Презентація "Середньовічне західноєвропейське суспільство"

Про матеріал
Мета: скласти уявлення учнів про структуру середньовічного європейського суспільства, показати його складові; пояснити зміст термінів і понять «васал», «сеньйор», «феодальна драбина», «феод», «феодал», «феодалізм», «стани»
Зміст слайдів
Номер слайду 1

УРОК 7

Номер слайду 2

Середньовічне західноєвропейське суспільство.

Номер слайду 3

Феодалізм«Ті, що воюють»«Ті, що моляться»«Ті, що працюють»План

Номер слайду 4

Пригадайте. Як називалися землі, які король давав у тимчасове користування за службу?Бенефіцій

Номер слайду 5

Пригадайте. З якою метою було запроваджено бенефіцій?У VIII ст. бенефіції почав роздавати франкський мажордом Карл Мартел, що дозволило забезпечити існування потужного кінного війська.

Номер слайду 6

Поговоримо?Що тралялося з родиною власника бенефіція у випадку, коливоїн гинув або не міг більше нести службу?Бенефіції не можна було передавати в спадок, тому дітям і дружині у разі втрати годувальника доводилося дуже скрутно.

Номер слайду 7

1. Феодалізм. Аби відновити справедливість, наступники Карла Мартела стали наділяти тих, хто служив у війську, феодами. Феод — земельна власність або грошова плата з певних територій, які надавалися у спадкову власність і за які потрібно було нести службу (здебільшого військову) та виконувати повинності. Воїни нового типу називалися феодалами.

Номер слайду 8

Робота з підручником. Порівняйте бенефіцій та феод{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Бенефіцій. Феод. Давався за службу у тимчасове користування. Власність короля. Дарувався за службу і передавався в спадок (якщо нащадки продовжували служити)Власність сім’ї та рицаря

Номер слайду 9

Таким чином, зародився васалітет. Васалітет — відносини особистої залежності одних землевласників (васалів) від інших (сеньйорів). {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}сеньйорвасалвеликий землевласник, якому належали обширні сільськогосподарські угіддя, маєтки і право влади на підлеглих територіяхземлевласник, який одержав від заможнішого землевласника (сеньйора, сюзерена) сільськогосподарські угіддя, маєтки й заступництво, за що виконував повинності й зобов’язання.

Номер слайду 10

Притча єпископа Еадмера Кентерберійського про три стани. Приклад про овець, биків та собак. Призначення овець давати молоко й вовну, биків – орати землю, собак – захищати овець і биків від вовків. Бог береже їх, якщо кожна з тварин виконує свій обов’язок. Так само й стани створив Він, аби виконували різну службу в цьому світі. Він установив одним – клірикам і монахам – молитися за інших, щоб вони сповнені добротою, наче вівці, наставляли людей молоком проповіді й вселяли в них гарячу любов до Бога добрим прикладом. Він установив селянам, щоб вони, подібно до биків, забезпечували життя собі та іншим. Насамкінець воїнам установив Він виявляти силу в необхідних межах; як від вояків, захищати від ворогів тих, хто молиться й оре землю. На які стани єпископ Еадмер Кентарберійський поділяє середньовічне суспільство?

Номер слайду 11

селяни. Рицарі васализнатьЇжа та обслуговування. Військовий захист. Гроші та рицаріземля. Земля (феод)Земля та захист. Король

Номер слайду 12

Робота в групах{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Ті, що моляться. Ті, що воюють. Ті, що працюють. Група 1 Група 2 Група 3представникиповноваження Використовуючи підручник, заповніть таблицю

Номер слайду 13

Розподіліть представників між станами середньовічного сспільства{F5 AB1 C69-6 EDB-4 FF4-983 F-18 BD219 EF322}Ті, що моляться. Ті, що воюють. Ті, що працюють. Селянин. Король. Коваль. Абат. Містянин. Рицар. Патріарх. Барон. Князь10. Купець11. Граф12. Гончар13. Епископ14. Герцог15. Монах16. Столяр17. Священник17. Художник

Номер слайду 14

Історична задача. Герцог Франсуа Невгамовний викликав до себе барона П’єра Покірного та наказав йому зібрати військо з підлеглих рицарів для війни з герцогом-конкурентом. Що мав відповісти барон?Чи мав право герцог Франсуа так вчинити?Поясніть значення середньовічного правила «Васал мого васала - не мій васал»

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Опрацювати § 6. Виконати завдання за QR-кодом в кінці параграфа

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Павлишин Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Павлишин Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
31 липня 2021
Переглядів
7162
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку