Наприклад під час вивчення теми «Хімія в побуті»Учні опрацьовують велику кількість важливої для здоров'я інформації за короткий час. Групи учнів отримують випереджувальні завдання з тем: «Побутова хімія в квартирі», «Сучасне маркування хімічних добавок», «Ознаки отруєння хімікатами», «Перша допомога під час отруєнь побутовими хімікатами та хімічних опіках». Після виконаної роботи експертні групи обмінюються інформацією, формулюють і записують висновки.
Я переконалася, що застосування інтерактивних методів є результативнішим, порівняно з пасивними методами: В учнів краще розвиваються комунікативні вміння і навики;Вони навчаються краще працювати в команді, прислухатися до думки кожного;Учні вдосконалюють вміння шукати і аналізувати інформацію, захищати свою точку зору, добирати найбільш переконливі аргументи.
При проведенні уроків практикую подання результатів діяльності учнів з виконання творчих завдань у вигляді повідомлень, доповідей, презентацій, кросвордів, тестів, тощо. Мультимедійна презентація дозволяє учням краще засвоювати матеріал( працює зорова пам’ять), суттєво економить час на уроці. Під час вивчення теми « Основні класи неорганічних сполук» я поділяю клас на 4 групи, які створюють міні - проєкти і презентують їх у вигляді схем, презентацій. Це дає можливість під час одного уроку узагальнити знання про фізичні та хімічні властивості всіх класів неорганічних сполук, їх добування, а також застосування їх у різних сферах життя.
Хімія - експериментально - теоретична наука, тому при вивченні її основ важливу роль відіграє хімічний експеримент. М. Ломоносов говорив: «Хімії жодним чином навчитися не можливо, не бачивши самої практики і не беручись за хімічні операції». Хімічний експеримент належить до специфічних методів навчання, що зумовлено особливістю предмета – хімії, при вивченні якого не можна опускати наочність. Експеримент дозволяє не лише краще зрозуміти , що ж відбувається в конкретній хімічній реакції, але і допомагає підвищити інтерес учнів до предмету хімії.
Навчитися вчитися- це значить навчити вирішувати проблеми, вбудовані у структуру навчально- пізнавальної діяльності учнів. Мінімум цілісних знань з хімії, отриманий в школі, необхідний кожній людині для розумного використання речовин, забезпечення безпеки життєдіяльності в сучасному світі. Саме тому хімічна освіта – це не лише обов'язковий компонент загальної освіти, але й невід'ємна частина загальної культури людини.