Презентація "«Розуміння шляхів виховання дитини, як умова формування конструктивного діалогу в родині"

Про матеріал
Мета: Сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї. Завдання: - Урізноманітнювати форми роботи з батьками; - Сприяти критичному осмисленню стійких стереотипних установок у сімейному вихованні; - Розвивати вміння будувати діалогічну взаємодію при вирішенні проблемних ситуацій: - Виховувати педагогічну компетентність батьків.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вчитель інформатики. Наказненко олена григорівна. Тренінгове заняття  для батьків на тему: «Розуміння шляхів виховання дитини, як умова формування конструктивного діалогу в родині»

Номер слайду 2

Мета тренінгу: сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї. Час проведення: 1 год. 45 хв. Завдання: Сприяти усвідомленню основних засад психічного розвитку дитини. Сприяти критичному осмисленню стійких стереотипних установок у сімейному вихованні. Розширити і збагатити знання щодо ролі емоційної сфери у становленні особистості дитини та відпрацювати навички емпатійного реагування на дитячу поведінку. Розвивати вміння будувати діалогічну взаємодію при вирішенні проблемних сімейних ситуацій. Виховувати педагогічну компетентність батьків.

Номер слайду 3

Вправа "Очікування"Вправа "Очікування" Мета: визначити сподівання та очікування учасників від роботи в групі. Час: 10 хв. Обладнання: прикріплений плакат "Дерево", кошик. Учасникам роздають стікери, вирізані у формі яблук і психолог просить написати на них свої очікування, прочитати і приклеїти на плакаті, на якому зображене дерево, а збоку кошик.

Номер слайду 4

"Скільки промінчиків у сонечка""Скільки промінчиків у сонечка" Мета: встановити, наскільки суттєві межі між світами дорослих і дітей. Час: 5 хв. Так уже склалося, що у нашому світі багато різноманітностей. Все це робить його барвистим, цікавим. Але є щось спільне для нас, всіх незалежно від віку, статі, соціального статусу… Зверніть увагу на наше сонечко. Воно зображене без проміння. Перед нами є карточки з різними написами. Кожен з учасників вибирає твердження, яке, на його думку, стосується одночасно і дорослих, і дітей, та прикріплює його, як промінчик для сонечка (додаток 1). Рефлексія: •        Які твердження вибрали і чому? •        Що різнить дітей і дорослих? •        Що об’єднає? •        Чому не вибрали твердження, що залишилися?

Номер слайду 5

Рольова гра „Застосування трьох шляхів у вихованні”Рольова гра „Застосування трьох шляхів у вихованні” Мета: проаналізувати різні виховні підходи батьків стосовно дитини, сприяти розумінню необхідності використання діалогу у сімейному вихованні. Ресурси: фігурки з кольорового паперу у відповідності до кількості учасників – зірочки, сонечка, квіточки для об’єднання в групи; картки з написами „Влада”, „Поступливість”, „Діалог”. Хід проведення. За допомогою кольорових фігурок тренер об’єднує учасників у три групи, кожна з яких вибирає картку з надписом „Влада”, „Поступливість”, „Діалог”. Завдання: у відповідності з написом на картці придумати проблемну ситуацію у сім’ї та за допомогою рольової гри продемонструвати її. Час на підготовку – 20 хв. Кожна група по черзі розігрує проблемну ситуацію в сім’ї, де батьки застосовують певний виховний підхід: „Влада”, „Поступливість”, „Діалог”. Учасники вгадують, який це був підхід і чому саме вони так вважають. Таким чином, учасники краще усвідомлюють отриману інформацію, розуміють особливості кожного виховного підходу, його недоліки та переваги.

Номер слайду 6

Метафора „Річка та береги”Метафора „Річка та береги” Мета: на емоційно-смисловому рівні допомогти учасникам усвідомити роль батьківського впливу на становлення особистості дитини. Хід проведення Тренер розповідає метафору. „Мені подобається порівнювати дитину з водою. Це річка весела та стрімка, бурхлива, або ж глибока та повільна. Вона пливе собі, куди їй заманеться, рухається вільно та невимушено. Але рух кожної річки визначає її русло, ті береги, яких ми називаємо “батьками”. Вони, завжди ніби попереду, визначають основне спрямування її руху. Якщо батьки знають, як виховувати дитину, мають свої стійкі ціннісні настанови, розуміють, що є важливим для дитини, - то це береги міцні, надійні. Тоді і річка почувається захищеною та більш впевненою. 

Номер слайду 7

Де ви бачили такі береги, які б тиснули на річку чи змушували її плисти в інший бік? Річка пливе вільно у відповідності до своєї природи, але береги дещо скеровують її рух. Річка, яка не має берегів розтікається, поступово перетворюючись на болото. Так і дитина, яка не відчуває підтримки, розумного контролю з боку батьків не має життєвих орієнтирів, чіткого самоусвідомлення своїх справжніх бажань та потреб. Тому часто потрапляє під чужий вплив або тиск оточення. Діти наслідують своїх батьків, вони ніби віддзеркалюють їхню поведінку, манери спілкування, але, головне, – засвоюють саме ті цінності, ті головні життєві принципи, які сповідують батьки. Тому помиляються ті батьки, які впевнені, що дитина буде робити так, „як я говорю”. Насправді, ж вона буде робити так, „як я роблю”. Тому батькам важливо бути послідовними у думках, переконаннях та діях.”

Номер слайду 8

Творче завдання „ Спогади дитинства”Творче завдання „ Спогади дитинства” Мета: сприяти актуалізації дитячого досвіду батьків для усвідомлення і розуміння проблем, які зараз переживає дитина. Хід проведення І етап. Тренер пропонує учасникам озирнутися на своє минуле і пригадати своє дитинство у віці, в якому зараз їхня дитина. Завдання: 1. Пригадайте себе у віці Вашої дитини. 2. Що для Вас було важливим. 3. Яким був Ваш характер, особливості поведінки. 4. Повертаючись у сьогодення, пригадайте ті вчинки Вашої дитини, які вам не подобаються і уявіть, як би Ви вчинили на її місці. 5. Спробуйте знайти в кожному з цих вчинків такі сторони, які можуть викликати у Вас розуміння чи навіть відчуття радості, задоволення. 6. Визначте в кожному конкретному випадку, що саме нагадує про Ваші вчинки в минулому. 7. Подумайте про те, як саме поведінкові прояви дитини відображають її індивідуальність та до чого вона прагне. 

Номер слайду 9

ІІ етап. Учасники розповідають про свої спостереження. Тренер підсумовує: Не забувайте, що одна із переваг батьків – радіти приємним сюрпризам своєї дитини. Бажання батьків дозволяти дитині робити те, ЩО ВОНА ХОЧЕ, і бути КИМ ВОНА ХОЧЕ, - і є, в кінцевому рахунку, проявом любові до неї. Звичайно, батьки інколи прагнуть попередити неприємності у житті дитини, відгородити її від помилок, але у цьому випадку найбільшою помилкою батьків є позбавлення дитини досвіду та здатності самостійно пізнавати життя.

Номер слайду 10

Тренувальна вправа „ Як звертатися до дитини”Тренувальна вправа „ Як звертатися до дитини” Мета: розглянути особливості спілкування батьків та дітей і відпрацювати комунікативні вміння. Час: 15 хв. Хід проведення Учасники об’єднуються в пари. Одному з них пропонується виконувати роль батька, іншому – дитини. Тренер пропонує попрактикуватися взаємодіяти з дитиною на основі „правильних” і „неправильних” звернень. Учасник отримує 2 картки з різними зверненнями і повинен з різною інтонацією сказати фразу відповідно до ситуації. Після програвання кожної пари учасники обговорюють, чому до дитини краще звертатися за допомогою одних фраз та чим інші звертання можуть їй нашкодити.

Номер слайду 11

Вправа "Очікування"Вправа "Очікування" Мета: вияснити наскільки справдились очікування учасників заняття. Час: 5 хв. Повернімось до наших очікувань, якщо вони здійснились, то кожен з вас нехай підійде до нашого символічного дерева, "зірве" своє яблучко і поставить у кошик, а якщо не здійснилося, то залишить яблуко на дереві.

Номер слайду 12

Вправа "Куля мрій"Вправа "Куля мрій" Ми всі любимо мріяти, незважаючи ні на що, і всі ми хочемо, щоб наші мрії здійснювалися (тренер розкидає різнокольорові кульки). Піймайте кожен свою кульку мрії та намалюйте або напишіть свою мрію на ній, користуючись маркерами. Давайте об’єднаємо всі кульки мрій в один великий оберемок, нехай всі бажання здійсняться. Дякую всім за участь.

Номер слайду 13

pptx
Додано
3 березня 2022
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку