Презентація "Прозове розмаїття" містить матеріал про авторів та сюжет прозових творів: М.Хвильовий "Я (Романтика)",Ю.Яновський " Майстер корабля", В.Підмогильний " Місто", О.Вишня " Автобіографія".
Новела "Я (Романтика)"Тема – протистояння добра і зла в душі героя, його роздвоєність.Ідея – засудження сліпої віри в щасливе завтра ціною смерті мільйонів сьогодні, засудження революційного фанатизму, жорстокості. Проблематика – протиріччя між реальністю та ідеалами. Герой мріє про красивий і гармонійний світ, але опиняється в суворій і безжальній реальності, яка не відповідає його очікуванням. Це призводить до конфлікту та розчарування:«Я» - «справжній революціонер, чистий перед ідеєю, якій служить; перетворюється на заручника системи, в яку вірить.»
Номер слайду 3
Я як особи не існує: це лише сукупність характерів. Доктор Тагабат уособлює звірячий інстинкт Я, адже є надзвичайно жорстоким і безжалісним. Андрюша уособлює страх Я, його нездатність до протесту (не дивлячись на те, що Андрюша проти своєї волі входить до трибуналу, він продовжує, не опираючись, підписувати якоюсь закарлючкою смертні вироки). Дегенерат — "сторож душі" Я, "вірний пес революції" із зовнішністю кримінального злочинця, що не володіє особливими інтелектуальними здібностями, автоматично виконує всі накази. Мати є символом усього доброго і світлого в душі головного героя. Проте, боротьба одного проти трьох є не зовсім чесною, тому доктор Тагабат, дегенерат і Андрюша врешті-решт перемагають.
Номер слайду 4
Роман “Майстер корабля”Автобіографічний, мариністичний роман (роман на морську тематику). Тема – розповідь про створення фільму, для зйомок якого будується справжній вітрильник; тема мистецтва, кохання.Ідея – творча праця і мистецтво окрилюють дюдину. "Мистецтво - це сила, яка оживляє дерево, з якого виготовлений корабель, і надає йому крила, щоб вирушити в невідоме море."
Номер слайду 5
В основі роману — власний досвід роботи письменника на Одеській кіностудії в 1925-1927 рр. та його співпраця з В. Кричевським, П. Нечесою, О. Довженком та Ітою Пензо, які згодом стали прототипами головних героїв: То-Ма-Кі – Юрій Яновський. Художник Сев – Олександр Довженко. Тайах – італійська балерина Іта Пензо. Богдан – Григорій Гричер. Професор – художник Василь Кричевський, який був запрошений як консультант фільмів на історичні теми. Директор – матрос Павло Нечеса, керівник кінофабрики«Голлівуд на березі Чорного моря» – тогочасна Одеса
Номер слайду 6
Роман “Місто ”Тема: підкорення людиною міста.Ідея: аналіз вічних цінностей буття, взаємин людини й урбаністичного простору. Мотиви: "людина-митець", "місто й село", "українізація", "місто", "кохання", "душа й тіло", "гроші".
Номер слайду 7
«Це [«Місто»] роман про людину, про місто, про життя, про незгасність вогню, сповнений скептицизму переможця і оптимізму приреченого»: За рік перебування у Києві Степан здійснив велику еволюцію: став відомим письменником, обійняв престижну посаду, познайомився із впливовими людьми, досяг матеріального добробуту, проте не досягнув головного — душевної рівноваги. Радченко дедалі частіше відчуває самотність, часто у спогадах повертається в минуле, хоча розуміє, що відірвався від села, рідної стихії і вороття немає.
Номер слайду 8
“Моя автобіографія”Тема – розповідь про батьків, навчання й формування світогляду письменника.Ідея – любов до життя, любов до людини, іронія до отого «щасливого» дитинства…».«Головну роль у формації майбутнього письменника відіграє взагалі природа, а в українського письменника — картопля, коноплі, бур’яни… Отак між природою з одного боку та людьми — з другого й промайнули перші кроки мого дитинства золотого.»Проблематика: Формування митця. Пошана до старших. Повага до вчителів. Відповідальність за свою працю