Презентація "Розвиток критичного мислення за допомогою запитань"

Про матеріал
Ця презентація має на меті допомогти розвиткові критичного мислення за допомогою запитань. Підібрано різні види запитань до кожного рівня таксономії Блума. Матеріали стануть корисними помічниками вчителям-предметникам та класним керівникам, а також під час виступу на методичних об'єднаннях.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного мислення за допомогою запитань

Номер слайду 2

Чому варто навчитися правильно ставити запитання?знайти потрібну інформацію;уточнити й перевірити наявну інформацію;визначити шлях розв’язання проблеми;побудувати дослідження і винайти щось нове, інноваційне;прийняти обгрунтоване рішення;змінити спосіб дії, міркування чи поведінку на більш ефективні;розвивати власне мислення;зацікавити іншу людину у діяльності чи у спілкуванні;з’ясувати позицію іншої людини;налагодити стосунки з іншими;

Номер слайду 3

формулювання запитань стимулює занурення учнів у джерела і здатність аналізувати та оцінювати отриману інформацію у контексті особистого досвіду;ефективні запитання дають змогу учням побачити взаємозв’язки між досліджуваним предметом і реальним світом, застосувати високі рівні мислення.цікаві, влучні запитання заохочують самостійний пошук учнями відповідей, а також спонукають школярів ставити свої власні запитання. Запитання і відповіді, сформульовані учнями, дають вчителеві можливість оцінити рівень опанування ними навчальним змістом і розвитку їхніх мисленнєвих умінь, а отже реальну ефективність власного викладання. Опанування методикою роботи із запитаннями як інструментом розвитку критичного мислення є дуже важливим для вчителя, оскільки:?????????????????

Номер слайду 4

проміжніМожуть за формулюванням чи змістом передбачуваної відповіді бути віднесені до обох типів. Навчання без міркування – марна праця. Конфуцій

Номер слайду 5

Основні правила методики запитування. Таксономія Блума. Створіть атмосферу. Пов’язуйте питання. Ставте відкритіВикористовуйте зрозумілі слова. Ставте питання в певній логіціПерефразуйте запитання. Запитуйте всіх учнів. Плануйте час. Переадресуйте Персоналізуйте. Пам’ятайте. Зворотній зв’язок

Номер слайду 6

Запам’ятовування. Що таке?Де?Що саме?Коли?Скільки?Який?Чому?Таксономія Блума(питальні слова)

Номер слайду 7

Запам’ятовування. Що…? Де…?Як це відбулося? Чому? Коли ж…? Як показано в тесті…? Хто були основними…? Який…? Як..? Коли це сталося? Як автор це пояснює? Як би ти описав…? Що ви можете згадати…? Що ви можете вибрати…? Чи можете ви перерахувати три…? Хто був…? Таксономія Блума(варіативні запитання)

Номер слайду 8

Розуміння. Як ви розумієте?Як іншими словами пояснити?Якими прикладами можна проілюструвати?Таксономія Блума(питальні слова)

Номер слайду 9

РозумінняІз чим би ви асоціювали?Що є протилежним словом, явищем?Як пояснити своїми словами?Таксономія Блума(варіативні запитання)

Номер слайду 10

Застосування. У яких ще ситуаціях можна застосувати?Хто може використовувати?Чим може бути корисне?Таксономія Блума(питальні слова)

Номер слайду 11

Застосування. Які приклади в житті ви можете знайти…?Як ви могли б показати розуміння цього…?Який підхід ви б використали для…?Таксономія Блума(варіативні запитання)

Номер слайду 12

Аналіз. Які основні елементи?Із чого складається?Як влаштоване?Які функції? Як пов’язані?У чому зв’язок між?У чому схожість/відмінність?Таксономія Блума(питальні слова)

Номер слайду 13

Аналіз. Як би ви класифікували?Чи можна визначити різницю між частинами?Що аналогічне цьому?Які факти та ідеї в джерелі фнформації показують …?Які докази наведені?Які є причини та наслідки?Які є доводи та пояснення?Таксономія Блума(варіативні запитання)

Номер слайду 14

Оцінювання. Чи це добре або погано?Які переваги/недоліки?Чи ефективно або не ефективно?Чи правильно або помилково?Чи згодні ви, що … , чому?Чи правильно, що …, чому?Таксономія Блума(питальні слова)

Номер слайду 15

Оцінювання. Що на вашу думку, краще?Який є внесок….у …….?Якою була цінність/ важливість ….у……?Що б ви порекомендували якби були…..?Яке рішення найцікавіше?Як це впливає?Що найкраще….і чому?Чи погоджуєтеся ви з твердженням….?Які сильні та слабкі сторони?Які докази підтримують вашу відповідь..?Яка природа….?Таксономія Блума(варіативні запитання)

Номер слайду 16

Творчість. Про що говорить наявність таких елементів як-от?Який висновок можна зробити з фактів?Поясніть, чому?Що потрібно?Чому ви думаєте? Як зробити?Чому ви вважаєте?Що буде, якщо?Таксономія Блума(питальні слова)

Номер слайду 17

Творчість. Що могло статися, якщо?Чи можете ви запропонувати альтернативну інтерпретацію, тлумачення?Як розв’язати проблему?Як ви думаєте чи можна змінити причини та наслідки цього?Як ще можна подивитися на ?Що можна змінити щоб?Таксономія Блума(варіативні запитання)

Номер слайду 18

Після вивчення нового матеріалу вчитель міняється з учнями місцями. Учні ставлять запитання, а вчитель відповідає. Атака на вчителя

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Використані джерела інформації

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ігорівна Анастасія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
17 січня 2022
Переглядів
235
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку