Презентація "Рівняння". Математика 5 клас за підручником Мерзляк.

Про матеріал
Презентація на тему "Рівняння" для 5 класу за підручником "Математика 5 клас" автори: Мерзляк, Полонський. НУШ. Перший урок.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

5 клас Вчитель математики - Рибаченко Р.О. Ліцей № 22 м. Житомир

Номер слайду 2

Давайте поміркуємо!

Номер слайду 3

Згадаємо!

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Розв’яжемо задачу: У Ореста були яблука. Спочатку він з’їв 5, а потім батьки йому принесли ще 8 штук. Після цього у нього стало 20 яблук. Скільки яблук було спочатку у Ореста? Якщо позначити шукане число яблук буквою x, то наша задача зводиться до такої: яким числом треба замінити x, щоб значення буквеного виразу (x – 5) + 8 дорівнювало 20? У таких випадках говорять, що треба розв’язати рівняння (x – 5) + 8 = 20. Якщо в це рівняння замість букви x підставити число 17, то отримаємо правильну числову рівність (17 – 5) + 8 = 20. Говорять, що число 17 — корінь рівняння (x – 5) + 8 = 20.

Номер слайду 6

Запам’ятайте: Коренем рівняння називають число, яке при підстановці його замість букви перетворює рівняння на правильну числову рівність. Щоб перевірити, чи є число коренем рівняння, треба підставити це число в рівняння замість букви та виконати обчислення. Якщо отримаємо правильну числову рівність, то число є коренем рівняння. Так, число 3 є коренем рівняння 2x + 2 = 8, а, наприклад, число 4 не є коренем цього рівняння. Справді, 2 . 3 + 2 = 8, а 2 . 4 + 2 ≠ 8 (знак «≠» читають «не дорівнює»).

Номер слайду 7

Запам’ятайте:

Номер слайду 8

Приклади: Розв’яжіть рівняння 78 + x = 100 Щоб знайти невідомий доданок, треба від суми відняти відомий доданок. Маємо: x = 100 – 78; x = 22. Відповідь: 22 Розв’яжіть рівняння: x – 34 = 82. Щоб знайти невідоме зменшуване, треба до різниці додати від’ємник Маємо: x = 82 + 34; x = 116. Відповідь: 116.

Номер слайду 9

Приклади: Розв’яжіть рівняння (m – 124) + 316 = 900. Визначимо порядок дій, припускаючи, що у на не х – невідома, а якесь число: 1 2 (m – 124) + 316 = 900. Останню дію назвемо ОСНОВНОЮ, тоді: основна дія – додавання. Компоненти при додаванні називаються: доданок, доданок, сума. доданок доданок сума (m – 124) + 316 = 900. невідоме знаходиться в першому доданку Скориставшись правилом знаходження невідомого доданка, отримуємо: m – 124 = 900 – 316; m – 124 = 584. Далі застосовуємо правило знаходження невідомого зменшуваного: m = 584 + 124; m = 708. Відповідь: 708.

Номер слайду 10

Розв’яжемо:

Номер слайду 11

Розв’яжемо:

Номер слайду 12

Розв’яжемо:

Номер слайду 13

Домашнє завдання: №№ 294, 295 (4,5,6), 299(1)

ppt
Додано
18 жовтня 2022
Переглядів
1246
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку