Читання для себе. Учні самостійно обирають книгу. Обирають зручне місце для читання. Залишаються на одному місціДотримуються правил читання. Тримають правильно книгу. Слідкують за своєю поставою. Виконують завдання після опрацювання твору. Читають увесь відведений час. Створює у класі бібліотечку. Самостійно визначає час, коли йому краще проводити цю діяльність. Не повинен нав’язувати свою літературу. Регламентує час
Читання для когось. Діти об’єднуються в пари за інтересами або вибраним твором. Після обрання твору відразу розпочинають роботу. Читають по черзі Весь відведений час працюють на одному місціДопомагають один одному зрозуміти прочитане, ставлячи запитання один одному (забезпечується вид мовленнєвої діяльності – аудіювання)Пропонує розпочати з невеликого за обсягом твору. Пропонує обрати форму для роботи (читати по 1 чи 2 речення, по абзацу)Регламентує час
2 Письмо для себе. Разом з учнями складає правила, яких діти мають дотримуватись під час роботи. Пропонує учням теми для письма. Не критикує роботу учнів, не виправляє помилки, не обмежує їх в обсязі написання роботи. Регламентує час. Учні можуть працювати індивідуально, об’єднуватись в пари або малі групи. Обов’язково зазначають дату написання та тему. Самостійно обирають тему і одразу починають працювати. Весь відведений час працюють на одному місціПісля завершення роботи прибирають своє робоче місце. Першокласники можуть малювати в альбомах, поки не навчаться читати. Учні 2-3 класів працюють в звичайних зошитах
Робота зі словами. Добирає слова, які необхідно опрацювати з учнями. Можна обрати незнайомі слова , які учні зустріли під час читання художніх текстів, розв’язуванні математичних задач, на уроках ЯДСЗабезпечує дітей словничками або використовує гаджети. Готує дітям різні завдання. Пропонує скласти словникову історію, казку, оповідання. Діти вчаться працювати з словниками. Поповнюють свій лексичний запас. Використовують набуті знання під час написання різного виду робіт: переказів, оповідань, власних висловлювань, розвивають зв’язне мовлення
Слухання. Вчитель готує для учнів аудіозаписи літературних творів використовуючи інтернет-джерела. Готує завдання, які спрямовані на перевірку прослуханого. Регламентує час. Учні вчаться тривалий час сприймати інформацію не відволікаючись. Тренують витримку та пам’ять. Вчаться концентрувати увагу. Обмінюються думками щодо прослуханого твору, аналізувати почуте
Отже, систему «Щоденні 5» розроблено для того, щоб навчати учнів самостійності та витривалості протягом роботи над 5 кроками для того, щоб школярі могли бути повністю заглиблені у вдумливому читанні та творчому, індивідуальному письмі протягом тривалого проміжку часу. Вправи системи «Щоденні 5» є достатньо різноманітними, що збільшує мотивацію та інтелектуальну зайнятість учнів, сприяє розвитку та формуванню мовної особистості школярів.