Презентація "С. Чернілевський "Теплота родинного інтиму". Настрої та почуття, висвітлені в поезії"

Про матеріал
Презентація "С. Чернілевський "Теплота родинного інтиму". Настрої та почуття, висвітлені в поезії" розроблена для уроку української літератури в 6 класі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЩАСТЯДрузіЗлагода. Здоров”я. Сім”я. Мир. Успіх«Гронування»

Номер слайду 2

ТАТОМАМАЯ

Номер слайду 3

Тема: Станіслав Чернілевський“Теплота родинного інтиму”. Настрої та почуття, висвітлені в поезії “Найдорожча на світі – мама, найцінніше в житті – щирість і теплота родинних стосунків” Мета: Ознайомити учнів із життям і творчістю поета, допомогти усвідомити зміст і красу поезії, розвивати вміння коментувати поетичні рядки, співвідносити висловлені в них почуття зі своїми власними; виховувати любов до рідного дому, батьків, почуття відповідальності за них.

Номер слайду 4

Учні знатимуть:- цікаві факти з життя С. Чернілевського;- зміст виучуваної поезії;Учні вмітимуть:розповідати про власні почуття, викликані прочитанням поезії;виразно і вдумливо читати поезію;- знаходити художні засоби, розкривати їхню роль.

Номер слайду 5

ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ СТАНІСЛАВ       (народився 1950 року)       Народився в с. Жвані на Вінниччині у багатодітній родині. Рано втратив батька. Середню освіту здобував у школах-інтернатах. Закінчив Вінницький педагогічний інститут і деякий час працював учителем. Потім вступив на факультет кінорежисури Київського театрального інституту імені І. Карпенка-Карого, оскільки з дитинства мріяв займатися кіномистецтвом. Працював на Київській кіностудії художніх фільмів імені О. Довженка.       Поет, кіносценарист. Найвідоміша збірка поезій "Рушник землі" (1984). Лауреат премії імені Василя Симоненка.              Станіслав Чернілевський: поет, кіносценарист, особистість .      Життєвий шлях Станіслава Чернілевського був вельми непростим. Хлопчик залишився без батька у багатодітній родині, тож довелося здобувати середню освіту в школах-інтернатах. Не відразу Станіславу пощастило з вибором "сродної" професії. Спочатку недовго працював учителем після закінчення Вінницького педагогічного інституту, але не вважав цю роботу справді "своєю". З дитинства Чернілевський марив кінематографом і прагнув вступити на факультет кінорежисури. Його мрія збулася. У стінах Київського театрального інституту імені І. Карпенка-Карого він здобув фах кіносценариста. Працював на Київській кіностудії художніх фільмів імені О. Довженка.       Проте де б не був Станіслав Чернілевський, яку життєву дорогу собі не обрав би, він, перш за все, поет. Йому заслужено було присуджено премію імені Василя Симоненка.       Поезія Чернілевського бере свої початки і мотиви в дитячих мріях. Дмитро Павличко у передмові до книги С. Чернілевського "Рушник землі" писав: "Є такі серця, для котрих розлука з матір'ю - смертне страждання..." З його дитячих мук, з тужби за мамою, перших стражденних почувань народжувалися його вимогливі поняття людини і світу, емоційні хвилі душі, котрі проносилися через усе дитинство й молодість, щоб ударити нині гучним прибоєм поетичного слова".       Про палку любов до рідної неньки свідчить вірш "Теплота родинного інтиму". Мати творить диво, намагаючись зігріти свою родину, вона запалює піч і прив'язує "мотузком диму" хату до небес. У неї в гостях уже дорослий син, але в хаті, зігрітій материнським теплом, він знову стає малесенькою дитиною, його душа світліє, бо відчуває світло світанкового маминого вогню.

Номер слайду 6

Епіграф:“Найдорожча на світі – мама, найцінніше в житті – щирість і теплота родинних стосунків”

Номер слайду 7

Ознайомлення зі змістом поезії: Що ви “бачили”?Що ви “чули”?Що ви “відчували”?

Номер слайду 8

Робота з текстом:Інтим , інтимний – особистий, задушевний;Шиби – віконне скло;Досвіток – світанок, ранок;Печія – пекучий біль

Номер слайду 9

“Усне малювання” з художнім домислом: Завдання: Продумати і розказати історію ліричного героя.

Номер слайду 10

Створення “кольорового портрету” поезії

Номер слайду 11

Бесіда за змістом поезії: Які незвичайні образи творять звичні нам слова?А чи можна насправді “хату прив'язати до небес”?Про яку пору року йде мова?Який він, той вогонь у печі?

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Хто є берегинею домашнього вогнища у ваших оселях?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Виразне читання поезії напам”ять

Номер слайду 16

ТАТОМАМАЯМир. Взаємодопомога. Щирість. Повага. Вірність. Любов

Номер слайду 17

Усна саморефлексія: Що на цьому уроці було для вас найважливішим?Який епізод уроку вам найбільше сподобався і чому?Чи задоволені ви результатом своєї роботи?

Номер слайду 18

Домашнє завдання: О б о в ‘ я з к о в е . 1. Навчитися виразно читати вірш, прочитати його своїм рідним. О б о в ‘ я з к о в е н а в и б і р . 1. Написати есе «Бережіть тепло родинного інтиму». 2. Взяти уявне інтерв’ю в письменника. З а  б а ж а н н я м . 1. Намалювати ілюстрацію до вірша.2. Вивчити  вірш напам’ять.

pptx
Додано
1 лютого 2023
Переглядів
359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку