Презентація "Школа - майстерня людяності"

Про матеріал
Презентація містить корисний матеріал для вчителів про виховання що грунтується на цінностях
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ШКОЛА -МАЙСТЕРНЯ ЛЮДЯНОСТІ Підготувала вчителька початкових класів Терлич Л.Й.

Номер слайду 2

Дитина ходить у школу не тільки для того, щоб учитися – це лише одна частина життя у школі. Школа – майстерня людяності. Дитина ходить туди, щоб стати особистістю, мати друзів, навчитися любити і творити. Виховуй у собі Людину — ось що найголовніше, інженером можна стати за п'ять років, учитись на людину треба все життя. В.О.Сухомлинський

Номер слайду 3

Ще з сивої давнини саме школа вважалась тим осередком, де навчали читати, писати, рахувати, думати і, найголовніше, виховували та прищеплювали високі духовні й моральні засади.

Номер слайду 4

Ідея Нової україської школи – виховання, що грунтується на цінностях . Саме цінності є фундаментом освіти та умовою формування людини та суспільства, які у своїй як професійній, так і повсякденній діяльності зважують морально-етичний та публічний інтереси.

Номер слайду 5

Цінність формується щодня, а не згідно з розкладом навчальних занять. І кожна людина,а дитина і поготів, довіряє не тому, що чує, а тому, що бачить.

Номер слайду 6

ВИХОВАННЯ НА ЦІННОСТЯХ ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ БАТЬКИ ВЧИТЕЛІ КЕРІВНИЦТВО ШКОЛИ

Номер слайду 7

ДЛЯ ГАРМОНІЙНОГО РОЗВИТКУ УЧНЯ Морально-етичні цінності Соціально- правові цінності Особистісно зорієнтовані цінності гідність, рівність, справедливість, турбота, чесність, довіра, толерантність та культурне різноманіття верховенство права, патріотизм, нетерпимість до корупції, соціальна відповідальність, екологічно-етична цінність самореалізація, лідерство, свобода

Номер слайду 8

ГІДНІСТЬ Втратити гідність — це все одно, що прирівняти себе до речі, стати інструментом у руках інших людей, при цьому здійснити це із власної волі. Іммануїл Кант Виховуй у собі гідність і повагу до інших людей – ніколи не знаєш, хто буде у складі суду присяжних. Американське прислів’я

Номер слайду 9

Гідність Коли цінність шанується в освітньому процесі: Усі учасники освітнього середовища намагаються почути думку іншого, вміють активно слухати. Учні з повагою ставляться до батьків та вчителів. Директор розуміє свою роль як керівника і організатора роботи закладу освіти, а не просто як його центральної особи. Адміністрація та батьки сприяють налагодженню та підтриманню ефективної взаємодії між вчителями та учнями. Цінна кожна людина в школі, незважаючи на її вік, посаду, досвід, стать тощо. Учні у відкритому спілкуванні поважають індивідуальність одне одного, уміючи добирати жарти та дотепності. Учителі ставляться до учнів як до рівноправних учасників освітнього процесу. Батьки та вчителі навіть у разі виникнення непорозумінь з учителем не допускають у спілкуванні проявів неповаги чи зверхності.

Номер слайду 10

РІВНІСТЬ Для більшості людей сенс рівності полягає не у тому, щоб піднятися до рівня інших, а у тому, щоб понизити інших до свого рівня. Альфонс Карр

Номер слайду 11

Рівність Коли цінність шанується в освітньому процесі: Вчитель під час уроку приділяє приблизно однакову педагогічну увагу різним учням. Всі учасники освітнього процесу мають однакові права та однаково відповідальні перед іншими. Адміністрація здійснює зарахування учнів до школи прозоро та відповідно до вимог законодавства. Батьки у спілкуванні з дитиною наголошують на її унікальності, проте не обраності. Пильнують за тим, щоб дитина не зростала самозакоханою. Директор витримує з усіма вчителями горизонтальні стосунки, вважаючи, що у ньому колектив має бачити насамперед колегу, а не начальника. Батьки учнів класу спілкуються між собою на рівних незалежно від соціального статусу, матеріального достатку, віросповідання, політичних поглядів тощо. Вчитель дотримується гендерної рівності в освітньому процесі.

Номер слайду 12

СПРАВЕДЛИВІСТЬ Крайня несправедливість - здаватися справедливим, не будучи таким. Платон З несправедливістю або співпрацюють, або борються. Альбер Камю

Номер слайду 13

Справедливість Коли цінність шанується в освітньому процесі: Вчитель неупереджено оцінює досягнення та зусилля учнів, враховує особливості кожного. Адміністрація справедливо оцінює внесок учителів в освітній процес, заохочує корисну ініціативу. Батьки змалку вчать дітей утверджувати справедливість та боротися за неї. Вчитель отримує належну оплату праці за свою роботу. Адміністрація намагається розподіляти обов’язки між підлеглими зважено та не допускаючи очевидних диспропорцій; свої рішення обгрунтовує. Статус вчителя в закладі високо шанують усі учасники освітнього процесу. Кожен вчитель сприймається не лише як провідник знань, а як людина із особливою місією, покликана разом із сім’єю учня сформувати з учня особистість, готову до дорослого життя, до відповідальності за себе та інших людей.

Номер слайду 14

Занадто багато людей залишаються на самоті тому, що бояться образ. Ми боїмося проявляти турботу про інших, тому що боїмося, що інші не подбають про нас. Анна Елеонора Рузвельт

Номер слайду 15

Турбота Коли цінність шанується в освітньому процесі: Вчитель допомагає опанувати матеріал учневі, що був через хворобу відсутній на уроці. Подібну допомогу йому надає й інший учень. Учитель запитує в учнів про їх настрій, відпочинок. Активно слухає учня. Учні, вчителі, батьки, адміністрація закладу організували ярмарок власноруч створених дітьми виробів, а виручені гроші надіслали онкохворим дітям. Директор дбає про те, щоб безпечне освітнє середовище, умови праці та навчання, наскільки це від нього залежить, були у школі належним чином забезпечені. Батьки розуміють, що основоположним осередком зростання дитини є саме сім’я. Роблять все можливе для збалансованого емоційного стану дитини, уникаючи ситуацій, за яких дитина стає свідком чи заручником сімейних суперечок. Забезпечують дитину потрібним одягом, харчуванням, звертають увагу на режим її сну та відпочинку.

Номер слайду 16

ЧЕСНІСТЬ Бути правдивими і чесними з дітьми, не ховаючи від них того, що відбувається в душі, є єдиним вихованням. Лев Толстой Якби шахраї знали всі переваги чесності, то вони заради вигоди перестали б шахраювати. Бенджамін Франклін

Номер слайду 17

Чесність Коли цінність шанується в освітньому процесі: Батьки, вчителі та адміністрація чесно й без надуманих приводів комунікують щодо всього, що стосується розвитку дитини. Претензії чи рекомендації висловлюють безпосередньо тому, кого це стосується. Вчитель заохочує учнів відверто і чесно говорити про свої почуття, проблеми. Учні в класі у спілкуванні між собою спілкуються відкрито та чесно, а не прямолінійно та безтактно. Учень не приховує від батьків низьку оцінку з предмету, а ті, натомість, поважають його чесність, звертають увагу на необхідність виправити ситуацію, проте застосовують зважені виховні заходи, розуміючи, що суворі покарання можуть змусити сина чи доньку в майбутньому бути з ними менш відвертими.

Номер слайду 18

ДОВІРА Для дорослої людини довіра - слабкість, для дитини - сила. Чарльз Лем Найкраще оживляє розмови не розум, а взаємна довіра. Франсуа де Ларошфуко

Номер слайду 19

Довіра Коли цінність шанується в освітньому процесі: Вчителі, даючи учням завдання чи висловлюючи прохання, виявляють віру у їхню самосвідомість та відповідальність. Батьки вітають правдивість їхньої дитини, у тому числі щодо освітнього процесу, адже переконані, що створення атмосфери довіри, зрештою, є важливішим за результати навчання дитини. Вчителі та батьки спокійно сприймають чесну обґрунтовану критику, зроблену не з бажанням дошкулити чи принизити, а з метою спільного вирішення спірних питань в інтересах дитини та одне одного. Адміністрація довіряє вчителям та надає їм гарантовану законом автономію у провадженні освітньої діяльності. Батьки, вчителі та адміністрація відкриті до обговорення всього, що стосується кращого розвитку дитини. Вони вільно та невимушено спілкуються, шукають компроміс. Дитина не соромиться відкрито говорити з батьками на переважну більшість тем, що її хвилюють.

Номер слайду 20

ТОЛЕРАНТНІСТЬ Найвищий результат освіти - толерантність. Хелен Келлер Гарні манери має той, хто найменшу кількість людей ставить у незручне становище. Джонатан Свіфт

Номер слайду 21

Толерантність та культурне різноманіття Коли цінність шанується в освітньому процесі: Учні не вказують у розмові чи поведінці на фізичні чи розумові труднощі свого ровесника, ставляться до нього приязно, залучають його до ігор на перервах. Вчителі заохочують, щоб учні не соромилися приміряти на себе донедавна гендерно нетипові професії, як-от, дівчата хочуть стати військовослужбовцями, а хлопці – квіткарями. Вчитель толерантно ставиться до батьків і дітей, які відрізняються за кольором шкіри, віросповіданням, політичними поглядами. Вихідці з різних регіонів цілком відкрито та невимушено спілкуються. Директор, як керівник, всіляко намагається допомогти з адаптацією нових працівників, сприяє формуванню у колективі атмосфери відкритого та доброзичливого ставлення одне до одного, створює відчуття шкільної родини. Батьки виховують в дітях цінність усвідомлення неповторності кожної людини, розуміння необхідності ставлення до інших людей, їхніх поглядів, традицій як до можливостей для взаємозбагачення.

Номер слайду 22

Зараз ініціативу можна проявляти вільно, але має бути готовність узяти на себе відповідальність. Не треба вказувати молоді, що робити, вона розбереться сама. Важним є виховати в ній правильні цінності і дати правильні орієнтири. Любомир Гузар

Номер слайду 23

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ !

ppt
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
26 січня 2022
Переглядів
904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку