Сучасний класний керівник як носій гуманістичних цінностей

Про матеріал
Презентація "Сучасний класний керівник як носій гуманістичних цінностей" може бути використана як виступ на засіданнях методичних об'єднань класних керівників, педагогічних рад, творчих груп класних керівників. Може використовуватись класними керівниками як початкової і середньої ланки, так і старшої школи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

СУЧАСНИЙ КЛАСНИЙКЕРІВНИК ЯК НОСІЙ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІННОСТЕЙ автор: ВАЛЕНТИНА ОЛЕКСАНДРІВНА ШЕВЧУН

Номер слайду 2

Гуманізм — система поглядів, яка визначає цінність людини як особистості, її право на свободу, щастя, розвиток і виявлення всіх здібностей. Принцип гуманізації процесу виховання передбачає визнання цінності дитини як особистості, її прав на свободу, щастя, захист і охорону життя, здоров'я, створення умов для розвитку дитини, її творчого потенціалу, схильностей, здібностей, надання їй допомоги у життєвому самовизначенні, повноцінної самореалізації.

Номер слайду 3

21 червня відзначається Всесвітній день гуманізму

Номер слайду 4

Що ми називаємо гуманістичними цінностями?Великі гуманістиепохи Відродження проголосили свободу людської особистості, права людини назадоволення земних потреб. Становлення системи гуманістичнихцінностей пов’язано з іменами багатьох відомих мислителів ХІІ-ХVІІІ століть. Свої думки вони спрямовували на пошуки шляхів досягнення гармонії в суспільстві на засадах гуманної моралі. До основних гуманістичних цінностей в сучасному світі відносимо такі вічні цінності, як добро, любов, справедливість, совість, відповідальність, честь і гідність, співчуття, милосердя, толерантність.

Номер слайду 5

Які критерії формування системи гуманістичних цінностей в сучасному освітньому процесі?5-6 класи – розширення ціннісного спектру життєвих явищ, розвитку здатності сприймати себе, своє “Я”, усвідомлення своєї індивідуальності та неповторності як носія української ментальності; 7-8 класи – пріоритет розвитку і утвердження почуття дорослості, формування особистісної автономії, власної гідності, внутрішніх критеріїв самооцінки, культури морального вчинку і відповідальності перед собою та суспільством; 9-11 клас – вироблення критичного способу мислення, динамічності та багатомірності сприйняття оточуючої дійсності, здатності знаходити гуманістичну сутність в різноманітних етичних концепціях, виявляти свою особистісну позицію громадянина, патріота, гуманіста, активного суб’єкта розбудови громадянського суспільства та правової демократичної України, здатного стати на захист Батьківщини

Номер слайду 6

Чи змінились запити на ціннісне виховання школярів в сучасних українських реаліях? Коли змінюється реальність – оновлюються цінності, переглядаються пріоритети. Особливо в умовах війни. Те, що раніше здавалося людині важливим, втрачає свою привабливість, може сприйматися, уцей момент, неактуальним. Важливими стають безпека, свобода, дружба, взаємна підтримка, солідарність, активна громадянська позиція, любов до Батьківщини. У цьому – запорука виживання, перемоги і повоєнного розвитку.

Номер слайду 7

Які цінності є найбільш затребуваними й до того ж домінують в українців в умовах російсько-української війни?Дослідники [Advanter Group 2022] визначають наступні домінуючі цінності в українського населення в період війни: Прояв суспільної волі до перемоги через безкомпромісне прагнення свободи в усіх аспектах життя. Кооперація й співдія, котрі проявляються через самоорганізацію та єднання у важкі та важливі часи. Сміливість. Наше суспільство зрозуміло, що для того, аби перемогти – потрібно перестати боятися. Винахідливість. Вміння знайти неординарні рішення в складній ситуації, бути гнучким й мобільним – стають якостями характеру як наших військових, так й цивільного населення.

Номер слайду 8

Людяність. В екстремальних умовах, в українців проявляються найкращі гуманістичні риси. Гумор та самоіронія. Українці, на відміну від ворога, вміють з іронією дивитися на самих себе, висміювати корупціонерів та нечесних політиків, і, разом з тим, поважати й прислуховуватись до національних лідерів, авторитетів. Це робить нас непереможними в інформаційний війні з ворогом.І звичайно, - почуття, яке акумульовує у собі усі вищезгадані, це – патріотизм.

Номер слайду 9

Як формувати гуманістичний світогляд учнів в умовах війни? Діти –дзеркало, в якому відоражається дорослий світ. Якщо діти бачитимуть добро- вони самі ставатимуть добрими. Разом з дорослими займаючись волонтерськкою діяльністю, діти вчаться взаємодопомозі і підтримці. У захисників України діти вчаться мужності, хоробрості, відданості Батьківщині;

Номер слайду 10

В темні часи дарувати дітям світло-найвища цінність. У своїх вчителів діти мають вчитися не тільки предметним компетентностям. Вчителі в умовах війни навчають долати труднощі, бути мудрими, швидко реагувати на зміни, мислити критично, протидіяти інформаційній агресії.

Номер слайду 11

Які завданняя класного керівника в сучасних освітніх реаліях?Психологічна та емоційна підтримка учнів;Навчання правил поведінки в умовах воєнного стану (під час повітряних тривог, поводження з вибухонебезпечними предметами, перша медична допомога тощо);Адаптація та підтримка учнів-ВПО;Розвиток критичного мислення та медіаграмотності;Національно-патріотичне виховання.

Номер слайду 12

Важливі запитання сьогодення. Якою має бути робота класного керівника в умовах війни? Як усе організувати та зробити це правильно? Адже потрібно врахувати безліч нюансів: хтось із учнів знаходиться за кордоном, хтось буде працювати лише дистанційно, хтось приїхав із регіонів, де ведуться активні бойові дії тощо... У будь-якому випадку зрозуміло одне: підходи до освітнього і виховного процесу мають змінитися. Старі методи та прийоми більше не діють (або дають обмежено). Потрібно шукати нові ідеї та рішення.І ми їх обов’язково знайдемо. Разом!

Номер слайду 13

Дякую за увагу!Перемоги і миру нам усім!

pptx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
265
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку