальних та конструкторських здібностей учнів початкової школи шляхом використання STEAM-технологій як способа подолання навчальних втрат” (Тетяна КОНОВАЛОВА, лютий
– березень 2024 р.);
- “Збереження і зміцнення ментального здоров'я як складової процесу подолання навчальних втрат” (Олена КНИГА, березень квітень 2024 р.).
Структура методичної роботи
В контексті методичних онлайн-марафонів провести онлайн-засідання педагогічної ради школи з тем:
´ «Модернізація освітнього процесу через упровадження сучасних інноваційних технологій як умова самовдосконалення й самореалізації вчителя та учня при вивченні іноземних мов на етапі подолання освітніх втрат» (Світлана БОЖКЕВИЧ, листопад 2023р.);
´ «Формування інноваційного освітнього онлайн-середовища на основі педагогіки партнерства в умовах реалізації компетентнісного підходу та принципу дитиноцентризма при вивченні базових дисциплін в контексті подолання освітніх втрат» (Варвара ШАЙТАН, січень 2024 р.);
´ «Мультидисциплінарний підхід до організації освітнього процесу як спосіб закладання фундаменту для формування в учнів початкової школи умінь комплексного бачення проблем реальної дійсності, різнопланових підходів до їх розв’язання в умовах подолання освітніх втрат»(Тетяна КОНОВАЛОВА, березень 2024 р.);
´ «Проблеми соціалізації дітей в умовах війни та шляхи їх розв'язання в процесі подолання освітніх втрат» (Олена КНИГА, квітень 2024 р.).
´Організувати проведення майстер-класів з тем:
- «Онлайн-інструменти для формувального та підсумкового оцінювання при вивченні інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» у 5-6 класах НУШ» (вч. Світлана КОВАЛЕНКО);
- «Персональний блог вчителя – сучасний інструмент та помічник»
(вч. Олександр ВОРОНЕНКО);
- «Гейміфікація в навчальному процесі та її використання при навчанні англійської мови» (вч. Ольга ЛЬВОВА);
- «Використання платформи «Kahoot!» для дистанційного навчання» (вч. Світлана КУШНАРЕНКО).
- «Забезпечення ефективної взаємодії школи, сім’ї та місцевої громади у збереженні та зміцненні психічного та фізичного здоров’я учнів»
(вч. Ірина ЖЕМЧУЖНИКОВА).
´ Вважати основними формами індивідуальної методичної роботи:
- самоосвіту;
- індивідуальне консультування;
- стажування;
- наставництво; - атестацію.
Структура методичної роботи
´ Забезпечити безперервне підвищення кваліфікації педпрацівників у режимі онлайн-навчання через:
- участь у роботі шкільних МО, проведенні методичних онлайн-марафонів, круглих столів, тренінгів, проектів, фахових конкурсів, вебінарів, веб-конференцій.
- участь у роботі міських професійних спільнот, творчих лабораторій, майстерок, освітніх хабів на базі Херсонського центру професійного розвитку педагогічних працівників;
- проходження курсової перепідготовки на базі комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради;
- чергову та позачергову атестацію;
- участь у сертифікації;
- участь у міжнародних освітніх програмах;
- проходження онлайн-курсів на освітніх платформах EdEra, «На урок», «Всеосвіта»,
«MCFR», «EdCamp Ukraine», «Prometheus», ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти (відділ STEM-освіти)», «Державна служба якості освіти», «Асоціація інноваційної та цифрової освіти», «Академія цифрового розвитку», КЗ «Мала академія наук» Херсонської обласної ради.