Техніка психологічного розвантаження « мої пальчики працюють»Загинаючи пальчики, спілкуємось-правила команди хіміків:-5 суперздібностей в усьому, що вмію-4 життєві бажання-3 правила досягнення успіху під час онлайн з хімії-2 навички роботи з підручником хімії-1 вміння роботи з періодичною системою
-На що схожий мозок людини?Вправа « Міркуємо»-Назвати 5 асоціацій….-Назвати 4 продукти харчування, які живлять мозок….--Назвати 3 хімічні речовини, важливі для активної роботи мозку…-Назвати 2 хімічних елемента ,що утворюють вуглекислий газ під час видиху…-Назвати 1 хімічний елемент, що входить до складу повітря…. Вправа « Повітряна кулька»1. Обери колір кульки2. Вдихни якомога більше повітря3. На повільному видиху дай назву 5 хімічних елементів, що запам»ятались
Завдання самостійної роботи-рівень достатній1. Визначте, між якими попарно взятими речовинами реакції йонного обміну відбудуться: а) Zn. Cl2 i Ag. NO3; б) KCl i HNO3; в) Fe. Cl3 i Na. OH; г) Al(NO3)3 i Na. Br; ґ) K2 SO4 i Ba(OH)2; д) Na2 CO3 i HCl. 2. Напишіть рівняння реакцій між електролітами в розчині в молекулярній, повній і скороченій йонних формах, де це можливо: а) Fe. Cl2 + + Li. OH →; б) Ca(NO3)2 + Na2 CO3 →; в) Ba. Cl2 + K2 CO3 →; г) Na2 SO3 + + HCl →; ґ) HNO3 + KOH →. 3. Напишіть молекулярні рівняння, що відповідають поданим йонномолекулярним: а) Zn2+ + S2– = Zn. S↓; б) Fe2+ + 2 OH– = Fe(OH)2 ↓; в) H+ + + OH– = Н2 О; г) Mg. CO3 + 2 H+ = Mg2+ + CO2↑+ H2 O; ґ) Ca2+ + CO3 = = Ca. CO3↓; д) 2 H+ + S2– = H2 S↑; е) Al(OH)3 + 3 H+ = Al3+ + 3 H2 O
Завдання самостійної роботи-рівень високий 4. Напишіть молекулярні та йонно-молекулярні рівняння реакцій між попарно взятими речовинами: а) сульфатна кислота й барій гідроксид; б) калій гідроксид і ферум(ІІІ) хлорид; в) натрій сульфіт і хлоридна кислота; г) купрум(ІІ) гідроксид і нітратна кислота; ґ) барій нітрат і натрій сульфат; д) кальцій карбонат і сульфатна кислота. 5. Напишіть молекулярні та йонно-молекулярні рівняння реакцій за поданими схемами. Назвіть речовини або йони, подані кольоровими літерами (А, Б+, В–): а) А + 2 H+ → Cr2+ + 2 H2 O; б) SO3 + 2 Б+ → → SO2↑ + H2 O; в) Zn2+ + 2 B– → Zn(OH2)↓
Домашнє завдання. На повторення скористуйся завданням за підручником104. Які з наведених кислот будуть дисоціювати ступінчасто: HCl, H2 CO3, HNO3, H2 S, HCl, H2 SO3? Відповідь підтвердьте рівняннями реакцій. 105. Складіть рівняння дисоціації солей: магній нітрату, алюміній хлориду, барій броміду, натрій карбонату, натрій ортофосфату. 106. Наведіть по одному прикладу солей, щоб у разі дисоціації їх кількістю речовини 1 моль утворювалося: а) 2 моль йонів; б) 3 моль йонів; в) 4 моль йонів; г) 5 моль йонів. Запишіть рівняння дисоціації. 107. Запишіть заряди йонів у речовинах: a) Na2 S, Na2 SO4, Mg. SO4, Na3 PO4, Al. PO4; б) Na. HSO4, Mg(HSO4) 2, Ca. HPO4, Na. OH, Ba(OH)2. Назвіть ці речовини. 108. Складіть рівняння електролітичної дисоціації речовин: калій гідроксид, барій сульфід, ферум(III) нітрат, магній хлорид, алюміній сульфат. 109. Складіть формулу речовини, під час дисоціації якої утворюються йони Кальцію й гідроксид-іони. 110. Із поданого переліку речовин випишіть окремо електроліти й неелектроліти: HCl, Ca, Cr2(SO4) 3, Fe2 O3, Mg(OH)2, CO2, Sr(OH)2, Sr(NO3) 2, P2 O5, H2 O. Складіть рівняння дисоціації електролітів.
Легко впораєшся, якщо зосередишся148. Cкладіть молекулярні та йонно-молекулярні рівняння для схем: а) Ва(OH)2 + HCl →; ж) Fe(OH)3 + H2 SO4 →; б) K2 S + H2 SO4 →; з) Na2 S + HCl →; в) Ва. Cl2 + Mg. SO4 →; и) Ag. NO3 + Аl. Cl3 →; г) Fe. Cl2 + Na. OH →; і) Аl(OH)3 + HCl →; д) HNO3 + Ba(OH)2 →; к) Na2 SO3 + Pb(NO3) 2 →; е) Ag. NO3 + K3 PO4 →; л) Na. OH + Fe. Cl3 →; є) Ba. CO3 + HCl →; м) Ca. CO3 + HNO3 →. 149. Наведіть по два молекулярні рівняння реакцій, що відповідають таким скороченим йонно-молекулярним рівнянням: а) H+ + OH– = H2 O; г) Fe3+ + 3 OH– = Fe(OH)3 ↓; б) 2 H+ + CO3 2− = CO2 ↑ + H2 O; д) Pb2+ + S2– = Pb. S↓; в) CO3 2− + Ca2+ = Ca. CO3 ↓; е) Ва2+ + SO4 2− = Ba. SO4 ↓Для довідок-слайди презентації до уроку « Йонно-молекулярні рівняння реакції»