Актуальність проблеми. Проблема розвитку здібностей не нова для психолого-педагогічних досліджень, але до цих пір актуальна. Далеко не секрет, що школу і батьків хвилює питання про розвиток здібностей учнів. Суспільство зацікавлене в тому, щоб людина почала працювати саме там, де він може принести максимальну користь. А для цього школа повинна допомогти вихованцям знайти своє місце в житті.
Креативні здібності учнів. Перед вчителем завжди стоїть мета: створити умови для формування особистості, здатної до творчості і готової обслуговувати сучасне виробництво. Тому початкова школа, що працює на майбутнє, повинна бути зосередженою на розвиток творчих здібностей особистості.
2. МОЗГОВА АТАКА3. КЛЮЧОВІ ТЕРМІНИ4. Переплутати ЛОГІЧНІ ЦЕПОЧКИ (пов'язані послідовністю елементів інформації у потрібних послідовностей)5. Розбиття на КЛАСТЕРИ6. МЕХАНІЗМ ЗУХ (ЗНАЮ, ДІЗНАВСЯ, ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ)7. Прийом «позначку на полях» «V» - Я ТАК І ДУМАВ,«!» - НОВА ІНФОРМАЦІЯ,«+» - ДУЖЕ ЦІННА ІНФОРМАЦІЯ,«-» - У МЕНЕ ПО-ІНШОМУ,«?» - НЕ ДУЖЕ ЗРОЗУМІЛО, Я ЗДИВОВАНИЙ)8. МЕТОДИ КОНТРОЛЬНИХ ПИТАНЬ (МКВ)
«Хвилинки»творчості Застосовую на уроках «хвилинки»творчості. При вивченні теми « У світі птахів», «У царстві тварин» пропоную підвести підсумок уроку від імені зайця і горобця.- Отже, я - Заєць, я можу розповісти про себе, що я ... - А я - Горобець, я розповім про себе таке ... При вивченні теми «Місто і село» даю дітям таке завдання: «Якби ти був мером нашого міста, щоб ти розповів нам про нього?»При цьому використовуються фотокартки видатних місць нашого міста з екскурсій нашого класу.
Є велика формула К. Е. Ціолковського, вона підіймає завісу над таємницею народження творчого розуму: “Сначала я открывал истины, известные многим, затем стал открывать истины, известные некоторым, и наконец стал открывать истины, никому ещё неизвестные”. Мабуть, це і є шлях становлення творчої сторони інтелекту, шлях розвитку винахідницького та дослідницького таланту. Наш обов'язок : допомогти дитині стати на цей шлях.