Матеріал для вчителів "Проблемне навчання", який можна використати під час методичних засідань. У презентації є теоретичний матеріал, а також застосування проблемного навчання на практиці.
Вчитель української мови та літератури Клебан О. І.
Номер слайду 2
«Проблемне викладання ґрунтується не на передаванні готової інформації, а на отриманні учнями певних знань та вмінь шляхом вирішення теоретичних та практичних проблем…» В. Окунь */16
Номер слайду 3
*/16
Номер слайду 4
Складова Традиційне Проблемне Навчальний матеріал Подається у готовому вигляді Отримують під час вирішення завдань Системність навчання Виникають прогалини Долають усі етапи вивчення Темп навчання Залежить від навчальної програми Залежить від індивідуальних якостей учнів Контроль навчальних досягнень Не є складовою процесу навчання Зменшується необхідність контролю Результат навчання Знання нестійкі. Відсутній практичний досвід Високі та стійкі результати. Уміють використовувати знання на практиці */16
Номер слайду 5
*/16
Номер слайду 6
*/16
Номер слайду 7
*/16
Номер слайду 8
*/16 розвиває розумові здібності учнів; викликає інтерес до учіння і сприяє виробленню мотивів і мотивації навчально-пізнавальної діяльності; пробуджує їхні творчі нахили; виховує самостійність, активність і креативність учнів; сприяє формуванню всебічно розвинутої особистості, спроможної вирішувати майбутні професійні та життєві проблеми.
Номер слайду 9
*/16 складність матеріалу, що вивчається; недостатність базових знань учнів.
Номер слайду 10
*/16 Предмет: українська мова Клас: 6-й Тема. Відмінювання іменників. Підготовка класу до застосування проблемності. Створення проблемної ситуації. Становлення проблемної ситуації. Розв'язання проблемної ситуації.
Номер слайду 11
*/16 «Закінчіть речення» Основа слова – це… Вона вказує на … Флексія (закінчення) слова вказує не… значення. Флексія виконує … функцію. Відмінки Назва Питання Називний Хто? Що? Родовий Кого? Чого? Давальний Кому? Чому? Знахідний Кого? Що? Орудний Ким? Чим? Місцевий На кому? На чому? Кличний — Завдання утворити словосполучення з поданих пар слів, змінюючи залежне слово: викопав (ямка), посадив (ябунька).
Номер слайду 12
*/16 Чому чоловік не зміг порозумітися з людьми, які володіли англійською мовою?
Номер слайду 13
*/16 Розрізнені слова не становлять ще мови. Вони є тільки будівельним матеріалом. Щоб вивчити мову, треба вміти змінювати слова та пов'язувати їх з іншими у словосполучення та в речення.
Номер слайду 14
*/16 Прочитати записані на дошці слова і словосполучення: Хлопчик, лопата, обкопувати, шкільний сад, яблунька. Серпень, зібрати, яблунька, дозрілі фрукти. Щедро віддячити, яблунька, люди, праця. Хлопчик, вирощувати, плодові дерева. Скласти зі слів речення, ставлячи усно запитання за зразком першого речення: 1. (Хто?) Хлопчик (що робить?) обкопує (чим?) лопатою (де?) в саду (що?) яблуньку. На що вони вказують? Чим ці групи слів відрізняються від речень?
Номер слайду 15
*/16
Номер слайду 16
*/16 Фурман А. В. Проблемні ситуації в навчанні: Кн, для вчителя. – К.: Рад. шк., 1991. – 191 с. Шкільник М. М. Проблемний підхід до вивчення частин мови. – К., 1986. – С. 47-49. Брушлинский А. В. Психология мышления и проблемное обучение. – М., 1983. – С. 35-38.