Презентація "Розвиток критичного та креативного мислення на уроках історії та позаурочній діяльності"

Про матеріал
Презентація з досвіду роботи " Розвиток критичного та креативного мислення на уроках історії"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток критичного та креативного мислення на уроках історії та позаурочній діяльностіВчитель історії Савчук Ганна Анатоліївна

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Що таке креативність?Це - творчі здібності людини, які характеризуються готовністю до створення принципово нових ідей, що відхиляються від традиційних схем мислення і входять у структуру обдарованості. П. Торренс - “ це означає копати глибше, дивитися краще, виправляти помилки, розмовляти з кішкою, пірнати на глибину, проходити крізь стіни, запалювати сонце, вітати майбутнє". Це - прояв кмітливості - здатність досягати мети, знаходити вихід з безвихідної ситуації.

Номер слайду 4

Креативність на уроках:-сприяє формуванню та розвитку інноваційної особистості, яка спроможна повноцінно реалізуватися в житті;-забезпечує умови для розвитку креативної особистості дитини; -робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку історії;  -сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; -стимулює до самостійного пошуку нової інформації

Номер слайду 5

На уроках історії намагаюсь: Сформуватикреативну особистість. Творчаспівпрацяз учнямиІнноваційні технології навчання

Номер слайду 6

Модель творчої особистості учня. Творча особистість. Творчий пошук. Творче мислення. Творче спілкування. Творча діяльність. Творча активність

Номер слайду 7

Серед прийомів розвитку креативного мислення в моїй практиці найбільш поширеними є складання сенканів, ментальних мап, «мозковий штурм», «асоціативний кущ», « Фішбоун», хмарини слів, групові форми роботи

Номер слайду 8

Ментальні карти ідеально підходять для використання на уроках історії, можуть бути застосовані у будь-яких видах завдань, залучають учнів до активного творчого мислення, організації й вирішення проблем. Гнучкість цих карт дозволяє розглядати будь-яку тему або навчальне питання.

Номер слайду 9

Ментальні карти мають свої переваги: запам'ятовування (підготовка до всіляких іспитів, заучування списків, таблиць і т.д.);навчання (оптимізація конспектів, написання творчих завдань і краще засвоєння підручників);мозковий штурм (колективна робота, нові ідеї); презентація (виділення головного і ефективна передача спільної мети і думки);планування (розробка власних проектів і стратегії поведінки, а також уміння якісно планувати власний час);прийняття рішень (глибокий аналіз, зважені і обгрунтовані висновки). 

Номер слайду 10

ХМАРА СЛІВ – НОВИЙ ІНСТРУМЕНТ СУЧАСНОГО ВЧИТЕЛЯ Хмарини слів Кольорова хмара зі слів приковує погляд до об'єкта і змушує нас зосередиться на матеріалі.  Хмара містить в собі як візуальну інформацію (наприклад, форма хмари), так і смислове навантаження - сам текст.    Хмара слів краще запам'ятовується.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Сенкан Сенкан ( п’ятиряддя) допомагає підсумувати інформацію, визначити головні ідеї, думки. Сенкан – це білий вірш, у якому синтезовано інформацію в стислому вислові з п’яти рядків . Алгоритм складання сенкану:1. Один іменник – назва поняття.2. Два прикметники – описання поняття.3. Три дієслова – визначення дії.4. Фраза із чотирьох слів, яка виражає ставлення до теми.5. Одне слово (синонім до теми), у якому відображено зміст чи сформульовано висновок.

Номер слайду 13

“Фішбоун” («риб'яча кістка», "риб'ячий скелет") – це графічна техніка представлення інформації дозволяє образно продемонструвати хід аналізу будь-якого явища через виділення проблеми, з'ясування її причин і підтверджуючих фактів і формулювання висновку з питання. У процесі складання "риб'ячого скелета" учні:-вчаться працювати в групі або парах;-візуалізують причинно-наслідкові зв'язки;-ранжують різні фактори по їх значущості;-розвивають здатність критично мислити;-навчаються давати оцінку явищам дійсності.

Номер слайду 14

Прийом «Фішбоун»

Номер слайду 15

Ігрові завдання – шлях до підвищення пізнавальної діяльності, мотивації учнів до вивчення навчального предмету. Використання лінгвістичних ігор:кросворд, вікторина, аукціон, інтелектуальний конкурс, лінгвістична загадка, лінгвістична задача, «Сходи», «Перехрестя», ребус, «Ти – редактор», «Зайвина», «Спіймай помилку», «Вірю – не вірю», «Визбирувач», «Сортування», «Найрозумніший», «Навчальна дуель», «Останнє слово – за тобою», «Хто швидше», «Лінгвоестафета» та інші.

Номер слайду 16

Виховна робота з класом має не менше значення, ніж навчальна діяльність. Діти з великим задоволенням беруть участь у позакласних виховних заходах, проявляючи зацікавленість та активність при цьому. Основні напрямки виховної роботи. Взаєморозуміння. Співпраця вчитель-батьки. Толерантність. Творчий підхід. Формування учнівського колективу

Номер слайду 17

Вважаю що: Формують навички толерантного спілкування, вміння аргументувати свою точку зору, знаходити альтернативне рішення проблемиІННОВАЦІЙНІТЕХНОЛОГІЇ МАЮТЬ ПЕРЕВАГИ: У роботі задіяні всі учні класу. Кожна дитинамає можливістьпропонувати свою думку. Створюється “ситуація успіху”Формується доброзичливе ставлення до опонента. Учні вчаться працювати у командіЗа короткий час опановується багатонового матеріалу

Номер слайду 18

Завжди дотримуюся такого гасла: «У щасливій школі - щасливі діти». На першому місці - діти, любов до них. Усе роблю для того, щоб учні, яких навчаю, стали особистостями неординарними, самостійними, творчими, фізично здоровими і духовно багатими, а я буду далі впроваджувати у свою роботу те, що творить креативну особистість.

pptx
Додано
19 березня 2021
Переглядів
2129
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку