Презентація.(Проблема морального вибору. В.Шекспір «Гамлет»)

Про матеріал

Презентація до уроку.

Презентація містить питання до вікторини,відео, таблиці, схеми, що допамагають глибше зрозуміти авторську концепцію, а разом з тим і поведінку героя.

Дом. завдання - обрати собі тему для написання твору.

Життя цінується не за тривалістю, а за змістом ”(Сенека)

“Люди – господарі своєї долі ” (Шекспір)

“Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо ”(О. Генрі)

“У кожного кохання своя доля ”(Т. Драйзер)

“Не бійся ворогів : найгірше – вони можуть тебе вбити. Не бійся друзів: найгірше – вони можуть тебе зрадити. Бійся байдужих: вони не вбивають і не зраджують, та тільки з їхньої мовчазної згоди існують на землі зрадництво і вбивство ” (Б. Ясенський)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Відродження. Шекспір. “Гамлет”

Номер слайду 2

“Кожна людина – дитя своїх справ”. Ці слова письменника епохи Відродження Сервантеса так само актуальні сьогодні, як і багато років тому, в ХVIст., коли вони були написані. Протягом понад двох століть, з середини XIVст. до початку XVII ст., у країнах Західної Європи відбувався процес поступової кризи й розпаду феодалізму, зумовлений переходом європейського суспільства до нової , соціально – економічної формації. Цей період відомий в історії під назвою доби Відродження, або Ренесансу( від франц. “розквіт”). Це був час первісного нагромадження капіталу, ліквідації феодальної монархії,виникнення великих централізованих держав, формування нації та національних культур, бурхливого розвитку наук та виробничих сил.

Номер слайду 3

Наукові відкриття Ніколай Коперник довів, що земля є не центром Всесвіту, а лише однією з планет Сонячної системи

Номер слайду 4

Джордано Бруно піднявся до ідеї про вічність та нескінченність світів, що то пригасають, то знову спалахують у безмежних просторах Всесвіту.

Номер слайду 5

1492р. Колумб відкрив Америку

Номер слайду 6

1519 – 1522 рр. Магеллан здійснив подорож навколо Землі.

Номер слайду 7

Література: Данте Аліг’єрі

Номер слайду 8

Франческо Петрарка

Номер слайду 9

Джованні Боккаччо

Номер слайду 10

Франсуа Рабле

Номер слайду 11

Мігель де Сервантес

Номер слайду 12

Живопис: Леонардо да Вінчі

Номер слайду 13

Рафаель

Номер слайду 14

Мікеланджело

Номер слайду 15

Проте сьогодні ми поговоримо лише про одного письменника та про один його твір. Він списом влучно світ потряс, Цей знаменитий лондонський Парнас, Ромео і Джульєтта, король Лір... То ж хто цей всім відомий нам... Шекспір

Номер слайду 16

Дж. Джойс сказав: “Із усіх великих людей він найбільш загадковий. Єдине, що ми знаємо про нього,- це те, що він жив і страждав”. «Характеры, созданные Шекспиром, это не типы одной страсти, одного порока, это живые существа, наполненные многими страстями и многими пороками»,- А.С.Пушкин. Багато можна розповідати про Шекспіра – геніальну особистість, Яка і в ХХІ ст. Все ще продовжує хвилювати свідомість людства. Дуже влучно про своє призначення написав сам Вільям Шекспір: “ Век расшатался, и скверней всего, Что я рожден восстановить его» Г.Гейне сказав:”Серце поета – центр світу, через моє серце пройшла велика тріщина світу”. Ці слова можна віднести і до Шекспіра, і до його героя Гамлета.

Номер слайду 17

Що ж , настав час перенестися в далеке ХІІст., у замок Ельсінор

Номер слайду 18

Звернемося до слів В.Бєлінського: “Гамлет! чи розумієте ви значення цього слова? – воно велике і глибоке : це життя людське, це людина, це ви і я, це кожен із нас...” Чи так це? У чому критик правий? Зрозуміймо важливість морального життєвого вибору. Адже проблеми, які порушив автор,- загальнолюдські, вони стосуються і нас.

Номер слайду 19

Як у Шекспіра виникла ідея написання «Гамлета»? Який час та місце зображує драматург? На чому акцентує увагу Шекспір у своєму творі ,на відміну від легенди? Назвіть основні проблеми, які піднімаються у творі, драми, що розігріваються на сцені. З якими героями вони пов’язані ? До якого конфлікту можуть бути зведені всі названі проблеми, драми? Протиріччя між дійсністю та ідеалом, реальністю та уявою того, як має бути; між прощенням та помстою

Номер слайду 20

“Что же это за химера – человек? - восклицал Блез Паскаль в своих знаменитых “Мыслях”. – Какая невидаль, какое чудовище, какой хаос, какое поле противоречий, какое чудо! Судья всех вещей, бессмысленный червь земляной, хранитель истины, сточная яма сомнений и ошибок, слава и сор вселенной. Кто распутает этот клубок? ...Узнай же, гордый человек, что ты – парадокс для самого себя. Смирись, бессильный разум! Умолкни, бессмысленная природа, узнай, что человек бесконечно выше человека...   Опасное дело – убедить человека, что он во всем подобен животному, не показав одновременно и его величия. Не менее опасно убедить его в величии, умолчав о низменности. Ещё опаснее – не раскрыть ему глаза на двойственность человеческой натуры. Благотворно одно – рассказать ему и о той стороне, и о другой.    Человек не должен приравнивать себя ни к животным, ни к ангелам, не должен и пребывать в неведении о двойственности своей натуры. Пусть знает, каков он в действительности”.

Номер слайду 21

Людина – це всесвіт у Всесвіті, це мікрокосм у структурі макрокосму Макрокосм – це відображення трагедії часу У творі Шекспіра час створений як взаємодія двох світів Справжній, реальний світ середньовічної Данії . З цим світом пов’язані події твору, головна сюжетна лінія, так званий зовнішній конфлікт п’єси Уява про світ як про театр Уява про світ як про театр

Номер слайду 22

Ланцюг яких трагічних подій зображений у творі Шекспіра «Гамлет»? До чого, навіщо таке нагромадження смертей, трупів, атмосфера гниття? Яку відповідь дає сам Гамлет?

Номер слайду 23

Як Шекспір передає нам атмосферу віку, що «розхитався»? Справжній, реальний світ середньовічної Данії . З цим світом пов’язані події твору, головна сюжетна лінія, так званий зовнішній конфлікт п’єси Похмурий настрій самої трагедії Лексично Атмосфера передається образами героїв, що оточують Гамлета

Номер слайду 24

Як Шекспір характеризує Клавдія? Яке ставлення до нього Гамлета до та після розмови з Привидом? Як характеризує батька та Клавдія сам принц? Гамлет у кінці першого акту вирішує виконати свій обов’язок – помститися за батька, проходить два місяці, читач сподівається дізнатися, наскільки Гамлет приблизився до мети, проте другий акт розпочинається сценою у домі Полонія. Що відбувається? 70 рядків випадають із фабули твору. Що це дає нам, читачам? Як змінюється зміст конфлікту у творі ?

Номер слайду 25

Уява про світ як про театр Як ідея «життя - театр» розкривається у творі «Гамлет»? Кожен із героїв грає свою роль у житті «Театр у театрі» “Пастка”

Номер слайду 26

У тексті є дві сцени, коли діючі герої збираються всі разом. Які це сцени? Яке їх значення у композиції твору та у «лице діючому світі» ельсинорського двору?

Номер слайду 27

За якими чинниками ми можемо судити про внутрішній світ Гамлета? Яким ми бачимо Гамлета у першому акті? Що є причиною його душевного неспокою, замішання? Які герої поєднані ідеєю помсти?

Номер слайду 28

Тема помсти за батька ? Лаерт Фортінбрас Гамлет Помста без вагань Відмовляється від помсти

Номер слайду 29

Яка природа «божевілля» Гамлета? Як із розвитком дії поглиблюється внутрішній конфлікт героя?

Номер слайду 30

Номер слайду 31

Чим вирізняється цей монолог від інших монологів та реплік? Про що роздумує Гамлет у цьому монолозі? У чому причина вагань Гамлета? Що заважає Гамлету просто помститися Клавдію?

Номер слайду 32

Боротися Так Твір Шекспіра певною мірою трагедія помсти Гамлет, Лаерт, Фортінбрас прагнуть помститися за вбитих батьків Привид наказує Гамлету помститися, але не заплямувати себе і не чіпати матір Гамлет вважає, що його матір – грішниця, несе на собі моральний і християнський гріх Ні Життя триває. Король помер – хай живе новий король Офелія стає іграшкою в чужих руках Навіщо боротися і загинути? Християнські та людські закони проголошують думку, що людина не має права на вбивство.

Номер слайду 33

Як Гамлет ставиться до матері? У чому трагізм його стосунків із Офелією? Чи вирішує фінальна сцена конфлікт Гамлета? Яка ж ваша думка що до того, чи діяльний – бездіяльний Гамлет?

Номер слайду 34

Мотиви просувають вчинки персонажів, збуджують переживання, роздуми. Мотиви часто бувають статичними, що повторюються протягом твору Мотив божевілля Мотив смерті Мотив “гнилизни” Мотив помсти Мотив сповільнення дії Мотив заміни

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Більше чотирьох століть не сходить зі сцени театрів трагедія Шекспіра “Гамлет”. Майстерність акторів визначається їх грою у цій трагедії. Роль Гамлета – це роль, про яку мріють, домагаються, щоб перевірити себе на талант, на глибинність, на людяність. Володимир Висоцький

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Інокентій Смоктуновський (кадри з фільму)

Номер слайду 42

Номер слайду 43

Михайло Козаков Авілов

Номер слайду 44

Петрос Адамян (1849-1891рр.)

Номер слайду 45

Хабенський зіграв класичну роль під акомпанемент оркестру

Номер слайду 46

Спробуйте , знаючи текст “Гамлет”, довести або заперечити наступні висловлювання: “Життя цінується не за тривалістю, а за змістом”(Сенека) “Люди – господарі своєї долі” (Шекспір) “Треба прагнути бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу, і це можливо”(О.Генрі) “У кожного кохання своя доля”(Т.Драйзер) “Не бійся ворогів : найгірше – вони можуть тебе вбити. Не бійся друзів: найгірше – вони можуть тебе зрадити. Бійся байдужих: вони не вбивають і не зраджують, та тільки з їхньої мовчазної згоди існують на землі зрадництво і вбивство” (Б.Ясенський)

ppt
Додано
29 липня 2018
Переглядів
6303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку