МІНІСТЕРСТВО НАУКИ ТА УКРАЇНИБердянський державний педагогічний університет. Факультет психолого-педагогічної освіти та мистецтв Кафедра початкової освіти Виконувала:студентка факультету психолого-педагогічної освіти та мистецтвгрупи С16 Б ПО-ІНФСапко Катерина Романівна Викладач проф: Крамаренко А. М. ТЕМУ «Роль батьків у впровадженні інклюзивної освіти»з дисципліни «Інклюзивна освіта з методикою навчання в початковій школі»
Переваги інклюзивної освіти для батьків Родини дітей з особливими освітніми потребами можуть отримувати підтримку з боку інших батьків. Розуміння, у чому розвиток їхніх дітей є типовим й у чому атиповим. Активна участь у процесі навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами. Батьки стають частиною шкільної спільноти
сприятлива атмосфера, коли педагогічний колектив дружньо налаштований і допомагає в усьому;постійне двостороннє спілкування між родиною дітей і школою;сприйняття батьків як колег. На думку вчених, існує три фактори, які допомагають школі залучати батьків до активної участі в ухваленні всіх рішень, що стосуються дитини:
Для педагогів практика, орієнтована на сім'ю, означає: Визначення цілей і шляхів їх досягнення, погоджених із родинами. Це підвищує вірогідність отримання бажаних результатів, впев-неність і компетентність, здатність батьків і родичів ухвалювати рішення стосовно їхньої дитини та всієї родини. Педагоги мають бути підготовлені до роботи з усіма членами родини.
. Водночас, і батьки мають бути готовими до співпраці зі школою. Доведено: Батьки беруть участь в освіті своїх дітей, коли переконані, що можуть бути залученими до цієї важливої роботи. Коли відчувають, що можуть бути корисними для своєї дитини; Коли усвідомлюють, що школа спонукає їх до залучення.
Саме ці фактори найважливіші в усвідомленні батьками своєї ролі та власної ефективності. Так, наприклад, ступінь задоволення батьків включенням їхніх дітей у загальноосвітній простір безпосередньо пов'язаний з розумінням школою особливостей порушень розвитку дітей та їхніх потреб, а також з мірою здійснення пристосувань середовища, з готовністю школи працювати з батьками.
2. Необхідно підтримувати й шанувати рішення, які приймаються родиною. Другий принцип визнає важливість родини і пропонує фахівцям розглядати її членів як найважливіших учасників освітньої команди - головних людей, котрі відповідають за ухвалення рішень стосовно освіти їхньої дитини та піклування про неї. Діапазон такої співпраці може бути дуже широким: від індивідуальної роботи з учителями для вирішення конкретних проблем - до участі в батьківських радах, які, працюючи спільно з педагогічним персоналом, допомагають приймати рішення щодо навчальної програми закладу.
Батьки проводять зі своїми дітьми найбільше часу і знають їх краще за інших. Можна сказати, що батьки - експерти з питань, що стосуються їхніх дітей. Педагоги ж - експерти з питань розвитку й освіти дітей у цілому. Коли вчителі та батьки активно співпрацюють, їхні знання та ресурси подвоюються, що справляє загальний позитивний вплив на розвиток дитини.
Для успішної взаємодії педагогів з сім'ями варто врахувати наступні рекомендації: Чітко й послідовно наголошувати на цінності дитини. Ставити себе на місце батьків. Поглиблювати своє розуміння культурної різноманітності. Уміти бачити індивідуальність, боріться зі стереотипами. Наполегливо працювати над створенням партнерств. Виявляти зацікавленість до мети, визначеної батьками для дитини.
Один із найефективніших способів залучення до навчально-виховного процесу батьків - запросити їх до класу. Це дає їм змогу ознайомитися із сучасними стратегіями роботи з дітьми, які вони потім зможуть використовувати вдома. Деякі батьки самі охоче приєднуються до занять з дітьми у класі, іншим для цього потрібна певна допомога. Працівники школи мають скеровувати дії батьків, ефективно використовувати їхню присутність. Залучення батьків.
Розуміння й урахування потреб дітей під час розробки навчальних та інших програм. Регулярний обмін з батьками повною та неупередженою інформацією стосовно їхніх дітей Заохочення і створення умов для взаємної підтримки батьків. Розуміння унікальності кожної сім'ї, повага до різних методів навчання та виховання дітей, що застосовуються батьками. Отже, у школах мають визнавати батьків дітей з особливими освітніми потребами як партнерів та опиратися на принципи педагогічної діяльності орієнтованої на інтереси сім'ї, а саме: Висновок
Використані джерела:Інклюзія та інклюзивна освіта.-Https://inklyuzivna-osvita. Webnode. Com. Ua. Переваги інклюзивної освіти для батьків.-Https://www. Slideshare. Net. Для педагогів практика, орієнтована на сім'ю. -Https://naurok. Com. Ua. В освітніх закладах використовуються три принципи практики.-Https://sites. Google. Com. Для успішної взаємодії педагогів з сім'ями рекомендації.-Https://otherreferats. Allbest. Ru. Висновок.-Https://www. Google. Com