Презентація "Що таке карта для історика. Географічний та історисний простір"

Про матеріал
Презентація до уроку в 5 класі, допоможе познайомити учнів 5-го класу з історичною картою.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЩО ТАКЕ КАРТА ДЛЯ ІСТОРИКА. ГЕОГРАФІЧНИЙ ТА ІСТОРИЧНИЙ ПРОСТІР

Номер слайду 2

ПЛАН УРОКУ1. Поняття історичної карти.2. Види карт.3. Як працювати з історичною картою.4. географічний та історичний простір.

Номер слайду 3

Види карт

Номер слайду 4

 Географія – це наука, яка вивчає природу Землі, складові її оболонки, територіальну організацію населення та його господарську діяльність. Карта — зменшене зображення на папері поверхні Землі або її частини. Історична карта – карта, що відображає події, які відбувалися на певній території на різних етапах її історичного розвитку. Легенда карти – перелік умовних позначень до карти. Він містить коротке текстове пояснення того, що зображено на карті. Контурна карта – карта, на якій відображена лише частина інформації.

Номер слайду 5

Як працювати з історичною картою. Етапи роботи з картою на уроках історії1) Прочитайте назву історичної карти.2) Відшукайте на карті умовні позначки, необхідні для розгляду поставленого завдання.3) Прочитайте інформацію, вміщену на карті.4) Співвіднесіть інформацію, прочитану на карті, із розповіддю вчителя чи матеріалом підручника. Поради для роботи з настінною картою1) Показуючи на карті певний об’єкт, не потрібно по ній водити указкою. Спочатку знайдіть об’єкт очима, після того покажіть за допомогою указки.2) Показуючи державу, необхідно указкою обвести її кордони.3) Показуючи на карті міста, необхідно указкою доторкнутися до умовної позначки.4) Річку слід показувати за течією від її витоків до гирла.

Номер слайду 6

Поради для роботи з контурною картою1) Будьте охайні.2) Працюйте добре загостреним олівцем, не використовуйте фарби, фломастери та маркери.3) Зафарбовуючи певну ділянку карти, слідкуйте, щоб олівець не виходив за її контури.4) Пам’ятайте, що контурна карта зафарбовується не заради краси. Кольором на карті виділяються території, які чимось відрізняються одна від одної.5) Підписи мають бути грамотними.6) Робіть підписи друкованими літерами.7) Створіть легенду карти. На спеціально відведеному на контурній карті місці виписуйте умовні позначки та їхнє значення.

Номер слайду 7

Розгадаймо ребуси

Номер слайду 8

  Робота з фізичною картоюзавдання. Знайдіть і покажіть на карті:1) Україну;2) столицю України;3) річку Дніпро;4) населений пункт, у якому ви народилися;5) міста України, які ви відвідували.

Номер слайду 9

Узагальнення вивченого матеріалу. Знайдіть у підручнику зображення карт, порівняйте їх, знайдіть подібне та відмінне. Покажіть на карті місто київ, річки дніпро, десну, дністер. Назвіть області нашої країни. В якій області живемо ми з вами. Розгляньте в атласі карти «Знайомство з історичною картою», «про що розповідають географічні назви», виконайте завдання до них.

Номер слайду 10

Домашнє завдання. Опрацювати відповідний матеріал підручника. Надати відповіді на запитання і виконати завдання в кінці параграфа. Скласти карту-схему нашого села

pptx
Додано
17 жовтня
Переглядів
89
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку