Закон попиту1. Розсудливий покупець готовий купувати товари в меншій кількості за високого рівня цін і в більшій кількості — за низького рівня цін2. Діє закон спадної граничної корисності. Оскільки корисність кожної наступної одиниці блага менша, ніж попередньої, то покупець готовий придбати додаткову одиницю певного блага за нижчу ціну.
3. впливає ефект доходу. Суть цього ефекту в тому, що зниження ціни певного товару означає зростання реального доходу споживача, його купівельної спроможності, а отже, і можливості придбати цей товар у більшій кількості4. Маємо ефект заміщення. Зростання ціни певного товару спонукає споживача замінити його споживання відносно більш дешевим субститутом, що призведе до зменшення обсягу попиту на цей товар у разі зростання ціни на нього.
Навчаємось разом Розв’язання Перш за все складаємо шкалу попиту Починаємо з найвищої ціни, бо попит завжди обмежений бюджетом. Отже, за ціною 12 грн величина попиту складає 3. Якщо ціна на банани буде 10 грн, то ці три покупці, які готові були купити 1 кг за 12 грн, із великим задоволенням придбають їх за нижчою ціною. До них приєднаються також ще двоє покупців, які із самого початку були готові купити товар за 10 грн. Тим самим величина попиту буде 5. За умови продажу бананів за ціною 8 грн до попередніх п’яти покупців приєднаються ще п’ятеро, що свідчитиме про величину попиту 10. Нарешті, за ціною 6 грн усі покупці, а їх 14, будуть готові купити цей товар.
Навчаємось разом. Перший спосіб. Знаючи, що QD =a-b. P, маємо систему рівнянь200=а-50b;500=a-20b. Віднявши від другого рівняння перше, маємо300-30b? Отже, b=10. Підставимо отримане значення в перше рівняння: 200=а-50х10;отримаємо а=700 Таким чином, рівняння попиту має вигляд: QD=700-10 P