Математику слід вивчати у школі ще й з тією метою, щоб одержані тут знання були в нагоді для звичайних потреб у житті. М.І. Лобачевський
Номер слайду 3
Розв’яжемо задачу: Купили 16 зошитів по 3 грн. і по 2 грн. 20 к., заплативши за всю покупку 45 грн. 60 к. Скільки купили зошитів кожного виду?
Номер слайду 4
Алгоритм розв’язуваннязадач на складання рівняння. Уважно прочитати умову задачі. Зробити скорочений запис або таблицю умови задачі. Позначити за х одну з невідомих величин. Визначити всі інші невідомі величини через х. Скласти рівняння. Розв’язати це рівняння і перевірити знайдені корені рівняння на відповідність умові задачі.7. Записати відповідь задачі.
Усні вправи: Перше число дорівнює х. Чому дорівнює друге число, якщо воно:а) становить від першого; б) від першого; в) 30 % від першого; г) на 30 % більше за перше.а) 1/3х; б) 3/7х; в) 30% = 0,3; 0,3х; г) х + 0,3х;
Номер слайду 7
Задачі на знаходження чисел за їх відношенням мають певну особливість, зокрема на етапі позначення невідомого буквою. Зазвичай буквою позначають величину, про відношення до якої інших невідомих величин відомо з умови задачі, або ту величину, значення якої треба знайти за умовою задачі. Запам'ятай:
Номер слайду 8
Розв’яжемо задачу № 117(а): В перший день вантажівка проїхала третину всього шляху, на другий день – 90% шляху, пройденого в перший день, а в третій день – решту 440 км. Скільки кілометрів проїхала вантажівка за другий день?
Номер слайду 9
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}І деньІІ деньІІІ день. Весь шлях1/3 всього шляху90 % = 0,9440 км?х км(1/3х) км(0,9*1/3х) км440 км. Складемо і розв’яжемо рівняння:х км1) 1/3х + 0,9*1/3х + 440 = х;х = 1200 (км) – весь шлях; 2) 0,9*1/3*1200 = 0,9*400 = 360 (км)Відповідь: за ІІ день вантажівка проїхала 360 км.
Номер слайду 10
Розв’яжемо задачу № 124(б): Сорочка, брюки і піджак коштують 1782 грн. Сорочка на 20 % дешевша за брюки, а піджак на 20 % дорожчий за брюки й сорочку разом. Скільки коштують сорочка разом із піджаком?