Презентація "Що ми знаємо про історію"

Про матеріал
Презентація до уроку Я досліджую світ з теми "Що ми знаємо про історію" за підручником Я досліджую світ: частина 1, 4 клас. Автори: Т. Гільберг, С. Тарнавська, Н. Павич.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що ми знаємо про історію

Номер слайду 2

Розумова розминка. Чи можна відібрати в людини будь-яке право?Що ви дізналися про права дітей? Яких сфер життя вони стосуються?Чому особливо важливо захищати права дітей?Які права для учнів найважливіші?Навіщо потрібні шкільні правила?Який досвід застосування прав дітей ви мали?

Номер слайду 3

Пригадуємо. Як називали людей, які жили багато років тому?Що можна довідатися про історію від дорослих?

Номер слайду 4

Усі ми добре пам'ятаємо цікаві історії, що траплялися з нами. Ми часто згадуємо та розповідаємо іншим про те, що відбулося з нами. Якимись історіями ми пишаємося, а якісь нас спонукають за-мислитися над нашими вчинками та поведінкою. Це допомагає нам зробити певні висновки та виправити помилки. Дорослі люди також розмірковують над минулим і теперішнім, щоб знати, як діяти вмайбутньому. Розставте в кожному ряду слова в порядку плину часу (від того, що було, до того, що буде). Чи в кожному ряду буде лише один варіант відповіді?

Номер слайду 5

Ми маємо чимало інформації про людей, що жили в давнину, про Їхній побут, події, які з ними відбулися. Учені, що вивчають минуле людства в усій його різноманітності, називаються істориками. Про життя на Землі в давні часи розповідають скам'янілі рештки тварин і рослин, які померли мільйони років тому. Учені отримують багато інформації про людей, що жили в давнину, завдячуючи археологічним розкопкам. Археологи - учені, котрі займаються пошуками та вивченням знайдених під час розкопок предметів, виготовлених давніми людьми.

Номер слайду 6

За залишками будівель, за уламками або цілими предметами, знайденими під час розкопок, науковці відтворюють вигляд поселень давніх людей, за скам'янілими рештками збирають інформацію про зниклі види тварин і рослин. Пригадайте, на чому малювали давні люди, що використовували для письма. Скам'янілості, що утворилися з тварини, яка була вкрита товстим шаром мулу й піску

Номер слайду 7

Наприклад, ви відвідали зоопарк, вам видали квиток. Через кілька років цей квиток стане джерелом для вивчення історії відвідування зоопарку в різні періоди часу. Припустіть, звідки можна довідатися про події в житті давніх людей, про Їхні традиції. Для розкриття таємниць і секретів історії, крім археологічних розкопок, учені використовують велику кількість історичних джерел.Історичне джерел - будь-який предмет, документ, малюнок, що є носієм історичної інформації.

Номер слайду 8

Розгляньте зразки історичних джерел. Припустіть, де їх можна побачити.

Номер слайду 9

Речовими джерелами історії стають археологічні знахідки - скам'янілі рештки рослин і тварин, залишки житла, знаряддя праці людей, їхні побутові речі тощо. За такими джерелами вчені до-відалися, що на території сучасної України людина з'явилася ще в кам'яному віці, тобто приблизно мільйон років тому. Писемні джерела історії - це написи на скелях, каменях, рукописи, документи, листи, літописи тощо. З літописів ми дізналися про перших правителів Київської Pyci. Усні джерела - це народні пісні, прислів'я та приказки, перекази, легенди. Усе те, що зберігається в пам'яті багатьох поколінь.

Номер слайду 10

Припустіть, як карти можуть допомогти вивчати історію. Назви географічних об'єктів (морів, океанів, гір, міст, заповідників тощо) на картах є власними назвами. Саме в більшості з них і зашифровано історію цих об'єктів. Історичні пам'ятки, зниклі міста, руїни замків чи фортець, печери ховають у собі великі таємниці історичного минулого. Свідченням того, що на території України про-живали працелюбні майстри, є назви населених пунктів - Ковалівка, Винокурня, Мельники, Бондарівка, Олійники тощо. Засновниками сіл Бубнівка, Цимбалівка та інших стали люди, що професійно займалися грою на музичних інструментах.

Номер слайду 11

У назвах вулиць, сіл, міст також закарбовано імена історичних осіб. Місто Хмельницький названо ім'ям Богдана Хмельницького, гетьмана України, керівника визвольної боротьби українського народу. Місто Кропивницький названо на честь Марка Кропивницького, видатного українського актора, режисера й засновника професійного українського театру, який жив і працював у цьому місті. Припустіть, як виникли назви таких населених пунктів, як Лісове, Лугове, Зарічне, Заозерне, Жабокрич.

Номер слайду 12

Чому так кажуть?Озирайся на минуле, коли хочеш знати майбутнє. Без минулого немає майбутнього.

Номер слайду 13

Коротко про головне. Об'єкти, що містять інформацію про минуле, стають історичними джерелами. Свою історію варто знати й пам'ятати. Коли не знаєш минулого, не можна будувати майбутне.

Номер слайду 14

Чи знаєте ви, що…....у давнину люди використовували для письма кістки, дерево, глиняні таблички, металеві пластини. Понад 20 століть тому греки винайшли пергамент, який стали широко використовувати для письма народи Європи. А папір, яким ми користуємося сьогодні, винайдено в Китаї в 105 році.

Номер слайду 15

Робота в зошитіВідкриваємо в зошиті с.29-31

Номер слайду 16

Завдання 1. Розклади (пронумеруй) одиниці часу в послідовності - від найкоротшої одиниці до найдовшої. Годинамісяцьстоліттярікдобатижденьхвилинадень26874513 Завдання 2.

Номер слайду 17

Завдання 3. Порівняй ці будинки. Що в них спільного, а чим вони відрізняються?Спільне:___________________________Відмінне:___________________________

Номер слайду 18

Завдання 4. Учені знайшли скам’янілі рештки морських молюсків у деяких породах. Познач про що це свідчить.✓На цій території росли рослини різних видів. Морські молюски були старими, коли вони вимерли. Одні молюски поїдали інших. Колись ця територія була вкрита водою.✓

Номер слайду 19

Завдання 5. Установи відповідність. Рік      Століття    Тисячоліття    Проміжок часу в тисячу років. Проміжок часу, що дорівнює ста рокам. Проміжок часу - 365 або 366 діб. Завдання 6. Що таке джерело історичної інформації?Документ, час дії якого сплив (тобто дуже давній). Розповіді друзів про книжки, які вони прочитали. Те, звідки можна дізнатися про минуле країни, народу. Джерело, з якого бере початок струмок.✓

Номер слайду 20

Завдання 7. Уяви дитину 9 - 10 років, яка народилася 1000 років тому й раптом потрапила в наш час. Чи змогла б ця дитина навчатися разом з тобою в одному класі? Поясни свою відповідь.________________________________________________________________________________________________________________________________________Завдання 8. Наведи по два приклади до кожного історичного джерела. Речові джерела - _______________________Писемні джерела - ______________________Усні джерела -__________ __________________________одяг, світлини.щоденники, зошити.розповіді батьків, старших членів родини.

Номер слайду 21

Завдання 9. Які з історичних джерел допоможуть тобі дізнатися про свою сімейну історію? У разі потреби доповни описом того джерела, якого немає серед зображень.

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Повторити тему на сторінках 53-57.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гонтар Надія Іванівна
    Пані Ірино! Дякую за Вашу чудову презентацію!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 жовтня 2022
Переглядів
844
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку