Презентація "Середньовіччя. Лі Бо"

Про матеріал
Мультимедійна презентація "Середньовіччя. Лі Бо" містить 11 слайдів, в яких коротко подано відомості про загальні ознаки культури Середньовіччя та її періодизацію, а також відомості про китайське Середньовіччя та одного з її яскравих представників Лі Бо.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Середньовіччя«Темні віки»

Номер слайду 2

Середньовіччя(V-XV ст.)«Середні віки»І. Раннє Середньовіччя (V—XI ст.)ІІ. Зріле (високе) Середньовіччя (XI—XIV ст.)III. Пізнє Середньовіччя (XIV—XV ст..)2

Номер слайду 3

Асоціативний кущ: СЕРЕДНІ ВІКИ

Номер слайду 4

Тема уроку: Середньовіччя як доба, її хронологічні межі й специфічні ознаки. Вплив релігії на культуру та літературу. Основні жанри середньовічної літератури. Особливості розвитку китайської лірики епохи Тан. Лі Бо – один з найвидатніших поетів Китаю. Мета уроку:поглибити розуміння епохи Середньовіччя, культури і традицій середньовічного суспільства;визначити хронологічні межі епохи;розкрити провідні теми та жанри середньовічної літератури ;виховувати інтерес до середньовічної літератури та культури;розкрити особливості історичного розвитку Китаю в епоху Середньовіччя;познайомитися із творчістю Лі Бо;вчитися аналізувати та інтерпретувати поезії.

Номер слайду 5

У теології ідея дуалізму означає, що існують два окремих буття – добро та зло, які мають рівну силу. У «християнському» дуалізмі Бог представляє добро, а диявол – зло. Дуалізм позначився на поділі культури на панівну сакральну та світську складовіІєрархічна феодальна система соціальних відносин спиралася на принцип станової підлеглості - незмінності стану людини«Велике переселення народів»IV-VII ст. Величезні території та маси людей об’єднувалися спільними мовами. Символічність і алегоризм дозволяли трактувати світ земний як відбиття світу небесного і надавали мистецтву епохи, крім наявного, ще й прихованого, таємного змісту. Теоцентризм. ДуалізмІєрархічність. Розмаїта мовна атмосфера. Символічне світосприйняття. Стрижнем епохи став монотеїзм - віра в єдиного Бога, незмінного і одвічного творця Всесвіту, явленого світові в образі Христа. Бачення світу в цілому крізь призму верховенства Бога зумовило наскрізнезначення теоцентризму Ознаки культури Середньовіччя:

Номер слайду 6

Періодизація. Термін уперше використали італійські гуманісти на межі XV—XVI ст., уважаючи Середньовіччя часом глибокого занепаду європейської культури. Період Середніх віків займає V—XV ст., в сучасній історичній науці його назвали епохою феодалізму, в рамках якої почав закладатися фундамент європейської цивілізації. У цей час європейської історії відбувалося Велике переселення народів, внаслідок чого на історичній території Європи з´явилися нові держави та народи, зародилися сучасні нації, їх мова та культура, особливості мислення та поведінки, національний характер. У цей час почали складатися основні класи капіталістичного суспільства — буржуазія та пролетаріат. В епоху Середньовіччя починається історія народів таких європейських держав, як Англія, Франція, Німеччина, Швейцарія, Бельгія, Голландія, країн Піренейського, Апеннінського та Балканського півостровів, скандинавських країн — Данії, Норвегії, Швеції, а також Візантії, наступниці Східної Римської імперії.

Номер слайду 7

Періодизація: Період літератури розкладу родового ладу. Література цього періоду досить однорідна за своїм складом і складає єдине ціле. За жанром це архаїчний (міфологічний) та героїчний епос, що представлені поетичними пам'ятками кельтів, скандинавів, а також англосаксів. Період літератури розвинутого феодалізму. Література стає більш диференційованою. Чітко виформовується три особливих літературних напрями, що розвиваються паралельно: релігійна література, народна література (класичний епос) та феодально-лицарська література (куртуазна поезія і епос). Поділ європейської середньовічної літератури на періоди визначається етапами суспільного розвитку народів у цей час. Раннє V—XI ст. Зріле. XI—XIV ст. ПізнєXIV—XV ст. Період, який зазвичай пов'язують з початком церковної реформації або епохи Великих географічних відкриттів. Пізнє Середньовіччя називають також епохою Відродження.

Номер слайду 8

+7 (123) 987-65-54mariya@email.comкитай. Китай - велика країна, розташована на Південному Сході Азії. Високі гори Тібету, величезна пустеля Гобі й води Тихого океану неначе приховують цю Країну від усього світу. Площа - 9,6 млн кв.км. Населення - 1,2 млрд людей. Столиця – Пекін. З Китаєм межують 14 країн, а його узбережжя омивають 4 моря, так як країна займає велику площу, то клімат разюче варіюється від субарктичного на півночі до тропічного на півдні.

Номер слайду 9

«О Бо, що не має в поезії суперників, подібний до вітру в просторах, з нетутешніми думками!..»Ду Фу9 Лі Бо(Лі Тай-Бо)(701 — 762) китайський поет періоду династії Тан. Один з найвидатніших поетів в історії китайської літератури

Номер слайду 10

Епіграф до уроку:«Змах пензля — і буревії та зливи тремтять. А напише вірша — і викличе сльози у привидів, добрих і злих.» Ду Фу

Номер слайду 11

Життєвий шлях:11 Лі Тай-бо – таке повне ім’я поета, який народився, провів дитинство та юність у провінції Сичуань, тепер провінція Аньхай. Поетичний талант у нього проявився вже в десять років. І хоча юнакові пророкували успіхи на державній службі, він залишає дім і з 721 по 738 рік подорожує, живе в горах. Улюбленим місцем для філософських роздумів поета були гори Шаньдунь. Лі Бо було понад сорок років, коли імператор викликав його до себе і вшанував званням «хань мінь», що можна прирівняти тепер до звання академіка.

Номер слайду 12

Творча спадщина: Лі Бо створив понад 900 віршів у різних жанрах середньовічної китайської поезії. Поет оспівав і важке життя селян, і мужність воїнів, і самозаглибленість даоських самітників, і красу китайських гір і вод. Лі Бо писав про те, що оточувало його, що, за правилами творчості, входило до тем танської поезії. У віршах поета знаходимо мужність, суворість інтонацій, але в них є місце і для проникливого ліризму. Для поезії Лі Бо характерний зв’язок із народною творчістю. «Входжу в річку, грає осіння вода...люблю свіжість цих лілій...зриваю квіти, граюсь перлинами на пелюстках,хвилюється заводь...»Поет оновив китайське віршування, наближаючи словник поезії до словника життя. Лі Бо вважають поетом-пророком, поетом-вчителем. Творча спадщина Лі Бо охоплює класичні вірші, вірші в жанрі народних пісень (у тому числі твори на історичні та міфологічні сюжети про героїв і полководців давнини), чотиривірші, ритмічну і класичну прозу.

Номер слайду 13

Поезії Лі Бо: ПЕЧАЛЬ НА ЯШМОВОМУ ГАНКУНа яшмових сходахбіліє холодна роса—Промокли панчохи. Пливуть мовчазні небеса. Дивлюсь крізь фіранкуна місяць осінній печальний,—На тихій воді він тремтитьі повільно згаса. ЖАРТОМА ПРИСВЯЧУЮМОЄМУ ДРУГОВІ ДУ ФУНа гірській верховині,де вибігли сосни на схили,Випадково зійшлисяополудні наші стежки.- Ох, шановний мій друже,та й як же ви зблідли й змарніли!Чи важка ж то робота -складати у віршах рядки?Переклад Л. Первомайського

Номер слайду 14

Поезії Лі Бо: ПРИЗАХІДНЕ СОНЦЕ НАВІЮЄ ДУМКИ ПРО ГОРИОпісля дощузаяріла паруюча зелень. Західним рум'янцемвзялося розчахнуте небо. Весни будівничі —тепло і вітрець зі сходу —Пишаються квіттям,найкращим своїм творінням. Та квіт опадеі настане глибокий вечір. Це так зрозуміло! —І я не тамую зітхання. Одна тільки мрія —відвідать прославлені гори,Щоб там, окримівшись,пізнати Велике Дао!(Переклад Г. Туркова)СОСНА БІЛЯ ПІВДЕННОЇ ГАЛЕРЕЇПоблизу галереїросте сосна-одиначка —В такої, природно,розкидисте гілля й густе. Вітрець навколишнійнавіть на хвильку не вщухне: Йому тут воля —тож дме він і вдень, і вночі. Затінений стовбурпокрився плямами моху. А в пишній хвоїповітря неначе мигтить. Чи вдасться їй досягтинадхмарної висі?Це ж треба ростиаж декілька тисяч чі*! Переклад Г. Туркова

Номер слайду 15

Аналіз поезій: Вірш „Печаль на яшмовому ґанку”Внутрішній стан у поезії передається за допомогою конкретних, зримих образів: Яшма - гірська порода, напівдорогоцінний камінь, що буває червоного, зеленого, сірого чи строкатого кольору. Мінерал має здатність залишатися холодним у спеку і теплим у холод.яшма – символ краси і цнотливості; ганок – конфлікт, зіткнення;роса – символ швидкоплинності і крихкості життя;місяць – відображає сутність «інь», жіночого начала. Тема – страждання люблячої жінки, яка чекає коханого. Сумному настрою сприяє перелікова інтонація, монотонна мелодика, симетрична будова вірша і відбір художніх засобів. Епітети: холодна роса – зображувальний, мовчазні небеса – метафоричний, печальний місяць – метафоричний, тиха вода – метафоричний.

Номер слайду 16

Номер слайду 17

20 ГГЯНВФЕВМАРАПР20 ГГМАЙИЮНИЮЛОКТАВГСЕННОЯДЕКЯНВФЕВМАРАПРМАЙИЮНИЮЛОКТАВГСЕННОЯДЕКПроект. Фокус-группа. Июнь 20 ГГОбратная связь. Октябрь 20 ГГМинимальный функционал. Январь 20 ГГЗапуск. Июль 20 ГГПроект, версия 2 Ноябрь 20 ГГ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Ірина Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Олейникова Алла Леонідівна
    дякую вам! гарна презентація!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
14 липня 2021
Переглядів
9240
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку