Презентація " Рухливі ігри на уроках фізичної культури "

Про матеріал

Дана презентація може бути використана для дистанційного навчання з фізичної культури. На основі презентації створено тест "На урок"

Зміст слайдів
Номер слайду 1

РУХЛИВІ ІГРИ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ Лоза Іван Олексійович

Номер слайду 2

Рухливі ігри у фізичній культуріРухливим іграм відведено значне місце в програмі фізичного виховання загальноосвітньої школи. Протягом дев'яти років (з 1-го по 9-й клас) цей вид фізичних вправ систематично використовують в уроках фізкультури. Найбільше навчального часу виділяється на навчання рухливим іграм в 1-3-х класах. У 4-9-х класах використання рухливих ігор органічно пов'язане з вивченням передбачених програмою спортивних ігор. Заняття школярів старших класів також припускають використання рухливих ігор, і певна частина часу виділяється на ці цілі з ліміту, виділеного для вивчення спортивних ігор, гімнастики, легкої атлетики та інших дисциплін. Програмою передбачено переважне розподіл ігор по роках навчання. При цьому ігри згруповані за ознаками провідного рухової дії.

Номер слайду 3

До ігор спортивного характеру належать городки, волейбол, баскетбол, футбол, більшість з них вводяться із старшої групи. Також ігри-естафети, які застосовуються в роботі з дітьми середнього та здебільшого у старшому дошкільному віці. До ігор-атракціонів належать ігри естафетного характеру з елементами змагань (стрибки на одній нозі - другу тримає товариш; закидання м'яча в рухому ціль; перетягування канату, ходьба на низьких ходулях) - "Бій півнів", "Пес". Їх доречно використовувати на заняттях з фізичної культури та спортивних святах у старшому дошкільному віці.Ігри-естафети - це безсюжетні рухливі ігри з правилами, емоційного характеру, які побудовані на елементах змагань в різних основних рухах, часто в складних умовах. Проводяться тільки в старшому дошкільному віці. Найкраще їх проводити в І половину дня, бо це велике навантаження на психіку дітей, які розуміють, що треба виконувати рухи змагаючись. Якщо діти справляються із завданням в процесі змагання, то, значить, вони не просто закріпили основний рух, а цей рух у них перетворився в навичку.

Номер слайду 4

Значення рухливих ігор Оздоровче значення ігор:• сприяють гармонійному розвитку форм і функцій організму школяра;• формують правильну поставу;• загартовують організм;• підвищують працездатність;• зміцнюють здоров’я. Освітнє значення ігор:• формують рухові вміння і навички з бігу, стрибків, метання;• розвивають фізичні якості: швидкість, силу, спритність, гнучкість і витривалість;• формують основи знань з фізичної культури і спорту, валеології, народознавства, історії рідного краю і Виховне значення ігор:• виховують моральні та вольові якості учнів;• виховують любов до рідного краю, звичаїв і традицій українського народу;• виховують любов до щоденних і систематичних занять фізичними вправами.

Номер слайду 5

Що розвивають рухливі ігри. Фізична культура сприяє розвиткові в людині, поряд з фізичною силою, здоров'ям і гарною поставою, таких прикмет характеру, як фізична вправність, загартованість, почуття честі у змаганні, грі та праці, швидкість, рішучість і обережність, толерантність, товариськість, відвага, динамічність, чесність, силу волі. Рухливі ігри - це ігри метою яких є загальний фізичний розвиток без спеціальної підготовки. Вони побудовані на вільних, різноманітних і простих рухах, пов'язані з включенням у роботу головним чином великих м'язових груп, прості за своїм змістом і правилами. За допомогою ігор у дітей закріплюються та вдосконалюються різноманітні вміння і навички з основних рухів (ходьби, бігу, стрибків, рівноваги); розвиваються такі важливі фізичні якості, як: швидкість, спритність, витривалість. Значний вплив мають рухливі ігри на виховання морально-вольових якостей.

Номер слайду 6

ЗМІСТ РУХЛИВИХ ІГОР«БІГ В ОБРУЧАХ»«БІГ СКРІЗЬ ОБРУЧ»«БІГ З ПЕРЕШКОДАМИ» «МАЛЮКБОЛ»«ГОПАК»«ВУДКА»«ПЕРЕДАЧА М’ЯЧА НАД ГОЛОВОЮ»«СТО НОГАШВИДКО ПО МІСЦЯХ »«КАНОТОХОДЦІ»«ДОДЖБОЛ»«КЛАС, СТРУНКО!»«ВЛУЧНО В ЦІЛЬ»«ПЕРЕТЯГУВАННЯ МОТУЗКИ»«ВИБИВНИЙ»«ПАННА»

Номер слайду 7

Рухлива гра « Біг в обручах»Команди шикуються в колони по одному за загальною лінією старту. У ведучих гравців в руках гімнастичні обручі. Проти кожної команди на відстані 10 м ставиться поворотна стійка. За сигналом викладача, ведучий кожної команди, надіває на себе обруч, біжить до стійки, оббігає її і вертається назад, де за лінією старту до кожного з них приєднується наступний гравець його команди. Він також пролазить в обруч, і вони удвох пробігають той же шлях. Після цього обруч передається наступним гравцям і вони у такому ж порядку (спочатку один, а потім парами), пробігають дистанцію, поки не пройдуть всі останні діти. Перемагає команда, яка перша виконала завдання.

Номер слайду 8

Рухлива гра «Біг крізь обруч»Біг крізь обруч. Значення гри: сприяє розвиткові швидкості, спритності, виховує колективізм. На відстані 20-25 см від лінії старту на висоті 5-10 см встановлюють (підвішують або тримають) гімнастичні обручі. За лінією старту шикуються команди. Перший гравець з кожної команди з низького старту за командою "Руш!" пробігає крізь обруч, оббігає прапорець, що знаходиться на відстані 10 м від лінії старту, повертається до наступного гравця і торкається його. Після дотику гравець, котрий перебував у положенні низького старту, розпочинає біг, а попередній гравець стає на лівий фланг команди. Виграє команда, що її гравці першими закінчать гру.

Номер слайду 9

Рухлива гра« Біг з перешкодами»Біг з перешкодами. Значення гри: виробляється вміння бігти по своїй доріжці, розвивається швидкість, якості стрибуна. Готують "коридори" як для гри "Біг по коридору". У "коридорах" встановлюють дві перешкоди у вигляді гімнастичних лав чи натягнутих шнурів. Висота перешкод - 35-40 см. Відстань від стартової лінії до першої перешкоди - 5-6 м, до другої - 8-9 м. За командою вчителя гравці, що стоять попереду, пробігають по ко­ридору, перестрибують через перешкоди, оббігають стійки й повертаються назад. Доторкнувшись до наступного гравця, дають йому старт, а самі стають у кінець колони. Перемагає команда, яка першою закінчує біг.

Номер слайду 10

Рухлива гра «Малюкбол»Малюкбол – командна гра, яка добре розвиває рухливість учнів, вдосконалює навички з бігу, стрибків, розвиває колективізм та взаємодію, і є першою сходинкою до гри у волейбол.  Малюкбол — це адаптований для дітей шкільного віку варіант волейболу, де м’яч не відбивають, а ловлять, затим перекидають на половину поля команди суперника.  Сучасна командна гра, яка добре розвиває рухливість учнів, і є першою сходинкою до гри в волейбол. Як і у волейболі, гравці переміщаються по майданчику в наступну зону за годинниковою стрілкою після виграшу подачі. ... Право першої подачі в матчі визначається жеребкуванням, після кожної партії відбувається зміна сторін і першою подає протилежна команда.

Номер слайду 11

Рухлива гра «ПАННА»PANNA - це один із видів вуличного футболу, де прокинути м'яч між ніг суперника - цінується вище, ніж гол у ворота. Гра зародилася в Амстердамі. Тут важливе вміння максимально контролювати м'яч, робити всілякі трюки та хитрощі Суперники встають один до одного спиною та затискають між собою м'яч спинами. За сигналом судді, гравці обертаються, гра починається. Гра триває 3 хвилини. Гол зі своєї половини поля не зараховується. Класичний майданчик для гри в панна футбол має круглу форму та обгороджену металевою сіткою, Друг навпроти друга встановлені маленькі ворота, в які просто так не потрапиш.

Номер слайду 12

Рухлива гра «Канатоходці»   На майданчику креслять пряму лінію кроків 15 завдовжки. Треба пройти по ній від початку до кінця, як по канату, ніде не збочивши. Щоб легше було виконати завдання дозволяється балансувати руками. Програють ті канатоходці, що зійдуть з лінії.

Номер слайду 13

Рухлива гра « Доджбол »Доджбол - це командна гра з м'ячем, у рамках якої потрібно вибивати спортивним снарядом, тобто м'ячем, гравців команди суперника"Доджбол« є цікавою грою, яка розвиває: спритність, сміливість, витривалість, командний дух та здатність критично мислити і приймати правильні рішення. Влучність. Винахідливість. Емоційність. Уважність Більшості з нас відома така дитяча гра з м'ячем, як вибивали. Її використовують на шкільних уроках фізичної культури, для розминки та різноманітності уроку. У всьому світі цю гру називають доджболом. Вона дуже популярна, діти і дорослі люди із задоволенням беруть у ній участь. З доджболу проводяться змагання та чемпіонати, її показують на телеекранах спортивних каналів.І як у будь-якої іншої гри,  чи то рухлива, чи спортивна, в неї є своя історія, і свої правила, дотримуватися яких треба обов'язков

Номер слайду 14

Рухлива гра «Вибивний»Вибивні – двоє дітей, яких вибирають лічилки або добровільно, встають з двох сторін майданчика. Вибивні стають в центрі. Перекидаючи м'яч, вибивні повинні потрапити в вибивних гравців, а вони повинні намагатися ухилитися. У кого потрапили м'ячем, вибуває з гри.

Номер слайду 15

РУХЛИВІ ІГРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ СТРОЮ

Номер слайду 16

Рухлива гра « Клас, струнко!»Учитель стоїть обличчям до дітей, які вишикувалися в одну шеренгу. Він подає команди. Команда виконується тільки в тому разі, коли перед нею вчитель говорить слово „клас”. Той, хто помиляється, робить крок уперед, але продовжує грати. Гра триває не більше трьох хвилин. Згідно з правилами гри, крок уперед роблять і ті гравці, які не виконали своєчасно правильної команди.

Номер слайду 17

Рухлива гра «Хто швидше»Клас ділиться на дві команди; дівчаток та хлопчиків, які шикуються по росту в одну шеренгу. За сигналом вчителя "Розійдись!" діти рухаються в різні сторони по майдану. За командою "В шеренгу шикуйсь!" діти повинні стати в одну шеренгу по росту, як перед початком уроку. А вчитель відмічає, хто швидше пошикувався, дівчатка чи хлопчики.

Номер слайду 18

Рухлива гра «Швидко по місцях»Усі гравці шикуються в одну чи дві колони і витягують руки вперед, злегка торкаючись ними плечей попередніх гравців. За сигналом ведучого: «Розбіглися!» — усі діти розбігаються в різні боки. За другим сигналом: «Швидко по місцях!» — усі мають вишикуватись у початкове положення. Хто з гравців найшвидше стане на своє місце і правильно витягне руки, стає переможцем. Якщо гравців дві колони, то виграє група, що вишикувалася першою. Шикування на початку гри можуть бути найрізноманітніші, за­лежно від рівня підготовленості дітей, їх можна вишикувати у дві шеренги

Номер слайду 19

Рухлива гра «Влучно в ціль»Влучно в ціль»Значення гри: сприяє розвитку влучності, сили кидка. ЗМІСТ ГРИ: Місце для гри окреслюють середніми і лицьовими лініями на середній лінії в ряд ставлять 10 кеглів (5червоного кольору і 5білого). Можна використовувати для гри пластмасові пляшки з-під води. Гравців ділять на дві команди. Кожна з команд розташовується за лицьовими лініями на відстані 6-10м. від кеглів. Усі гравці одержують по малому м’ячику. За сигналом вчителя збивають кеглі, одна команда збиває червоні кеглі, інша-білі. ПРАВИЛА ГРИКидати м’яч можна різними способами, гравці не повинні заходити за свої лінії де стоять їхні команди, збивати треба свої кеглі, а не кеглі іншої команди.

Номер слайду 20

Рухлива гра «Вудка»Діти стоять по колу, учитель — в центрі кола. Він тримає в руках шнур (на кінці якого прив'язаний мішечок з піском) або скакалку. Учитель круте мотузку по колу над самою землею, а діти підстрибують уверх, щоб мішечок не зачепив їхніх ніг.  сприяє розвитку швидкості, спритність.

Номер слайду 21

Рухлива гра «Сто нога » Сприяє розвитку швидкості, витривалості. Команди стоять перед лінією старту, вишукувавшись у колоні по одному. Перши гравці рухаються до поворотного прапорця й назад, спираючись на стопи і долоні. Коли вони повертаються, другі гравці, які набувають такого ж положення й тримаються за щиколотки перших гравців і. т. д.1. Потрібно виконувати все по команді вчителя. 2. Гру проводять у вигляді змагання між двома командами -

Номер слайду 22

Рухлива гра «Передача м’яча над головою» Розвиває швидкість, спритність. Учнів розподіляють на 3 - 4 команди. Вони шикуються за лінією старту в колони по 1, паралельно одна одній на відстані витягнутих уперед рук. Капітани кожної команди тримають м’яч. За сигналом капітани передають м’яч над головою гравцям, які стоять позаду, ті передають далі. М’яч передається до кінця колони. Останні гравці, отримавши м’яч, оббігають з правого боку свою колону, стають першими і передають м’яч над головою. І так доти, поки всі учасники не перебіжать із м’ячем. Коли капітан, який починав гру, буде останнім і отримає м’яч, він біжить, стає попереду своєї команди та підніма. М’яч не може котитись по підлозі. Якщо м’яч упав, його піднімають і гра продовжується.

Номер слайду 23

Рухлива гра на силу

Номер слайду 24

Перетягування мотузки. Перетягування мотузки – забавна і весела гра, яка є ще й командним видом спорту. Змагання з перетягування каната зараз досить популярні і вважаються одним з найбільш цікавих командних видів спорту. Не кажучи вже про те, що це хороший спосіб розважитися з друзями. Перетягування канату – гра, яка розвиває не тільки спритність і витривалість, але й виховує командний дух. У ній неможливо розслабитися і грати в півсили, інакше це буде помічено партнерами.

Номер слайду 25

РУХЛИВА ГРА « ГОПАК» спортивний майданчик, спортзал. Учнів розподіляють на 2 команди. Кожна команда утворює коло, гравці кладуть руки на плечі своїх товаришів по команді. За сигналом вчителя команди присідають і голосно рахують до 10. команда, яка швидше присяде 10 разів - переможець гри. Гра розвиває: швидкість, силу.

pptx
Додано
13 грудня 2023
Переглядів
2629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку