Презентація уроку на тему " Сенс життя та призначення людини" (за поезією Василя Герасим'юка " Чоловічий танець").
Презентацію можна використовувати під час очного та дистанційного навчання
Сенс життя та призначення людини( за поезією В. Герасим’юка “Чоловічий танець”)Угорницька гімназія. Рибак О. І.
Номер слайду 2
Тема. Сенс життя та призначення людини ( за поезією В. Герасим’юка “ Чоловічий танець”)Мета: навчальна - ознайомити учнів з автором поезії, здій снити художній аналіз його твору;розвивальна - розвивати образне та аналітичне мислення, навички виразного читання, уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаних поезій;виховна - формувати життєву позицію самоствердження, естетичні смаки, уміння відчувати й бачити красу художнього світу.
Номер слайду 3
Очікування від уроку: Я сподіваюся дізнатися…Я хочу навчитися…Я бажаю, щоб…
Номер слайду 4
Василь Герасим’юк - сучасний поет, редактор,радіокоментатор, ведучий літературних програм українського радіо.
Номер слайду 5
Мінікруглий стіл. Внутрішній світ митців поетичного слова
Номер слайду 6
Одне знаю напевно: справжня творчість завжди існує в одному примірнику…В. Герасим’юк
Номер слайду 7
Літературний екскурс “Життя і творчість В. Герасим’юка”
Номер слайду 8
Зупинка 1. Родина - репресовані переселенціЧи має право хтось переслідувати, карати людину, яка не вчинила кримінального злочину, за її любов до батьківщини, за прагнення жити по-людськи?
Номер слайду 9
Зупинка 2. Формування майбутнього поета. Як вплинула природа Гуцульщини, споконвічні митці на художнє світобачення майбутнього поета?
Номер слайду 10
Зупинка 3. Творчий доробок Василя Герасим’юка. Що турбує митця і які теми порушує сучасний поет у своїх поетичних творах?
Номер слайду 11
Зупинка 4. Творча майстерність поета. Чи відчувається у творчій манері митця бажання поєднати досвід духовного життя українського народу із загальнолюдськими культурними надбаннями?Яка характерна риса художніх пошуків Василя Герасим’юка?
Номер слайду 12
Зупинка 5. Творчі здобутки. В. Герасим’юк - лауреат Національної премії України ім. Т. Шевченка 2003 р., літературних премій ім. П. Тичини, В. Свідзинського, премії “ Князь роси” ім. Т. Мельничука. Його поезія перекладена 20 мовами світу
Номер слайду 13
Чоловічий танець
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Історична довідка. Аркан - старовинний український чоловічий танець. Його танцюють зімкнутим колом або півколом із топірцями в руках. Цей танець поширений у Карпатах. У давнину він був головним елементом обряду посвячення гуцульського двадцятирічного хлопця в легені.
Номер слайду 16
Чоловічий танець Ти мусиш танцювати аркан. Хоч раз. Хоч раз ти повинен відчути, як тяжко рветься на цій землідревнє чоловіче коло,як тяжко зчеплені чоловічі руку, як тяжко почати і зупинитицей танець. Хоч разти стань у це найтісніше коло, обхопивши руками плечі двохпобратимів, мертво стиснувши долоні інших, і тоді в заповітному коліти протанцюєш під безоднею небаіз криком по-звіриному протяжним. Щоб не випасти із цього грішного світу,хоч раззмішай із ближнімипіт і кров. Сину людський, ти стаєш у чоловіче коло, ти готовий до цього древнього танцютільки тепер. З хрестом за плечима. З двома розбійниками. Тільки раз.
Номер слайду 17
Авторське виконання поезії“ Чоловічий танець”
Номер слайду 18
Ідейно-художній зміст поезіїТема : відтворення особливостей чоловічого танцю у формі аркану, що перетворюється на таємничий ритуал.Ідея: возвеличення чоловічого танцю як стихії родової єдності. Основна думка: Щоб не впасти із цього грішного світу, хоч раз змішай із ближніми піт і кров. Жанр: поезія-замовляння. Форма вірша: верлібр
Прийом “ Доміно”Яким ви вбачаєте справжнього чоловіка?
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Домашнє завдання:1-3 б. - виразно читати зміст твору “Чоловічий танець”.4-6 б. - знати про письменника, аналізувати вірш , висловлювати власні судження.7-9 б. - написати відгук про твір.10-12 б. - дослідити звичаї і традиції гуцулів, їхнє ставлення до пісні й танцю, порівняйте їх із загальноукраїнськими, знайти спільне та відмінне.