Презентація "Робота з обдарованими дітьми"

Про матеріал
Якщо ви ставитесь до дитини як до ідеальної особистості - ви підносите її на ту висоту, на якій ви хотіли б її побачити. І. Гете
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Робота з обдарованими дітьми

Номер слайду 2

Обдарованість – це Дар Божий земній людині: надзвичайна здатність досконало й натхненно творити прекрасне і корисне – мистецтво на межі дива чи ремесло на межі мистецтва.

Номер слайду 3

Обдарованість властивість психіки, яка визначає можливість досягнення людиною видатних результатів в будь якій діяльності Талант – найвища степінь здібностей особистості до певної діяльності ЗОШ № 38 м.Чернівці Обдарована дитина - та, що виділяється яркими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має внутрішні можливості для таких досягнень) в будь якому виді діяльності.

Номер слайду 4

Основні стратегії навчання обдарованих дітей: прискорення - більш швидкий темп вивчення навчального матеріалу; збагачення - збільшення обсягу навчального матеріалу.

Номер слайду 5

Принципи роботи: принцип індивідуалізації навчання; принцип свободи вибору учнями додаткових освітніх послуг, допомоги, наставництва; принцип максимального різноманіття можливостей, що надаються учням; принцип зростання ролі позаурочної діяльності; принцип особливої уваги до проблеми міжпредметних зв'язків в індивідуальній роботі з учнями; принцип формування життєвих компетентностей школяра; принцип створення умов для спільної роботи учнів при мінімальній участі вчителя.

Номер слайду 6

Методи, що сприяють ефективній роботі з обдарованими дітьми: повага до прагнення учнів працювати самостійно; надання дитині свободи вибору щодо галузі застосування своїх здібностей; індивідуальне застосування навчальної програми; заохочення учнів до роботи над власними проектами; жодного тиску на дітей, створення атмосфери розкріпаченості; схвалення результатів діяльності у певній галузі для стимулювання бажання випробовувати себе в цій чи інших галузях;

Номер слайду 7

підкреслення ролі індивідуальних відмінностей; надання допомоги і підтримки дітям, які мають власний погляд і внаслідок цього відчувають тиск з боку інших; найефективніше використовування хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів; поблажливість до можливого безладдя; заохочення максимальної захопленості у спільній діяльності; постійне підтвердження того, що вчитель є однодумцем учнів, а не супротивником.

Номер слайду 8

Пам'ятка вчителю для роботи зі здібними та обдарованими дітьми Постійно працюйте над вихованням почуттів дітей, особливо обдарованих, вразливих і чутливих до всього, що стосується їхнього «Я». Допомагайте здібним, обдарованим дітям виробити адекватну я-концепцію і самооцінку, розвивати емпатію. Забезпечуйте сприятливу емоційну атмосферу, адже дитина набуває емоційного досвіду в процесі взаємодії з людьми. Дотримуйтеся порядку й дисципліни, обдаровані діти, як і всі інші, повинні знати межу допустимої поведінки. Скеровуйте енергію і творчість здібних і обдарованих дітей у потрібне русло, щоб їхня праця приносила користь.

Номер слайду 9

У роботі зі здібними, обдарованими дітьми використовуйте дослідницький метод, це активізує їхню роботу. Розвивайте здібності дітей, широко використовуйте метод самостійного набуття знань. Привчайте здібних, обдарованих дітей працювати спільно. Заохочуйте дітей, це стимулює їх. Тісно співпрацюйте з батьками здібних, обдарованих дітей.

Номер слайду 10

12 простих кроків для навчання обдарованих дітей у звичайному класі Спочатку з'ясуйте, що діти вже знають. Довіртеся тому, що вони вже вивчили і в чому мають успіхи. Не змушуйте їх виконувати ту роботу, над якою працює весь клас Пропонуйте дітям займатися альтернативною пізнавальною діяльністю замість того, щоб виконувати різні тренувальні вправи. Дайте змогу їм реалізувати комплексні та абстрактні ідеї. Виявіть їхні інтереси та організуйте подальшу роботу дітей навколо цих інтересів. Надайте учням деяку свободу вибору заняття під час уроку за рахунок «викупленого» часу.

Номер слайду 11

Дозвольте їм навчатися швидше, ніж їхні однолітки. Уникайте читання нотацій дітям та інших методів, які вчителі полюбляють використовувати в критичних ситуаціях. Довіряйте дитині, якщо вона вивчає щось нетрадиційним шляхом. Допоможіть дітям знайти таких самих однолітків, як і вони. Надихайте їх до постійного пошуку та вибору діяльності, Давайте дітям можливість реалізувати свої ідеї та оцінювати свою роботу.

Номер слайду 12

Форми роботи вчителя – предметника з обдарованими дітьми Мета роботи з обдарованими дітьми – виявлення таких дітей та створення умов для їх оптимального розвитку.

Номер слайду 13

У роботі з обдарованими дітьми вчитель не повинен: постійно розхвалювати обдарованого учня за індивідуальні успіхи, краще заохочувати його до спільних занять з іншими дітьми; не слід надмірно вдаватися до навчання з елементами змагання. Обдарована дитина частіше буде переможцем, що може викликати неприязне ставлення інших дітей; підкреслювати винятковість обдарованої дитини чи, навпаки, зловмисно її принижувати, застосовувати сарказм; суворо регламентувати повторювальні заняття.

Номер слайду 14

Вимоги до вчителя, який працює з обдарованими учнями Учитель, який працює з обдарованими учнями, повинен знати: основну теоретичну базу обдарованості; форми та методи виявлення обдарованих дітей; перспективні педагогічні технології, що сприяють становленню та розвитку обдарованості; основи розробок програм навчання обдарованих; методики експериментально дослідницької роботи;

Номер слайду 15

Вимоги до вчителя, який працює з обдарованими учнями Учитель, який працює з обдарованими учнями, повинен уміти: будувати навчання обдарованих дітей на основі діагностичних обстежень; складати й реалізовувати індивідуальні програми розвитку таких дітей; самостійно визначати проблеми, ставити завдання та добирати ефективні форми й методи навчання; консультувати учнів, батьків та інших педагогів з проблем обдарованості.

Номер слайду 16

Вчитель: має бути доброзичливим і чуйним; знати психологічні особливості обдарованих дітей, розуміти їх; мати високий рівень інтелектуального розвитку; мати широке коло інтересів і вмінь; мати почуття гумору; бути самокритичним, постійно самовдосконалюватися; бути жвавим і активним; бути емоційно стабільною людиною; уміти модифікувати навчальні програми; мати досить високу самооцінку, позитивну «Я-концепцію»; мати творчий особистий світогляд.

Номер слайду 17

Основні заповіді вчителя Люби дітей, захищай їх любов'ю і правдою. Не нашкодь. Знайди у дитині добре. Навчи дітей думати й любити. Виховуй без примусу. Жодного дня без нового. Учитель - друг і помічник учня у його розвитку і самовдосконаленні. Виховуй, спираючись на природу учня. Учитель - автор власної програми, системи, методів роботи. Учитель вчить інших до того часу, поки сам вчиться.

ppt
Додано
23 травня 2019
Переглядів
3799
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку