Тема. Сенс життя та призначення людини ( за поезією В. Герасим’юка “ Чоловічий танець”)Мета: навчальна - ознайомити учнів з автором поезії, здій снити художній аналіз його твору;розвивальна - розвивати образне та аналітичне мислення, навички виразного читання, уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаних поезій;виховна - формувати життєву позицію самоствердження, естетичні смаки, уміння відчувати й бачити красу художнього світу.
Чоловічий танець Ти мусиш танцювати аркан. Хоч раз. Хоч раз ти повинен відчути, як тяжко рветься на цій землідревнє чоловіче коло,як тяжко зчеплені чоловічі руку, як тяжко почати і зупинитицей танець. Хоч разти стань у це найтісніше коло, обхопивши руками плечі двохпобратимів, мертво стиснувши долоні інших, і тоді в заповітному коліти протанцюєш під безоднею небаіз криком по-звіриному протяжним. Щоб не випасти із цього грішного світу,хоч раззмішай із ближнімипіт і кров. Сину людський, ти стаєш у чоловіче коло, ти готовий до цього древнього танцютільки тепер. З хрестом за плечима. З двома розбійниками. Тільки раз.
Ідейно-художній зміст поезіїТема : відтворення особливостей чоловічого танцю у формі аркану, що перетворюється на таємничий ритуал.Ідея: возвеличення чоловічого танцю як стихії родової єдності. Основна думка: Щоб не впасти із цього грішного світу, хоч раз змішай із ближніми піт і кров. Жанр: поезія-замовляння. Форма вірша: верлібр
Домашнє завдання:1-3 б. - виразно читати зміст твору “Чоловічий танець”.4-6 б. - знати про письменника, аналізувати вірш , висловлювати власні судження.7-9 б. - написати відгук про твір.10-12 б. - дослідити звичаї і традиції гуцулів, їхнє ставлення до пісні й танцю, порівняйте їх із загальноукраїнськими, знайти спільне та відмінне.