Презентація "С. Чернілевський "Теплота родинного інтиму". Настрої та почуття, висвітлені в поезії" розроблена для уроку української літератури в 6 класі.
ЩАСТЯДрузіЗлагода. Здоров”я. Сім”я. Мир. Успіх«Гронування»
Номер слайду 2
ТАТОМАМАЯ
Номер слайду 3
Тема: Станіслав Чернілевський“Теплота родинного інтиму”. Настрої та почуття, висвітлені в поезії “Найдорожча на світі – мама, найцінніше в житті – щирість і теплота родинних стосунків” Мета: Ознайомити учнів із життям і творчістю поета, допомогти усвідомити зміст і красу поезії, розвивати вміння коментувати поетичні рядки, співвідносити висловлені в них почуття зі своїми власними; виховувати любов до рідного дому, батьків, почуття відповідальності за них.
Номер слайду 4
Учні знатимуть:- цікаві факти з життя С. Чернілевського;- зміст виучуваної поезії;Учні вмітимуть:розповідати про власні почуття, викликані прочитанням поезії;виразно і вдумливо читати поезію;- знаходити художні засоби, розкривати їхню роль.
Номер слайду 5
ЧЕРНІЛЕВСЬКИЙ СТАНІСЛАВ (народився 1950 року) Народився в с. Жвані на Вінниччині у багатодітній родині. Рано втратив батька. Середню освіту здобував у школах-інтернатах. Закінчив Вінницький педагогічний інститут і деякий час працював учителем. Потім вступив на факультет кінорежисури Київського театрального інституту імені І. Карпенка-Карого, оскільки з дитинства мріяв займатися кіномистецтвом. Працював на Київській кіностудії художніх фільмів імені О. Довженка. Поет, кіносценарист. Найвідоміша збірка поезій "Рушник землі" (1984). Лауреат премії імені Василя Симоненка. Станіслав Чернілевський: поет, кіносценарист, особистість . Життєвий шлях Станіслава Чернілевського був вельми непростим. Хлопчик залишився без батька у багатодітній родині, тож довелося здобувати середню освіту в школах-інтернатах. Не відразу Станіславу пощастило з вибором "сродної" професії. Спочатку недовго працював учителем після закінчення Вінницького педагогічного інституту, але не вважав цю роботу справді "своєю". З дитинства Чернілевський марив кінематографом і прагнув вступити на факультет кінорежисури. Його мрія збулася. У стінах Київського театрального інституту імені І. Карпенка-Карого він здобув фах кіносценариста. Працював на Київській кіностудії художніх фільмів імені О. Довженка. Проте де б не був Станіслав Чернілевський, яку життєву дорогу собі не обрав би, він, перш за все, поет. Йому заслужено було присуджено премію імені Василя Симоненка. Поезія Чернілевського бере свої початки і мотиви в дитячих мріях. Дмитро Павличко у передмові до книги С. Чернілевського "Рушник землі" писав: "Є такі серця, для котрих розлука з матір'ю - смертне страждання..." З його дитячих мук, з тужби за мамою, перших стражденних почувань народжувалися його вимогливі поняття людини і світу, емоційні хвилі душі, котрі проносилися через усе дитинство й молодість, щоб ударити нині гучним прибоєм поетичного слова". Про палку любов до рідної неньки свідчить вірш "Теплота родинного інтиму". Мати творить диво, намагаючись зігріти свою родину, вона запалює піч і прив'язує "мотузком диму" хату до небес. У неї в гостях уже дорослий син, але в хаті, зігрітій материнським теплом, він знову стає малесенькою дитиною, його душа світліє, бо відчуває світло світанкового маминого вогню.
Номер слайду 6
Епіграф:“Найдорожча на світі – мама, найцінніше в житті – щирість і теплота родинних стосунків”
Номер слайду 7
Ознайомлення зі змістом поезії: Що ви “бачили”?Що ви “чули”?Що ви “відчували”?
Номер слайду 8
Робота з текстом:Інтим , інтимний – особистий, задушевний;Шиби – віконне скло;Досвіток – світанок, ранок;Печія – пекучий біль
Номер слайду 9
“Усне малювання” з художнім домислом: Завдання: Продумати і розказати історію ліричного героя.
Номер слайду 10
Створення “кольорового портрету” поезії
Номер слайду 11
Бесіда за змістом поезії: Які незвичайні образи творять звичні нам слова?А чи можна насправді “хату прив'язати до небес”?Про яку пору року йде мова?Який він, той вогонь у печі?
Номер слайду 12
Номер слайду 13
Хто є берегинею домашнього вогнища у ваших оселях?
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Виразне читання поезії напам”ять
Номер слайду 16
ТАТОМАМАЯМир. Взаємодопомога. Щирість. Повага. Вірність. Любов
Номер слайду 17
Усна саморефлексія: Що на цьому уроці було для вас найважливішим?Який епізод уроку вам найбільше сподобався і чому?Чи задоволені ви результатом своєї роботи?
Номер слайду 18
Домашнє завдання: О б о в ‘ я з к о в е . 1. Навчитися виразно читати вірш, прочитати його своїм рідним. О б о в ‘ я з к о в е н а в и б і р . 1. Написати есе «Бережіть тепло родинного інтиму». 2. Взяти уявне інтерв’ю в письменника. З а б а ж а н н я м . 1. Намалювати ілюстрацію до вірша.2. Вивчити вірш напам’ять.