Презентація "Проблеми навчально-виховного процессу та шляхи їх вирішення"

Про матеріал
Презентація методичної роботи про проблеми навчання та якості освіти на сучасному етапі, мотивація навчання учнів як один зі способів покращення якості освіти
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Сучасна освіта розглядається в усьому світі як важливий чинник становлення й розвитку особистості, як невід'ємна частина соціокультурного середовища, в якому живе людина

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Сьогодні в українській державі потрібна така школа, в якій будуть створені умови для розвитку і самореалізації кожної особистості, формування покоління, здатного «навчатися в продовж життя», створювати і розвивати цінності громадянського суспільства, і яка повною мірою зможе втілити в життя національну ідею «Нової української школи».

Номер слайду 5

Для реалізації завдань освіти та Державного стандарту загальної середньої освіти є необхідність об’єктивної інформації про рівень навчальних досягнень учнів з метою покращення якості знань та підготовки учнів до державної підсумкової атестації та проходження зовнішнього незалежного тестування.

Номер слайду 6

«Сучасні діти – це діти мережевого розуму»

Номер слайду 7

 МОТИВ – спонукання до діяльності , пов’язане із задоволенням потреб людини. Та найважливіше це. Формування позитивної мотивації до навчання

Номер слайду 8

МОТИВАЦІЯ – система спонукань які зумовлюють активність організму і визначають її спрямованість. Навчальна мотивація - внутрішня спонукальна сила, яка забезпечує залучення особистості до пізнавальної діяльності, стимулює розумову активність

Номер слайду 9

Навчальна мотивація. Внутрішня. Зовнішня

Номер слайду 10

Цикл мотиваціїПотреба Задоволення. Зусилля. Винагорода. Дії

Номер слайду 11

Типи мотивації навчальної діяльностіСПОНУКАЛЬНІ – пов’язані із впливом на свідомість школяра певних чинників:- Вимог батьків;- Авторитету вчителів;- Колективу школи. СОЦІАЛЬНІ – прагнення особистості шляхом навчання утвердити свій соціальний статус:- У суспільстві в цілому- В певному соціальному колективі ( сім’ї, класі)ПІЗНАВАЛЬНІ – що виявляються у пробудженні пізнавальних інтересів і реалізуються через отримання задоволення від самого процесу пізнання і його результатів. ПРОФЕСІЙНО –ЦІННІСНІ – відображають прагнення в майбутньому отримати професійну підготовку. МЕРКАНТИЛЬНІ - зумовлені безпосередньою матеріальною вигодою особистості..

Номер слайду 12

Пізнавальні мотиви:широкі навчальнінавчально –пізнавальнімотиви самоосвіти

Номер слайду 13

П’ять рівнів навчальної мотиваціїПерший рівень – високий рівень шкільної мотивації, навчальної активності. Другий рівень – гарна шкільна мотивація. Третій рівень – позитивне відношення до школи( але школа приваблює таких дітей переважно поза навчальною діяльністю)Четвертий рівень – низька шкільна мотивація. П’ятий рівень – негативне відношення до школи, шкільна дезадаптація

Номер слайду 14

Причини зниження інтересу до навчання:- перенасичення інформаційним простором;- захоплення батьків у формуванні «Раннього розвитку»- критика навчання дитини з боку дорослих- не беруться до уваги потреби дитини, її можливості сприймати і засвоювати інформацію, її фізичний розвиток, здоров’я.

Номер слайду 15

Поради щодо формування позитивної мотивації молодших школярів: Максимальне заохочення;-    Увага до кожного;-    Помилки нормальне та потрібне явище;- Створення ситуацій успіху і довіри. Формування в учня позитивного ставлення до навчання; - Високий рівень довірливих, емоційних відносин учня та вчителя;- Розвиток мовленнєвих знань та умінь;- Постійний зв'язок із батьками.

Номер слайду 16

Середня школа: самостійність і заохочення. Навчити вчитися: скласти чіткий розпорядок дня та план занять. Підняти самооцінку Послабити контроль

Номер слайду 17

Дитина – підлітоквтратила інтерес до навчання, якщо у неї спостерігається хоча б три фактори- Їй не цікаві шкільні предмети;- Вона часто критикує вчителя;- Систематично спізнюється на заняття; - Забуває записувати домашнє завдання;- Часто не  здає на перевірку зошити і з письмовими завданнями, навіть якщо вони й виконані;- Не виконує завдання з уроків, які пропустила;-    Прояви нестандартної поведінки під час навчання, та    регулярні  зауваження;- Не бере участі в житті класу;- Відпрошується з уроків посилаючись на погане самопочуття;- Систематичне почуття втоми;- У неї немає друзів, або навпаки – дитина спілкується з ними цілими днями, забувши про навчання;

Номер слайду 18

Шляхи формування мотивації в учнів середньої школи:-Новизна знань; - Усвідомлення цінності отриманих знань, їх корисності; - Забезпечення відчуття « просування вперед»;- Творча, пошукова атмосфера на уроці; - Реальні навчальні вимоги до предмета;- Хвалити виконавця, критикувати - виконання; -    При потребі звертати увагу на минулі успіхи;-    Активізація самостійної, пошукової роботи;- Не дозволяти жорсткої конкуренції між учнями, не порівнювати їх між собою;

Номер слайду 19

Старша школапрофесійне самовизначення та результативність ЗНО 

Номер слайду 20

Дитина – старшокласниквтратила інтерес до навчання якщо …- Регулярно спізнюється на уроки та їх погулює;- Замикається в собі або навпаки, гарячкує, коли їй ставлять питання про школу;- Робить завдання в останню мить;- Під час контрольної роботи вона не могла нічого написати і здавала порожній аркуш; - Їй важко зосередитись;- Важко планувати свою шкільну діяльність;- Не замислюється про своє майбутнє- Часто «хворіє» у ті дні коли проводиться тематичне оцінювання.

Номер слайду 21

Шляхи формування мотивації старшокласників-Повага до особистості учня;- Поставлена під сумнів доступна учням логіка пояснення;- Затосування інформаційних технологій;- Індивідуальні , творчі завдання, що  дають можливість учневі продемонструвати власну унікальність;- Заохочувати бажання досягти визнання. Багато дітей вчаться не тільки заради знань, а й заради престижу.- Іноді просто говоріть «Треба»! Проте цьому заклику надавайте особистісної спрямованості – «Це пригодиться Тобі на ЗНО».- Використовуйте наміри старшокласників . Пам’ятайте: намір виникає на основі потреби.

Номер слайду 22

Методи, які використовує педагог з метою формування в учнів позитивної мотивації до навчальної діяльності 1. Метод емоційного стимулювання у поєднанні із словесним методом (прийоми зацікавлення, здивування)2. Навчальні екскурсії3. Наочні (демонстрація)4. Проблемно – пошукові5. Практичні (дати алгоритм виконання завдання)

Номер слайду 23

6. Методи, які стимулюють пізнавальні запити учнів (незакінчені завдання, тексти, які спонукають ставити запитання, або шукати правильні шляхи виконання спрямовані на отримання додаткової інформації ) 7. Методи, які стимулюють ініціативу учнів 8. Методи, які стимулюють ініціативу, яка проявляється під час діяльності (прийом навмисних помилок, прийом «Лабіринт»)9. Методи, що стимулюють колективну діяльність ( робота в групах).

Номер слайду 24

Науково доведений факт !Найефективнішу дію на людину здійснює таінформація, яка впливає на кілька органівчуття, вона засвоюється тим краще іміцніше, чим більше видів сприйманняактивізовано

Номер слайду 25

ВИСНОВОК:Інтерес і сенс вчитися: дитині необхідно відчувати задоволення від того, чим вона займається і розуміти , для чого вона це робить- Уміння ставити цілі і досягати їх, тобто планувати , концентруватися, контролювати свої дії- Віра в себе та розуміння, що успіх залежить лише від самої дитини;- Наполегливість в подоланні труднощів, рішучість довести почате до кінця- Порадьтеся з дитиною і почніть із ліквідації тих навчальних труднощів, які для неї більш значущі;- Організувати співробітництво учнів на уроці, взаємодопомогу, позитивне ставлення класу до предмета і навчання в цілому;- Самому правильно формувати стосунки з учнями, бути зацікавленим у їхніх успіхах, мати авторитет.

Номер слайду 26

ЯКІСТЬ ОСВІТИЯкісна освіта сьогодні – це здобуття учнями потрібних для сучасного суспільства знань, умінь, навичок, які вони можуть застосовувати на практиці ( в житті) сукупність показників, що розкриваютьрізноманітні аспекти діяльності навчального закладу: зміст освіти, форми і методи навчання, матеріально-технічну базу, кадровий склад.

Номер слайду 27

Ріст педагогічної майстерності - необхідний показник якості освітнього процесу В особистій практиці сховані таємниці швидких і надійних успіхів Я. А. Коменський

Номер слайду 28

ЯКІСТЬ ОСВІТИСТВОРЕННЯ ЕМОЦІЙНОГОПІДНЕСЕННЯСТВОРЕННЯ АТМОСФЕРИРОЗКУТОСТІЗБУДЖЕННЯ ТВОРЧОСТІУЧНІВВИКОРИСТАННЯ АКТИВНИХФОРМ, МЕТОДІВЗАСТОСУВАННЯ ПОЗАШКІЛЬНИХЗАХОПЛЕНЬЗАСТОСУВАННЯ ПОЗАШКІЛЬНИХІНТЕРЕСІВ

Номер слайду 29

На закінчення хочеться побажати колегам душевної наснаги, терпіння, впевненості у власних силах, любові до професії та успішних звершень, творчих планів і задумів.

Номер слайду 30

Дякую за увагу!!!1

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
20 вересня 2023
Переглядів
720
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку