Презентаційний матеріал до уроку "Рівняння", мета: удосконалити навики розв'язування рівнянь, використовуючи інтерактивні методи та ігрову форму роботи.
Тема уроку: «Рівняння»Мета уроку: удосконалити вміння розв’язувати рівняння за правилами знаходження невідомих компонентів арифметичних дій (додавання, віднімання, множення, ділення). Перевіримо гіпотезу: «Рівняння необхідні».
Номер слайду 5
Вправа «Вилучи зайве»Зупинка «Уважність»
Номер слайду 6
Зменшуване, різниця, дільник, від’ємник.
Номер слайду 7
Перший множник, сума, другий множник, добуток.
Номер слайду 8
Дільник, доданок, ділене, частка.
Номер слайду 9
Яке рівняння зайве? Чому? х + 5 = 17; 18 + х = 25; 15 - х = 8; х + 5 =17.
Номер слайду 10
Чи серед всіх рівнянь невідомим є зменшуване?х - 9 = 10; х - 5 =17; х – 5 = 0; 30 - х = 15.
Номер слайду 11
Яке рівняння зайве? Чому? х : 5 = 25; 81 : х = 27;30 : х = 15; 121 : х = 11.
Номер слайду 12
Історична довідка про рівняння Найдавніші рукописи, що дійшли до нас, свідчать про те, що в Давньому Вавилоні і Давньому Єгипті були відомі прийоми розв’язування рівнянь. Єгипетські вчені майже 4 тис. років тому невідоме число в рівнянні називали «хау» (у перекладі – купа) і позначали спеціальним знаком. У папірусі, що дійшов до нас, є така задача: «Купа і її сьома частина становлять 19. Знайдіть купу». Сьогодні ця задача виглядала б так: «Сума невідомого числа і його сьомої частини дорівнює 19. Знайдіть невідоме число». Щоб розв’язати цю задачу, слід скласти рівняння: х + 𝟏𝟕 х=19. Пізніше рівняння назвали мовою математики.
Номер слайду 13
Вправа «Математичний футбол»Зупинка «Усна лічба»
Номер слайду 14
Який м’яч потрібно забити у ворота?х – 340 = 500160840880
Номер слайду 15
Який м’яч потрібно забити у ворота?96 – х = 544240150
Номер слайду 16
Який м’яч потрібно забити у ворота?х ∙ 9 = 54864
Номер слайду 17
Який м’яч потрібно забити у ворота?4х – х = 3007510060
Номер слайду 18
Який м’яч потрібно забити у ворота?17х + 3х = 18010909
Номер слайду 19
Який м’яч потрібно забити у ворота?2х - 8 = 10918
Номер слайду 20
Робота за підручником: № 501 (1, 4)Зупинка «Практична»
Номер слайду 21
Щось не хочеться сидіти: Треба трішки відпочити. Руки вгору, руки вниз,На сусіда подивись. Руки вгору, руки вбоки, Руки вище підніміть,А тепер їх опустіть. Плесніть, діти кілька раз,До роботи, все гаразд. Зупинка «Відпочинок»
Номер слайду 22
Чи відомо вам, що… Рівняння допомогли фізикам відкрити елементарні частинки та античастинки. Використавши їх, Максвелл теоретично довів існування електромагнітних хвиль. Вам потрібно дізнатися, яку швидкість повиненмати корабель, щоб до початку шторму вчасно прийти в порт? Вам треба визначити, скільки добрив потрібно внести для підвищення урожайності поля? Тоді товаришуйте з рівняннями! Вони допоможуть розв’язати багато практичних проблем!
Що ж ми повторили на уроці?Що сподобалося найбільше?Що запам’яталось?Чи було важко?Ваш настрій: Зупинка «Кінцева»
Номер слайду 25
Домашнє завдання: 1. Завдання за підручником: §3, п.18, №№ 501 (2, 3), 502 (1, 2).2. Додаткове завдання: Поясніть фокус: Задумайте число. Додайте до нього 250 і відніміть 200. Скажіть, яке число ви дістали, і я назву число, яке ви задумали.