Презентація: "Що таке булінг?"

Про матеріал
Презентація: " Що таке булінг? " розкриває зміст поняття, причини проявів та шляхи його подолання в учнівському середовищі.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Що таке булінг? Профілактика виникнення та подолання проявів булінгу в учнівському середовищі. Бондарчук Н. Підготувала:викладач історії Овруцького професійного ліцею. Домославська Наталія Василівна

Номер слайду 2

Якщо ти байдужий до страждань інших, ти незаслуговуєш називатися людиною. Сааді

Номер слайду 3

Булінг (від англ. bully—хуліган, забіяка) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту,насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.

Номер слайду 4

Слово буллінг ( bullying)означає агресивну поведінку однієї людини відносно іншої людини з метою заподіяти їй моральну або фізичну шкоду, принизити її і в такий спосіб утвердити свою владу.

Номер слайду 5

Види булінгу: Булінг на роботі Шкільний булінг

Номер слайду 6

Що впливає на агресивнуповедінку дітей?-Низький рівень виховання-Гіперопіка-Байдужість збоку батьків-Культ насильства в суспільстві-Негативний вплив ЗМІ -Комп`ютерні ігри

Номер слайду 7

Булінг включає чотири головні компоненти:1. Це агресивна і негативна поведінка; 2. Здійснюється регулярно; 3. Відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу; 4. Ця поведінка є навмисною.

Номер слайду 8

Булінг може виявлятися у багатьох формах. Він може бути: • фізичним – завдання ударів, штовхання, пошкодження або крадіжка власності; • словесним– обзивання, глузування або висловлювання, якими ображається стать, раса або сексуальна орієнтація;

Номер слайду 9

• соціальним – виключення інших із групи чи розповсюдження пліток або чуток • в письмовій формі– написання записок або знаків, що є болючими чи образливими;• електронним(загальновідомий як кібербулінг) – розповсюдження чуток та образливих коментарів з використанням електронної пошти, мобільних телефонів (наприклад, надсилання СМС) і сайтів соціальних мереж.

Номер слайду 10

Існують певні ознаки , за якими можна розпізнати булінг :• когось затискають в кутку приміщення ;• коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти«жертву», начебто все в порядку);• один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції );• весь учнівський колектив сміється над одним і тим же учнем;• прізвиська дуже образливі;• по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах ), всльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі;• молодші учні бояться зайти в туалет;• учні після уроків не розходяться, когось чекають біля навчального закладу .

Номер слайду 11

Мотивацією до булінгу:-Стають заздрість, помста,відчуття неприязні,прагнення відновити справедливість; -Боротьба за владу;-Потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.

Номер слайду 12

Соціальна структура булінгу: • спостерігач • переслідувач; • жертва;

Номер слайду 13

Найчастіше жертвами шкільногобулінгу стають діти, які мають:• Фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату (наприклад ДЦП), тобто ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків.• Особливості поведінки: замкнуті, сором`язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, нещасливі і ті, які мають занижену самооцінку.• Особливості зовнішності: руде волосся, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі).

Номер слайду 14

• Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками.• Страх перед навчанням: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію.• Відсутність досвіду життя в колективі (домашні діти).• Хвороби: епілепсія, заікання, дислалія(порушення мови), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання).• Низький інтелект і труднощі в навчанні.

Номер слайду 15

Поведінка жертви виявляєтьсяза такими показниками:• Речі учня часто бувають розкидані або сховані.• На уроках веде себе боязливо, замкнений, коли відповідає, по кабінету розповсюджується шум, сміх, коментарі.• Під час перерви, в їдальні, тримається осторонь інших, уникає ровесників намагається бути недалеко від викладачів.

Номер слайду 16

• Дитину ображають, дражнять, дають образливі прізвиська.• Запізнюється на уроки або пізно йде із навчального закладу.• Під час групових занять дитину ігнорують або обирають останньою.

Номер слайду 17

Діти, що стали жертвами булінгу, проявляють наступні особливості поведінки:• прикидаються хворими, щоб уникнути походу до навчального закладу; • бояться самі йти на навчння і з навчання, просять проводити їх на уроки, спізнюються; • поведінка і темперамент змінюються; явні симптоми страху, що полягають порушеннях сну і апетиту, нічному крику, нервовому тику, відлюдькуватості і замкненості;

Номер слайду 18

Типові риси учнів, схильнихдо проявів насильства:• вони відчувають сильну потребу панувати й підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;• вони часто зухвалі та агресивні в ставленні до дорослих (передусім батьків і викладачів);• вони не виявляють співчуття до своїх жертв;• якщо це хлопчики, вони зазвичай фізично сильніші за інших.

Номер слайду 19

Учені відзначають такі типові характерні риси спостерігачів:• відчуття провини;• відчуття власного безсилля;

Номер слайду 20

Наслідки шкільного насилля:-Зниження самооцінки.-Проблеми у навчанні, поведінці.-Думки про суїцид.

Номер слайду 21

Технологія реагування на виявленіабо встановлені факти булінгу:1. При встановленні факту або підозрі на наявність ситуації булінгу викладач повідомляє про цю ситуацію адміністрацію закладу.2. Адміністрація, спільно з психологічною службою приймає рішення про невідкладність реагування на виявлений факт. 3. Безпосередня робота з жертвами і булерами.

Номер слайду 22

Якщо дитина підтвердила Вам в розмові, що вона жертва булінгу: Скажіть дитині:• Я тобі вірю (це допоможе дитині зрозуміти, що Ви зможете допомогти їй вирішити цю проблему).• Мені шкода, що з тобою це сталося (це допоможе дитині зрозуміти, що Ви намагаєтесь зрозуміти її почуття).• Це не твоя провина (дайте дитині зрозуміти, що вона не одинока в подібній ситуації: багатьом її одноліткам доводиться спостерігати ріхні варіанти залякування та агресії в той чи інший момент дорослішання).• Добре, що ти сказав мені про це (це допоможе дитині зрозуміти, що вона правильно вчинила, звернувшись за допомогою і підтримкою).• Я люблю тебе і намагатимусь зробити так, щоб тобі більше не загрожувала небезпека (це допоможе дитні з надією подивитись у майбутнє та відчути захист).

Номер слайду 23

Як реагувати на булінг та інші інциденти? -допомоги учневі зробити висновки зі своєї поведінки. Це можуть бути: вибачення за образливе або неввічливе зауваження перегляд планів на майбутнє щодо цього учня зустріч з батьками чи опікунами консультація з психологом стосовно контролю гнівом тимчасове звільнення учня від занять.

Номер слайду 24

Навчальний заклад має надати підтримку всім учням, які задіяні в інциденті булінгу:учням, які є об’єктами булінгу, учням, які виявляють поведінку булінгу, а також тим, що є свідками такої поведінки. Навчальні заклади повинні мати: політику щодо попередження і реагування на проблеми булінгу, плани попередження та втручання у разі проявів булінгу,політику щодо прогресивних дисциплінарних заходів. Класні керівники зобов’язані повідомляти адміністрацію навчального закладу про серйозні інциденти з учнями, такі як булінг. Керівнитство зобов’язані розслідувати усі повідомлені випадки булінгу.

Номер слайду 25

Дякуємо за увагу!!!

pptx
Додано
18 червня 2021
Переглядів
2067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку