Презентація: "Розвиток креативних здібностей учнів на уроках біології шляхом
впровадження інноваційно-освітніх технологій навчання"
Мета: Застосування на уроках біології основних методів розвитку креативних здібностей учнів, "Кроссенс" – елемент диференціації та індивідуалізації навчання та «Куб Блума» – прийом технології розвитку творчої особистості.
вчителя біології
Новоукраїнського НВК № 8
Новоукраїнської міської ради
Кіровоградської області
Соколенко Єлизавети Михайлівни
«Куб Блума» – прийом технології розвитку творчої особистості Назви: гриби Чому гриби не належать до тварин? Поясни, в чому особливість будови грибів? Запропонуй 4 ознаки подібності грибів з тваринами Подумай ,як зміниться життєвий цикл природи, якщо зникнуть гриби. Поділися думкою, яка роль грибів у природі?
Кроссенс: крос (англ.cross) – перехрестя, сенс (англ. – sens) – смисл, тож кроссенс – перехрестя смислів Кроссенс- візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням. Був придуманий у 2002р. педагогом, письменником і математиком Сергієм Федініним та філософом Володимиром Бусленком
Як розв'язати кроссенс? З'ясуйте, що зображено на кожному з малюнків. 2.Встановіть асоціації, які виникають з кожним зображенням. 3.Встановіть зв'язки між центральним зображенням та сусідніми. 4. Розпочинати розв'язувати кроссенс можна з будь - якого зображення, спочатку по хресту, потім за основою .
1 - Початком живого є клітина; 2 - як будь-який живий організм людина теж складається з клітин; 3 - розвиток людини починається у водному середовищі, саме у воді відбувається еволюційне становлення простих одноклітинних організмів у складні багатоклітинні; 4 - науково обґрунтував еволюційні ідеї англійський вчений Ч. Дарвін; 5 - одна з праць Ч. Дарвіна - «Походження людини»; 6 - але у своїй праці Ч. Дарвін вказав лише біологічне становлення людини, не торкнувшись соціального і культурного розвитку, важливу роль в якому грає інтелект; 7 - саме через розвиток інтелекту, формування досвіду і передачу його іншим поколінням відбувається всебічний розвиток людини; 8 - розвиток людини можна порівняти з квітучим, плодоносним деревом; 9 - «плоди дерева» - знання людини ведуть до гармонії, відображеної символічно на малюнку Леонардо да Вінчі Вітрувіанська людина. Пояснення кроссенса на тему «Походження та розвиток людини».