Одним із кращих прикладів формування національної свідомості підлітків та розвитку їх життєвих компетенцій , а також впровадження новітніх нетрадиційних технологій є проєктна методика, яка сприяє розвитку ініціативи, самостійності, організаторських здібностей, стимулює процес саморозвитку. Слово «проєкт», в перекладі з латинського, означає «кидання вперед».
Що дає використання проєктів у виховній роботі ?допомагає якнайкраще організувати цілеспрямовану співпрацю у вихованні майбутнього покоління через активну, творчу діяльність.розвиває вміння, здібності й мислення дитини; відкриває нові можливості та розкриває прихований потенціал кожного; допомагає вдосконалюватись, спілкуватись і прислуховуватись; підтримує і дає впевненість у собі, віру у своє «я».дозволяє побачити у звичайному щось нове, роздивитись об'єкт дослідження з інших точок зору Проєкт
типи проєктів (За провідною діяльністю): Дослідницькі (в основі проєкту знаходяться дослідження певних явищ та процесів) Творчі ( спільне створення художніх творів, видовищ, заходів тощо)Ігрові, рольові (в яких учасники проєкту виконують визначені ролі)Інформаційні (збір та аналіз інформації про певний об'єкт)Практичні (безпосереднє впровадження у практику)
Мета проєкту:- розширити знання учнів про пам’ятки архітектури рідного краю на основі проведених екскурсій замками Львівщини;- ознайомити з історією старовинних замків, які входять до «Золотої підкови» Львівщини – Олеського, Підгорецького, Золочівського замків;- сприяти формуванню в учнів духовної єдності поколінь;- виховувати повагу до культури та історії своєї держави, що є основою складової патріотичного виховання молоді;- розвивати діалогічне мовлення;- збагатити словник новими словами та фразами.
Україна має древню і величну історію і культуру. Наша держава володіє величезним творчим потенціалом у всі віки створюючи цінності , які можуть стати предметом гордості та патріотизму. Дані проєкти спрямовані на всебічний розвиток учнів і має за мету ознайомити їх з історією рідної батьківщини. Знайомство з найцікавішими місцями україни, її видатними постатями сприяє формуванню в учнів духовної єдності поколінь, Виховує повагу до культури та історії своєї держави , що є основою складовою патріотичного виховання молоді.
Сьогодні метод проєктів вважається одним із перспективних видів як навчання так і виховання, тому що він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують. Німецький педагог А. Флітнер характеризує проєктну діяльність як навчальний процес, в якому обов'язково беруть участь розум, серце і руки ("Lernen mit Kopf, Herz und Hand"), тобто осмислення самостійно добутої інформації здійснюється через призму особистого відношення до неї і оцінку результатів в кінцевому продукті.