Презентація " Розвиток освіти, науки та музичної культури"

Про матеріал
Презетаційний супровід уроку історії України у 8 класі "" Розвиток освіти, науки та музичної культури"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Предмет. Громадянська освіта. Розділ. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГГО ДОБРОБУТУ ЗАВДАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИВаріант №1 Оберіть правильну відповідь: Комерційну діяльність, ремесло, комплекс функцій, рід роботи, який виконується індивідом і є складовою частиною будь-якої трудової діяльності, називають (кваліфікація, професія, спеціальність, стажування). Заробітна плата, пенсія, стипендія, соціальні виплати становлять таку частину сімейного бюджету, як (витратна, дохідна, обов’язкова, резервна). Обов’язковий платіж, який сплачують фізичні та юридичні особи до бюджету в розмірах та в терміни, передбачені законодавством, - це (внесок, збір, податок, подушне). Завершіть речення:2.1. Ринок праці – це …2.2. До функцій підприємництва відносяться …2.3. Основними суб’єктами економічних відносин є …Поясніть різницю між номінальною заробітною платою і реальною заробітною платою. Кондитер на кондитерській фабриці оформив 22 торти, за кожен із них установлено розцінку 145 грн. Визначте, яку форму заробітної плати застосовують до такого працівника та розмір його грошової винагороди. Висловіть по 2 стверджувальних і заперечних аргументи з дискусійного питання та сформулюйте власний висновок.  ДИСКУСІЙНЕ ПИТАННЯДіяльність на території держави підприємств з іноземним капіталом є благом для суспільства та населення Так. Ні        Висновок:     Предмет. Громадянська освіта. Розділ. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГГО ДОБРОБУТУ ЗАВДАННЯ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ Варіант №2 Оберіть правильну відповідь: Економіку, для якої характерні свобода вибору, приватна власність, конкуренція називають (командна, ринкова, перехідна, традиційна). Використання особою наданих їй службових повноважень та пов’язаних із цим можливостей з метою одержання неправомірної вигоди – це (адвокація, корупція, лобіювання, хабарництво). План формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються відповідно органами державної влади та органами місцевого самоврядування протягом певного періоду – це (бюджет, видатки, доходи, субвенції). Завершіть речення:2.1. Домогосподарство – це …2.2. Заробітна плата формується з таких складників: …2.3. Основними питаннями економічної організації виробництва є ….. Поясніть різницю між попитом і пропозицією як елементами ринкової економіки. Офіціант у кафе відпрацював за тиждень 40 годин , за кожну із яких установлено розцінку 105грн. Визначте, яку форму заробітної плати застосовують до такого працівника та розмір його грошової винагороди. Висловіть по 2 стверджувальних і заперечних аргументи з дискусійного питання та сформулюйте власний висновок.  ДИСКУСІЙНЕ ПИТАННЯДемократична держава зобов’язана опікуватися безробітними громадянами. Так. Ні        Висновок:    Історія України 8 клас Тема Розвиток освіти, науки та музичної культури

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання!!! Онлайн тестування ( посилання на сайт і код доступу до виконання завдань будуть відправлені у групу в вайбері)

Номер слайду 3

Проаналізуйте уривок з вірша «De libertate» Г. Сковороди. Як Богдан Хмельницький,на думку поета, прислужився утвердженню ідеалів свободи?Що є свобода? Добро в ній якеє?Кажуть, неначе воно золотеє?Ні ж бо, не злотне: зpiвнявши все злото,Пpоти свободи воно лиш болото. О, якби в дурні мені не пошитись,Щоб без свободи не міг я лишитись. Слава навіки буде з тобою,Вольностi отче, Богдане-герою!

Номер слайду 4

Вивчення нового матеріалу. План1. Розвиток освіти2. Розвиток науки. Г. Сковорода3. Розвиток музичної культури

Номер слайду 5

Особливості розвитку культури. Розвивалася в умовах відсутності власної держави,Політика денаціоналізації, асимиляції Росії, Польщі, Австрії щодо українського населення- Насильницька русифікація України;- Наступ імперського уряду на культуру України;- Вплив російської культури;- Відтік інтелектуальної еліти з України до Росії

Номер слайду 6

1.     Розвиток освіти на Лівобережній та Слобідській Україні майже кожне село мало школу, де викладали вчителі, утримування яких здійснювалось на кошти сільської громади. Існували церковні, цифірні, полкові, гарнізонні школи; 1774 р. - австрійський уряд запровадив обов'язкову початкову освіту на західноукраїнських землях. Заборона друкувати букварі рідною мовою. Освітня реформа в західноукраїнських землях (1774): Запровадження шкіл трьох типів: в однокласних школах сільські діти мали можливість навчатися рідною мовою; у трикласних - викладання велося німецькою та польською мовами. Чотирикласні школи готували учнів для продовження освіти в гімназіях та університеті

Номер слайду 7

Створенняп'яти 4-класних і десяти 2-класних народних училищ. Навчання здійснювалося російською мовою Відкриття 4-класних училищ у Києві, Чернігові, Харкові, Катеринославі, де вивчали російську граматику, історію, арифметику, механіку, фізику, архітектуру. Відкриття в 1721 р. Харківського колегіуму. У 1765 р. У ньому були відкриті додаткові класи, де викладали інженерну та артилерійську справу, геодезію і географію. Російський уряд перетворив колегіуми на духовні семінарії (1776). Професійна освіта: у Миколаєві - штурманське та артилерійське училища, в Єлисаветграді - артилерійська школа, у Львові (1773 р.) - медична колегія та ін. Вища освіта : 1878 р. - відкриття вищого медичного навчального закладу Єлисаветградської шпитальної медико-хірургічної школи; Центром вищої освіти залишалася Києво-Могилянська академія

Номер слайду 8

Києво-Могилянська академія тривалий час була єдиним вищим навчальним закладом у Східній Європі. За змістом навчання і рівнем викладання в подальший період свого існування вона цілком відповідала вимогам європейської вищої освіти. Тут викладали «сім вільних мистецтв». Значну увагу приділяли вивченню слов’яно-руської, грецької, латинської, польської, німецької (з 1738 р.), французької (з 1753 р.), староєврейської (з 1755 р.). Студенти здобували ґрунтовну підготовку з класичної грецької, римської й середньовічної літератури, історії, географії, математики, медицини, філософії. Повний курс навчання тривав дванадцять років. Навчання здійснювали за системою класів, їх було вісім — нижчі, середні і вищі.

Номер слайду 9

Києво-Могилянська академія Професорсько-викладацький склад Києво-Могилянської академії зазвичай мав європейську освіту. Більшість з них закінчила провідні європейські навчальні заклади. Академія дала світові таких визначних діячів науки і культури, як Феофан Прокопович, Єлисей Плетенецький, Григорій Сковорода, Михайло Ломоносов, Григорій Полетика, Стефан Яворський, Павло Завадовський, Олексій Безбородько та багато інших, які гідно продовжували свою справу на науково-освітній, державній, або церковній службі. Першими викладачами в Московському та Санкт-Петербурзькому університетах були її випускники, а Феофан Прокопович став одним із засновників. Всеросійської Академії наук. Києво-Могилянська академія зробила значний вплив на організацію, утримання і методи навчання в багатьох навчальних закладах, зокрема в Чернігівському (заснований 1700 р.), Харківському (1721) і Переяславському (1738) колегіумах, що були створені за зразком Києво- Могилянської.

Номер слайду 10

Києво-Могилянська академія та її спудеї Гравюра XVIII ст.

Номер слайду 11

2. Розвиток науки. Г. Сковорода. Друга половина XVIII ст. збагатила новими ідеями українську філософську думку. У Києво-Могилянськійакадемії курс філософії викладав відомий суспільнийдіяч, письменник Михайло Козачинський (1699—1755). У своєму курсі він знайомив слухачів з ідеями про невід’ємніприродні права людини, які були поширені в тогочасній Західній Європі. Свої філософські погляди Козачинський виклав у книзі «Громадянська політика». Він уперше в українській філософії спробував викласти правове вчення і заклав основи громадянського природного права.

Номер слайду 12

Найвизначнішим серед учнів Козачинського був Григорій Сковорода (1722—1794) — видатний філософ, гуманіст, просвітитель, поет, педагог, музикант.

Номер слайду 13

Художні твори Г. Сковороди : збірки «Сад Божественных песней»,« Басни харковскія»У філософських роздумах велику увагу Г. Сковорода приділяв тому, як людина може стати щасливою. На його думку, для цього потрібно пізнати самого себе і займатися у житті тим, що людині природно відповідає. Одним із головних джерел творчості Г. Сковороди була українська дійсність другої половини XVIII ст. Імовірно, саме тому філософ твердив, що найвищим досягненням людини є свобода і треба за будь-яку ціну забезпечувати особисту незалежність. Це переконання спричинило різке засудження тих, хто гнобив українських селян. Вихід з існуючого становища філософ вбачав не в активній боротьбі, а в уникненні ненависного світу зла, розуміючи під ним прагнення до непотрібного збагачення і пригнобленняі нших.

Номер слайду 14

Крилаті вислови й цитати Григорія Сковороди, які не втрачають своєї актуальності вже понад століття Хто соромиться визнати недоліки свої, той з часом безсоромно виправдовуватиме своє невігластво, яке є найбільшою вадою. Хто добре запалився, той добре почав, а добре почати – це наполовину завершити. Не за обличчя судіть, а за серце. Як ліки не завжди приємні, так і істина буває сувора. Уникай людей, які, бачачи твої вади і недоліки, виправдовують їх або навіть схвалюють. Такі люди або підлабузники, або боягузи, або просто дурні. Від них не чекай допомоги ні в якій біді чи нещасті. Як хто посіє в юності, так пожне в старості. Чи не дивина, що один у багатстві бідний, а інший у бідності багатий?Що вподобав, на те й перетворився. Не шукай щастя за морем. Визначай смак не за шкаралупою, а за ядром. Як нерозумно випрохувати те, чого можеш сам досягти.

Номер слайду 15

!!! Додатково можна переглянути відео «Обличчя української історії. Григорій Сковорода» за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=S2 EBBa. C3 Ulw«Усе в тобі Григорій Сковорода» за посиланням:https://www.youtube.com/watch?v=72r0 Rokk1q. I

Номер слайду 16

3. Розвиток музичної культури!!! Використовуючи текст підручника (ст.236-237) та інших довідкових матеріалів, доповнити таблицю “Видатні композитори” Ве́дель (Ве́дельський) Арте́м Лук'янович (1767, Київ — 14 липня 1808,Київ)[1] — український композитор, диригент, співак, скрипаль. Макси́м Созо́нтович Березо́вський (16 (27) жовтня 1745, Глухів —22 березня (2 квітня) 1777 — український композитор, диригент, співак. Класик європейської музики. Дмитро́ Степа́нович Бортня́нський (28 жовтня 1751[1], Глухів,Гетьманщина — 28 вересня (10 жовтня) 1825, Санкт-Петербург, Російська імперія) — український та російський композитор, співак і диригент, автор 6 опер, камерно-інструментальних творів, хорових циклічних концертів, 10 двохорних концертів, херувимських та причасних творів

Номер слайду 17

Домашнє завдання Творче завдання (високий рівень)● Чому Сковороду називають українським Сократом? Висловіть ставлення до міркувань Г. Сковороди( на вибір): «Живуть на землі такі, що не мислять ні про що, крім збагатитися, наїстися, одягтися. В серці їхнім лихе сім’я, що приносить жовч і зміїну отруту, яка вбиває душу»; «Більше думай і тоді вирішуй».

pptx
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
7492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку