Розвиток креативного мислення молодших школярів на уроках “ Я досліджую світ” Вчитель початкових класів Кулеба Вікторія Євгенівна
Номер слайду 2
Актуальність проблеми. Проблема розвитку здібностей не нова для психолого-педагогічних досліджень, але до цих пір актуальна. Далеко не секрет, що школу і батьків хвилює питання про розвиток здібностей учнів. Суспільство зацікавлене в тому, щоб людина почала працювати саме там, де він може принести максимальну користь. А для цього школа повинна допомогти вихованцям знайти своє місце в житті.
Номер слайду 3
Креативні здібності учнів. Перед вчителем завжди стоїть мета: створити умови для формування особистості, здатної до творчості і готової обслуговувати сучасне виробництво. Тому початкова школа, що працює на майбутнє, повинна бути зосередженою на розвиток творчих здібностей особистості.
Номер слайду 4
Компоненти креативних здібностей школярів* творче мислення* творча уява* застосування методів організації творчої діяльності
Номер слайду 5
Методи творчостінаочність;художнє слово;технічні засоби;гра.
Номер слайду 6
Методичні прийоми, що розвивають креативне мислення учнів1. Мозковий штурм - оперативний метод вирішення проблеми на основі стимулювання творчої активності, при якому учасникам обговорення пропонують висловлювати якомога більшу кількість варіантів рішення.
Номер слайду 7
2. МОЗГОВА АТАКА3. КЛЮЧОВІ ТЕРМІНИ4. Переплутати ЛОГІЧНІ ЦЕПОЧКИ (пов'язані послідовністю елементів інформації у потрібних послідовностей)5. Розбиття на КЛАСТЕРИ6. МЕХАНІЗМ ЗУХ (ЗНАЮ, ДІЗНАВСЯ, ХОЧУ ДІЗНАТИСЯ)7. Прийом «позначку на полях» «V» - Я ТАК І ДУМАВ,«!» - НОВА ІНФОРМАЦІЯ,«+» - ДУЖЕ ЦІННА ІНФОРМАЦІЯ,«-» - У МЕНЕ ПО-ІНШОМУ,«?» - НЕ ДУЖЕ ЗРОЗУМІЛО, Я ЗДИВОВАНИЙ)8. МЕТОДИ КОНТРОЛЬНИХ ПИТАНЬ (МКВ)
Номер слайду 8
Розбивка на кластери. Тема: «Як зимують птахи і звірі. Турбота людей про птахів, звірів узимку»Птахи Тварини Зимуючі та перелітні Свійські та дикі Турбота людей Характеристика
Гра. При доборі гри необхідно звернути увагу на наявність і чіткість її структурних компонентів: дидактичну мету (завдання), ігрове правило, ігрова дія. Ігри та логічні завдання повинні бути в початковій школі обов'язковими структурними елементами уроку навколишнього світу.
Номер слайду 11
«Хвилинки»творчості Застосовую на уроках «хвилинки»творчості. При вивченні теми « У світі птахів», «У царстві тварин» пропоную підвести підсумок уроку від імені зайця і горобця.- Отже, я - Заєць, я можу розповісти про себе, що я ... - А я - Горобець, я розповім про себе таке ... При вивченні теми «Місто і село» даю дітям таке завдання: «Якби ти був мером нашого міста, щоб ти розповів нам про нього?»При цьому використовуються фотокартки видатних місць нашого міста з екскурсій нашого класу.
Номер слайду 12
Є велика формула К. Е. Ціолковського, вона підіймає завісу над таємницею народження творчого розуму: “Сначала я открывал истины, известные многим, затем стал открывать истины, известные некоторым, и наконец стал открывать истины, никому ещё неизвестные”. Мабуть, це і є шлях становлення творчої сторони інтелекту, шлях розвитку винахідницького та дослідницького таланту. Наш обов'язок : допомогти дитині стати на цей шлях.