Контроль оглядовий «Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час»

Про матеріал
Матеріали містять наказ про проведення оглядового контролю, аналітичну довідку і підсумковий наказ («Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час»).
Перегляд файлу

АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ 

МІСТА БІЛГОРОДА-ДНІСТРОВСЬКОГО ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

НАКАЗ

08.02.2023                            м. Білгород-Дністровський                                 № 21-о

 

Про проведення оглядового контролю з іноземної мови

«Розвиток комунікативної культури та соціокультурної

освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час»

у 2022/2023 н.р.

 

          Згідно з перспективним планом внутрішньошкільного контролю, річним планом роботи навчального закладу, з метою вивчення питання щодо розвитку комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час

НАКАЗУЮ:

  1. Здійснити оглядовий контроль у період з 13.02 по 21.02.2023 року.
  2. Для проведення оглядового контролю створити комісію у складі:

БОНДАРЕНКО Валентин – директор НВК

ЯКУБОВСЬКА Альона – заступник з НМР

МІНЧЕВА Оксана – заступник з НВР

ПОРАДЕНКО Людмила – заступник з ВР

ФЕДОРОВА Галина – керівник м/о вчителів іноземних мов

  1. Результати перевірки обговорити на нараді при директорові, засіданні методичного об’єднання вчителів іноземних мов у лютому 2023 року.
  2. Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з науково-методичної роботи Альону ЯКУБОВСЬКУ.

Директор                                                                             Валентин БОНДАРЕНКО

З наказом ознайомлені:

____________ Альона ЯКУБОВСЬКА

«___»_______ 2023

____________ Оксана МІНЧЕВА

«___»_______ 2023

____________ Людмила ПОРАДЕНКО

«___»_______ 2023

____________ Галина ФЕДОРОВА

«___»_______ 2023

 

ДОВІДКА

за підсумками оглядового контролю

з іноземної мови

від 22.02.2023 року

 

          Згідно з перспективним планом внутрішньошкільного контролю, річним планом роботи навчального закладу в період з 13.02 по 21.02.2023 року здійснено оглядовий контроль.

Тема перевірки: «Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час».

Мета перевірки:

-         з’ясувати, які навчальні технології використовують учителі щодо розвитку комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час.

Вид контролю: оглядовий

-         співбесіди з вчителями англійської та німецької мови;

-         відвідування навчальних занять із наступним аналізом;

-         аналіз матеріалів зі самоосвіти вчителів іноземної мови.

          Перевірка проводилась заступником директора з науково-методичної роботи Якубовською Альоною, заступником директора з навчально-виховної роботи Мінчевою Оксаною, заступником директора з виховної роботи                 Пораденко Людмилою, керівником методичного об’єднання вчителів іноземних мов Федоровою Галиною.

          У поточному навчальному році англійську мову в 5-11 класах викладають Сахарова Тетяна (вища кваліфікаційна категорія, звання «учитель-методист»), Деде Анастасія (ІІ кваліфікаційна категорія), Коломієць Альона (кваліфікаційна категорія спеціаліст), Лисовська Ірина (сумісник, вища кваліфікаційна категорія). Німецьку мову в 5-9 класах викладають Федорова Галина (вища кваліфікаційна категорія, звання «старший учитель»), Мица Ольга (кваліфікаційна категорія спеціаліст).

з/п

П.І вчительки

Класи, в яких викладає в 2022/2023

Тема самоосвіти

1.

Сахарова

Тетяна

5 – 9

«Використання інноваційних технологій та інтерактивних методів при навчанні аудіюванню на уроках англійської мови»

2.

Деде

Анастасія

5 - 6

8-Б, 9-А,

9-Б

«Розвиток самостійної пізнавальної активності учнів на особистісно  зорієнтованих уроках англійської мови»

3.

Коломієць

Альона

7-А, 8-В

«Формування комунікативної компетенції на уроках англійської мови»

4.

Лисовська

Ірина

10-А, 10-Б, 11-А, 11-Б

«Формування ключових компетентностей учнів на уроках англійської мови шляхом використання інтерактивних форм і методів навчання; розвиток креативного потенціалу учнів  шляхом використання  методу проєктного навчання»

5.

Федорова

Галина

5 – 9

«Формування мультикультурної та пошукової компетентності учнів при вивченні другої іноземної мови»

6.

Мица

Ольга

5 – 9

«Використання інтерактивних технологій при вивченні німецької мови як другої іноземної на прикладах соціальних мереж Instagram, Facebook, Tik Tok»

 

          Перевіркою встановлено, що вчителі іноземної мови продовжують реалізацію таких освітніх завдань, як: розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів; навчання етики дискусійного спілкування англійською та німецькою мовами при обговоренні культури, стилів і способу життя людей; розвиток загальнонавчальних умінь збирати, систематизувати й узагальнювати культурознавчу й іншу інформацію, що становить інтерес для учнів; ознайомлення учнів із технологіями самоконтролю й самооцінки рівня володіння мовою; розвиток умінь представляти рідну країну і культуру, спосіб життя людей у процесі іншомовного культурного спілкування; використання іноземної мови в професійно зорієнтованому світі. 

          Відвідані уроки, проведені співбесіди засвідчують, що вчителі англійської та німецької мов неухильно дотримуються вимог Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти, навчальної програми, в системі намагаються виробляти в учнів міцні знання, формують уміння застосовувати здобуті знання в нестандартних комунікативних ситуаціях. Педагоги володіють програмовим матеріалом на достатньому рівні, зорієнтовані в освітніх завданнях та вимогах навчальної дисципліни, проводять активну роботу щодо впровадження продуктивних технологій навчання з метою створення комфортного навчально-предметного середовища. Таким чином реалізовуючи науково-методичну проблему ліцею «Використання компетентнісно зорієнтованих технологій з метою створення навчально-предметного середовища на шляху розвитку успішної особистості, здатної активно впливати на динамічний розвиток країни».

          Вчителі Сахарова Т., Деде А., Лисовська І., Коломієць А., Федорова Г., Мица О. намагаються ефективно реалізовувати дидактичні та методичні принципи при викладанні англійської та німецької мов, види навчально-пізнавальної діяльності вибираються вчителями відповідно до освітніх завдань, рівня підготовки учнівського колективу, вікових особливостей та інтересів учнів, активно впроваджують сучасні технології навчання, що сприятимуть розвитку критичного мислення, навчального проєктування, поінформованості в іншомовному середовищі.

          Питання щодо ведення основної шкільної документації, об’єктивності оцінювання навчальних досягнень учнів, взаємовідвідування уроків на постійному контролі у заступника директора з науково-методичної роботи Якубовської Альони, керівника методичного об’єднання вчителів іноземних мов Федорової Галини.

          На уроках учителі Сахарова Т., Деде А., Лисовська І., Коломієць А.,            Федорова Г., Мица О. навчають учнів розповідати про себе, своє містечко, країну, писати листівки, заповнювати анкети, писати формальні, неформальні листи, електронні листи, рецепти, читати інструкції, складати відгуки про прочитану книгу чи переглянуті фільми, підбираючи вправи і завдання, які близькі до реального життя. Починаючи вивчати нову тему, вчительки  разом із дітьми обговорюють сфери застосування даного навчального матеріалу та його практичну спрямованість.

          Технології, що активно використовують у роботі вчителі англійської мови Сахарова Тетяна, Коломієць Альона, - це інтерактивні, ігрові, проєктні, технологія проблемного навчання, навчання у співробітництві.

          Молода вчителька англійської мови Деде Анастасія, формуючи комунікативну освіченість, використовує метод аnitemdescription – ще одна ігрова форма підвищення ефективності вивчення англійської мови, яка поза уроками англійської мови відома як аlias. У цій грі необхідно описати слово або словосполучення, вказане на картці, при цьому не використовуючи корінь цього слова. Так учні вчаться пояснювати слова, а не перекладати; слова вивчаються безпосередньо в процесі спілкування англійською; крім цього, активізується синонімічний ряд і взаємодія в групі позитивно впливає на атмосферу на уроці.

          Вчителька Лисовська Ірина (сумісник) під час уроків і в позакласній роботі  використовує інтерактивну (відповіді на запитання і опитування думок учнів, аналіз історій і ситуацій, дискусійний метод), інформаційну (демонстрація відеороликів та /або відео уроків, презентацій та виконання тренувальних вправ, спрямованих на формування навичок говоріння і/або аудіювання, навичок читання і перекладу або навичок писемного мовлення, створення власних відеороликів, презентацій за попередньо вивченою темою самостійно, в парах, групах; підготовка доповідей за темою з використанням ІКТ) технології, а також технологію особистісно зорієнтованого уроку (проведення власних досліджень, написання рецензій, відгуків, статей, творів, створення макетів, ілюстрацій, програм). Зокрема, у 10 класі  за темою «Internetcafes.Website» учні прочитали статтю, склали власноруч тематичний словник та підготували запитання для однокласників; вивчили граматичний матеріал і виконали тренувальні граматичні вправи; виконали творче завдання: уявіть, що ви збираєтесь відкрити власне інтернет-кафе і вам треба створити  рекламний відеоролик або постер. За темою «Ukrainian hospitality» передбачено виконання різних за типом вправ на удосконалення навичок читання і перекладу; виконання вправ на використання тематичної лексики – Use of English; створення індивідуального проєкту за наданим планом «Моє власне кафе (ресторан) My own café (restaurant)», учні мали створити вивіску, рекламу і меню власного кафе. За темою «National cuisine of Ukraine» учням було запропоновано прочитати текст і, спираючись на отриману інформацію, підготувати презентацію, в якій розказати про три українські страви (вибір страв залишився за учнями), про їхню історію, способи приготування, про те, коли ці страви готуються в родинах, чи вони є святковими або повсякденними, або ж учні могли підготувати відеоповідомлення на цю саму тему.

          Учителі іноземної мови активно використовують електронні словники, програми-перекладачі (DictionaryEditor, WebView, QTrans); постійно вдосконалюють свою фахову підготовку, відвідуючи Інтернет-конференції «Сучасні уроки іноземної мови: прийоми та інструменти», «Сучасні тенденції у викладанні іноземної мови», «Професійний розвиток учителів англійської мови», а також всеукраїнські вебінари «Як оцінити не знецінюючи»: поговоримо про формувальне оцінювання».

          Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках німецької мови досягається через опанування мовної, мовленнєвої та соціокультурної компетенції.

          Необхідно відзначити, що розвитку соціокультурної освіченості сприяють спеціальні прийоми організації навчальної діяльності школярів. Зокрема, Федорова Галина активно застосовує монологічні і діалогічні методи, індивідуальні, групові, фронтальні, колективні, методи стимулювання і мотивації зацікавленості дітей до навчання, методи контролю і самоконтролю. Прийоми для розвитку комунікативних вмінь та мовленнєвих навичок:  презентації, інтерв’ю, симуляційні ігри, переклади, рольові і комунікативні ігри, складання розповідей та історій за малюнками або за опорними словами, прийом інформаційного розриву (це прийом, коли в одного учня є інформація, а у другого немає, щоб її отримати, необхідне спілкування). Прийоми для навчання писемного мовлення: вправи на заміну, трансформацію, заповнення пропусків, завершення речень або тексту, зміна порядку речень відповідно до логічного ряду, написання листів німецьким друзям на задану тему.

           Молода вчителька Мица Ольга застосовує такі методи, як: прямий, комунікативний, граматично-перекладний, аудіо-лінгвальний, метод демонстрації, пояснення (організація самостійного пошуку). Вправи, які повинні допомогти учням розвинути вміння зв’язно висловлювати свої думки:  - серія малюнків (учні дають назву кожному малюнку одним реченням; із цих назв складається розповідь, оскільки малюнки розташовані у певній логічній послідовності; всі речення потім повторюються хором); - розповідь на відомому мовному матеріалі (учням пропонується одним реченням передати зміст розповіді); -  складання розповіді за поданими реченнями або словами. У своїй практичній діяльності вчителька використовує презентації PowerPoint. Це презентації для лекційного викладу матеріалу, для повторювально-узагальнюючих уроків та позакласних заходів. Крім того, створення та захист презентацій використовує як проєктні роботи, що сприяє продуктивності уроку чи позакласного заходу, логічності викладу матеріалу, формуванню комунікативної  та соціокультурної компетентності, підвищує інтерес до вивчення іноземної мови. Зокрема, у 7 класах було проведено захист проєктів «Thema  5.  Einkäufe machen. Робити покупки» - Projektarbeit „Unser Kaufhaus“ «Наш універмаг»). Як домашнє завдання викориcтовує такі  ресурси як «wordwall» та «Quizlet», особливо для учнів 5-6 класів, що допомагає закріпити вивчений матеріал, наприклад, п’ятикласники вдома мали пройти вікторину («Тема 6. Freizeit und Hobbys. Вільний час і хобі» (In meiner Freizeit/
У мій вільний час)) https://wordwall.net/ru/resource/40140221/deutsch/hobbys-und-freizeit, а потім вони відправляють скріншоти своїх результатів. Практикуються також домашні завдання, спрямовані на формування комунікативної компетентності: діалоги, монологи, опис тематичних малюнків, переказ тексту, коментування прислів’їв та пошук їх українських аналогів для учнів 7-9 класів.

          На своїх уроках учителі іноземної мови намагаються не лише насичувати учнів інформацією, а й шукати шляхи практичного застосування її у повсякденному житті. Формування комунікативної освіченості передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв`язування проблем, невід`ємною частиною є робота в групах, парах, призначення учнів-консультантів.

          Треба зазначити, що вчителі активно здійснюють самоосвітню діяльність.

з/п

П.І вчительки

Які вебінари відвідали з даної проблеми?

 

1.

Сахарова

Тетяна

«Професійний розвиток учителя іноземної мови» «Академічна доброчесність у контексті використання інтернет-ресурсів»

«Цифрові інструменти GOOGLE для освіти»

2.

Деде

Анастасія

«Англійська мова. 5 клас НУШ»

 «Аспекти роботи вчителів англійської мови в 5 класах НУШ»

“Цифрові інструменти GOOGLE для освіти”

3.

Коломієць

Альона

«Цифрові інструменти GOOGLE для освіти»

4.

Лисовська

Ірина

«7 активностей для розвитку говоріння на уроках англійської мови, що майже не потребують підготовки»

«Storytelling – ефективний метод розвитку комунікативної компетентності сучасних учнів»

 «Project-based learningas a waytostudents’ independence»

«Цифрові інструменти GOOGLE для освіти»

5.

Федорова

Галина

«Нові підходи у викладанні німецької мови у 5 класах НУШ. Розвиток ключових компетенцій»

«Розвиток навичок говоріння на низьких рівнях разом із Perfekt für die Ukraine»

«Ефективні стратегії та техніки введення і відпрацювання вокабуляру»

«Сучасні комунікативні ресурси для викладання німецької - особливості роботи»

«Гібридне навчання як інструмент сучасного уроку з іноземних мов»

«Цифрові інструменти GOOGLE для освіти»

6.

Мица

Ольга

«Учителювання у соцмережах: використання сервісу Figma для створення візуального навчального контенту»

«Ще раз про LearningApps та Google Forms. Створюємо квести»

«Ефективні уроки німецької мови. Робота з сучасними дітьми в 5 класах НУШ»

«Електронне портфоліо – відображення професійної діяльності  сучасного вчителя»

« Як навчати(ся) без стресу: підходи та інструменти»

«Цифрові інструменти GOOGLE для освіти»

 

За результатами проведеного  оглядового контролю рекомендовано:

Учителям іноземної мови:

  1. Продовжити роботу щодо розвитку комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках англійської та німецької мов і в позаурочний час.
  2. Продовжити активно використовувати на уроках та в позаурочний час продуктивні освітні технології, застосовуючи комп’ютерну підтримку уроків іноземної мови.

Адміністрації ліцею:

  1. Питання про стан викладання іноземної мови періодично заслуховувати на засіданнях методичної ради, методичного об’єднання вчителів іноземних мов, нарадах.
  2. Враховувати результати контролю під час атестації вчителів іноземної мови.

Керівнику методичного об’єднання

 вчителів іноземних мов Федоровій Галині:

  1. Опрацювати довідку за підсумками оглядового контролю на черговому засіданні.
  2. Продовжити роботу щодо нормативного забезпечення використання навчальних програм, підручників, навчальних посібників, ведення основної шкільної документації, організації самоосвітньої діяльності.
  3. Включити до плану роботи методичного об’єднання на 2023/2024 н.р. питання «Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови».

 

         Довідку заслухано на робочому засіданні методичного об’єднання вчителів іноземних мов 22.02.2023 р.

 

 

Заступник директора з НМР                                          Альона  ЯКУБОВСЬКА

 

 

АКАДЕМІЧНИЙ ЛІЦЕЙ 

МІСТА БІЛГОРОДА-ДНІСТРОВСЬКОГО ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

НАКАЗ

23.02.2023                            м. Білгород-Дністровський                             № ___-о

 

Про підсумки оглядового контролю з іноземної мови

«Розвиток комунікативної культури та соціокультурної

освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час»

у 2022/2023 н.р.

 

          Згідно з перспективним планом внутрішньошкільного контролю, річним планом роботи навчального закладу в період з 13.02 по 21.02.2023 року здійснено оглядовий контроль з метою вивчення питання щодо розвитку комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови і в позаурочний час.

Враховуючи результати перевірки

 

НАКАЗУЮ:

 

  1.      Учителям іноземної мови:
    1.           Продовжити роботу щодо розвитку комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках англійської та німецької мов і в позаурочний час.
    2.           Продовжити активно використовувати на уроках та в позаурочний час продуктивні освітні технології, застосовуючи комп’ютерну підтримку уроків іноземної мови.

 

  1.      Адміністрації ліцею:
    1.           Питання про стан викладання іноземної мови періодично заслуховувати на засіданнях методичної ради, методичного об’єднання вчителів іноземних мов, нарадах.
    2.           Враховувати результати контролю під час атестації вчителів іноземної мови.

 

 

  1.      ФЕДОРОВІЙ Галині, керівнику методичного об’єднання вчителів іноземних мов:
    1.           Опрацювати довідку за підсумками оглядового контролю на черговому засіданні.
    2.           Продовжити роботу щодо нормативного забезпечення використання навчальних програм, підручників, навчальних посібників, ведення основної шкільної документації, організації самоосвітньої діяльності.
    3.           Включити до плану роботи методичного об’єднання на 2023/2024 н.р. питання «Розвиток комунікативної культури та соціокультурної освіченості учнів на уроках іноземної мови».

 

  1.      Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з науково-методичної роботи Альону ЯКУБОВСЬКУ.

 

 

 

 

 

 

Директор                                                                             Валентин БОНДАРЕНКО

 

З наказом ознайомлені:

____________ Альона ЯКУБОВСЬКА

«___»_______ 2023

____________ Галина ФЕДОРОВА

«___»_______ 2023

____________ Тетяна САХАРОВА

«___»_______ 2023

____________ Анастасія ДЕДЕ

«___»_______ 2023

____________ Ірина ЛИСОВСЬКА

«___»_______ 2023

____________ Альона КОЛОМІЄЦЬ

«___»_______ 2023

____________ Ольга МИЦА

«___»_______ 2023

docx
Додано
21 вересня 2023
Переглядів
193
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку