Презентація "Розвиток читацької компетентності учнів 1-4 класів"

Про матеріал
Презентація містить теоретичну та практичну частину з теми "Розвиток читацької компетентності молодшого школяра". Рекомендації, поради, приклади з метою цілеспрямованої лінії в роботі учителя на уроках літературного читання
Зміст слайдів
Номер слайду 1

“Розвиток читацьких компетенцій молодшого школяра»Учитель початкових класів КОМУНАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ “ШАРІВСЬКИЙ ЛІЦЕЙ ВАЛКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ” Антонюк І. С. Методична тема:

Номер слайду 2

Актуальність обраної теми. Проблеми грамотності, освіти, культури, читання є особливо значущими в наші дні та виходять на рівень проблем, від яких залежить благополуччя націїПроблеми в сучасній освітіЗниження інтересу до читання у молодого покоління Необхідність підтримки сталого емоційного інтересу до літератури та читання. Кількість годин (2) по літературному читанню. Наявність колекції кращих творів вітчизняної і зарубіжної дитячої літератури. Зростання кількості учнів. обмежених читанням літератури лише по шкільній програмі Новий погляд на виховання читача в початковій школі

Номер слайду 3

Труднощі та завдання Здобувачі освіти при роботі із текстом затрудняються: Визначати тему та головну думку твору – 18%Ділити текст на смислові частини та складати план переказу – 31%Складати невелике за розміром монологічне висловлювання - 38%Змістовно відповідати на питання -41%Аналізувати та зрозуміти поетичний твір - 76%Аналізувати наслідки вчинків героїв -81%Основною метою уроків літературного читання є:розвиток дитячої особистості засобами читацької діяльності; формування читацької компетентності молодших школярів, яка є базовою складовою комунікативної і пізнавальної компетентностей; ознайомлення учнів із дитячою літературою як мистецтвом слова; підготовка їх до систематичного вивчення курсу літератури в основній школі.

Номер слайду 4

Компетенція – особистісно - діяльнісний інтегрований результат взаємодії знань, умінь, навичок та ціннісних ставлень учнів, що набувається у процесі реалізації усіх змістових ліній предмета «Читання». Компетентність – уже сформированная способность применять свои знания, воплощение, реализация компетенции.  Читацька компетентність оволодінні учнями сукупністю знань, умінь, навичок, ціннісних ставлень;орієнтування у колі дитячого читання;опрацювання різних джерел друкованої продукції;усвідомлене сприйняття змісту текстів різних видів;

Номер слайду 5

Характерні риси уроку на засадах компетентнісного підходу: Надання допомоги у пошуку й виробленні власного стилю та темпу навчальної діяльності, у виявленні розвитку індивідуальних пізнавальних процесів та інтересів. Формування в учнів системи наукових знань і засвоєння ними способів діяльності на основі активізації та «окультурення» їх суб’єктивного досвіду. Сприяння кожному учневі у формуванні позитивної «Я – концепції», розвитку творчих здібностей, в оволодінні компетентностями самопізнання та саморозвитку. Сприяння формуванню у дітей ставлень до процесу й результату роботи

Номер слайду 6

6 Читацька компетентність інтегрує в собі такі компоненти:когнітивний (знання)комунікативний (слухання, читання, говоріння, письмо)особистісно -творчий (мотиваційно-ціннісні ставлення, прагенння особистості до навчання, пізнання і діяльності)цінннісний (оцінні судження і ставлення учня до прочитаного)діяльнісний (уміння, навички, способи діяльності)

Номер слайду 7

7мовленнєва. Складові читацької компетентності літературознавчабібліотечно - бібліографічналітературно - творчаемоційно – ціннісна

Номер слайду 8

8 Для досягнення мети виконуються такі завдання: формування в учнів повноцінної навички читання як базової у системі початкового навчання; ознайомлення учнів з дитячою літературою в авторській, жанровій, тематичній різноманітності; розвиток у дітей соціальних, морально – естетичних цінностей через художні образи літературних творів; формування у школярів умінь сприймати, розуміти, аналізувати літературні і навчальні тексти різних видів з використанням елементарних літературознавчих понять; розвиток мовлення учнів; формування умінь створювати власні висловлювання за змістом прочитаного (прослуханого); розвиток творчої літературної діяльності школярів; формування у школярів прийомів самостійної роботи з різними типами і видами дитячих книжок; умінь здійснювати пошук, відбір інформації для вирішення навчально – пізнавальних завдань; виховання потреби в систематичному читанні як засобові пізнання світу, самопізнання, загальнокультурного розвитку.

Номер слайду 9

Основне завдання літературного читання як навчального предмета: Формування в учнів першооснов самостійної читацької діяльності, виховання особистості дитини засобами художніх та науково-пізнавальних творів, розвиток мовленнєвих навичок.

Номер слайду 10

Результативність і ефективність уроку залежить від правильно визначених цілей: Навчальна мета: - Формування навичок правильного, вираз ного, свідомого, швидкого читання. Розвивальна мета: Розвиток уміння ділити текст на частини; визначати головну думку кожної частини; придумувати заголовки до них; ставити запитання до тексту; відповідати на запитання; передбачати подальші події у творі; переказувати текст (детально, стисло, творчо); розвиток діалогічного мовлення; будувати речення, використовуючи різні прийоми; словесно малювати уявні картини, - образи персонажів.

Номер слайду 11

Коло читання Техніка читання

Номер слайду 12

Читання

Номер слайду 13

Етапи роботи з текстом. Обучение младших школьников осмыслению текста может осуществляться на трёх этапах: до начала чтения, во время чтения и после чтения. Этап первичного восприятия текста. Работа с текстом до чтения. Читання слів Рассматривание. Иллюстраций. Работас заголовком. Высказываниепредположений. Цель: прогнозирование будущего чтения. Результат — мотивирование чтения.

Номер слайду 14

II етап. Робота з текстом під час читання. Мета: розуміння тексту і створення його читацької інтерпретаціїРобота з текстом під час читання. Пошук в тексті незрозумілих слів. Коментоване читання. Формулювання питань до автора. Прогнозування відповідей. Осмислення змісту. Само-контроль. Основное внимание на данном этапе необходимо уделять раскрытию мотивов поведения действующих лиц, выяснению авторского отношения к изображаемому и отношения читателя к прочитанному. На основном этапе урока главное место занимает работа со словом как основным средством создания художественного образа в литературе.

Номер слайду 15

III этап. Работа с текстом после чтения Цель:  корректировка читательской интерпретации авторским смыслом. Работа с текстом после чтения. Осмысление замысла произведения,его главной мысли. Выполнение творческих заданий. На заключительном этапе – этапе интерпретации и рефлексии учащиеся осмысливают своё отношение к персонажам и событиям произведения. Организуется творческая деятельность с использованием прочитанного текста (выразительное чтение, драматизация, словесное и графическое иллюстрирование) или по созданию учащимися собственного текста.

Номер слайду 16

Використання інноваційних технологій. Уроки читання. Класне читання. Позакласне читання. Елементи критичного мислення. Елементи інтерактивного навчання. Створення ситуації успіху. Елементи проектних технологій

Номер слайду 17

Сприймати певний обсяг інформації Встановлювати причинно-наслідкові зв’язки Розуміти інформацію. Ефективно й успішно формувати власний інформаційний продукт Порівнювати невідоме з відомим Оцінювати засвоєну інформацію Уміння працювати з текстовою інформацією

Номер слайду 18

Інтерактивні вправи на уроках читання. Дешифрувальник. Ґронування. Діаграма Ейлера - Венна«Мозковий штурм» Сенкан. Система позначок. Метод “ПРЕС”Займи позицію. Добре - погано. Тестування

Номер слайду 19

Типи уроків позакласного читання уроки – подорожі уроки – зустрічі уроки – екскурсії літературні конкурси, ігриусні журнали бібліотечний урок

Номер слайду 20

Моніторинг 2017-2018н.р. 2018-2019н.р.

Номер слайду 21

2017-2018н.р. 2018-2019н.р.

Номер слайду 22

Моніторинг якості темпу читання за період 2017-2019 1клас 2 клас 3 клас

Номер слайду 23

Завдання Змінити відношення до читання. Розвивати потребу в читанніСистематизувати соціокультурний простір читання. Створити базу ефективних методів та прийомів по формуванню читацької компетентності учнів. Стимулювати творчість учнів. Допомогти учневі усвідомити необхідність читання, пробудити інтерес до читання кращих книг та талановито їх прочитати.

Номер слайду 24

Формування читацької компетентності вважається завершеною, якщо учень: Добре ставиться до самої читацької діяльності (“люблю читати”);Заінтересувався конкретними книгами (“хочу саме ці книги”);Захопився самим процесом читання (“хочу ще читати”);Бажає поділитися з іншими радістю від спілкування із книгою (“хочу, щоб інші узнали про цю книгу”)

pptx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
3691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку