Презентація " Професіограма вчителя"

Про матеріал
Корисна інформація для вчителів, особливо для майбутніх вчителів. Все про вчителя і його професію.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Професіограма вчителя

Номер слайду 2

Хто осягає нове, плекаючи старе, той може бути вчителем. Конфуцій, філософ. Давайте запам’ятаємо: одна книга, одна ручка, одна дитина і один учитель можуть змінити світ. Малала Юсуфзай, правозахисниця. Справжній учитель — не той, хто тебе постійно виховує, а той, хто допомагає тобі стати самим собою. Михайло Свєтлов, поет і драматург. Гарний вчитель може подарувати надію, розпалити уяву та вселити любов до навчання. Бред Генрі, політик

Номер слайду 3

Місце вчителя в суспільстві Педагог, учитель, вихователь – довірена особа суспільства, якій вона ввіряє найдорожче і найцінніше – дітей, свою надію, своє майбутнє. Доля дітей в руках педагога, в його золотому серці, він має бути джерелом радісного пізнавального і морального зростання своїх вихованців. Жодна інша професія не ставить таких вимог до людини. Педагог забов”язаний бути яскравою, неповторною особистістю, носієм загальнодюдських цінностей, глибоких і різноманітних знань, високої культури. Тисячі професій народжуються і вмирають. Та серед вічних професій учительська посідає особливе місце: вона початок усіх професій. Змінюються умови й засоби виховання, та незмінним залишається головне призначення вчителя – навчити людину бути Людиною.

Номер слайду 4

Знання і уміння небхідні для роботи. Найголоніше для роботи вчителя - вміння організувати начальний процес таким чином, щоб продуктивність праці уроку була найвищою. Також обов'язковим критерієм є ідеальне володіння інформацією з предмета, що приподаватиметься. Якості вчителя: доброзичливий,  ввічливий, справедливий, доводить працю до кінця, пунктуальний, грамотний, володіє досконально мовою (тобто не вживає слів-паразитів).

Номер слайду 5

Сучасні вимоги до особистості педагога1. Учитель української школи має насамперед бути патріотом, глибоко любити рідну землю й український народ.2. Гуманність – любов до дітей, вміння поважати їх людську гідність, потреба і здатність надавати кваліфіковану допомогу в їх особистісному розвитку.3. Громадська відповідальність (відповідальне ставлення до своїх професійних обов’язків) і соціальна активність.4. Справжня інтелігентність – високий рівень розвитку інтелекту, освіченість у галузі предмета викладання, ерудиція, культура поведінки.5. Моральні якості вчителя - правдивість, справедливість, порядність, чесність, гідність, працьовитість, самовідданість. 6. Іноваційний стиль науково-педагогічного мислення, готовність до створення і застосування нового, прийняття творчих рішень.7. Любов до предмета, який викладається, потреба в знаннях, у систематичній самоосвіті. 8. Здатність до міжособистісного спілкування, діалогу, переговорів.9. Наявність педагогічного такту, що визначає стиль поведінки вчителя, спричиняє впевненість учнів у доброзичливості педагога, його чуйності, доброті, толерантності. 10. Важливою вимогою до вчителя національної школи є володіння ним державною українською мовою

Номер слайду 6

Периферійні якості: Привітність. Почуття гумору. Артистизм. Мудрість (наявність життєвого досвіду). Зовнішня привабливість.

Номер слайду 7

Здібності до педагогічної діяльності: Комунікативність – потреба в спілкуванні, вміння легко вступати в контакт, відчувати задоволення від спілкування, викликати позитивні реакції співрозмовника. Перцептивні здібності – професійна пильність, інтуїція, здатність сприймати і розуміти іншу людину. Динамізм особистості – здатність активно впливати на іншу людину. Емоційна стабільність – здатність володіти собою, зберігати спокій, здійснювати самоконтроль і саморегуляцію в будь-якій ситуації незалежно від зовнішніх впливів. Оптимізм – орієнтація на позитивне в особистості і перетворення її через опору на позитивні якості. Креативність – здатність до творчості, нових ідей, вміння відходити від традиційних схем, швидко вирішувати проблемні питання. Інтелектуальні здібності – здатність засвоювати, аналізувати, належно подавати дітям матеріал з навчальних предметів. Організаторські здібності – вміння організувати учнівський колектив, залучити до різноманітних цікавих справ

Номер слайду 8

Компоненти педагогічної майстерності: Професійні знання як фундаментальна основа педагогічної діяльності. Педагогічна техніка, яка включає: - уміння здійснювати навчально-виховну діяльність; - уміння керувати учнями, учнівським колективом; - уміння відповідної педагогічної поведінки. Педагогічна моральність – учитель має бути живим втіленням моральних чеснот, які виражають гуманістичне спрямування педагогічної діяльності. Професійно значущі якості, які вже були перечислені вище. 5. Зовнішня культура – зовнішній вигляд, одяг, зачіска, постава, мова, невербальне спілкування тощо.

Номер слайду 9

Висновки Сучасні вимоги до особистості вчителя визначені в державних документах про освіту та знаходять відображення у професіограмі педагога. Усі основні риси особистості вчителя тісно пов’язані між собою, але провідна роль належить світогляду і спрямованості особистості, мотивам, що визначають поведінку і діяльність вчителя. Це дозволяє серед рис і характеристик особистості педагога визнати провідними соціально-моральну, професійно-педагогічну і пізнавальну спрямованість.

Номер слайду 10

Дякую за увагу!

pptx
Додано
3 листопада 2020
Переглядів
4964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку