Впровадження концепції Нової української школи (НУШ) та введення в дію у 2018 році Державного стандарту початкової освіти оновлює підходи до навчання та розвитку українських школярів. Одним із найважливіших завдань цього педагогічного напрямку є формування не лише знань, але й ключових компетентностей, які важливі для успішної адаптації учнів 1 класу НУШ до вимог сучасного суспільства. Впровадження концепції Нової української школи (НУШ) та введення в дію у 2018 році Державного стандарту початкової освіти оновлює підходи до навчання та розвитку українських школярів. Одним із найважливіших завдань цього педагогічного напрямку є формування не лише знань, але й ключових компетентностей, які важливі для успішної адаптації учнів 1 класу НУШ до вимог сучасного суспільства.
Ключові компетентності НУШ згідно вимог Державного стандарту початкової освіти. Вільне володіння державною мовою. Вміння усно і письмово висловлювати свої думки, почуття, чітко та аргументовано пояснювати факти. Урок – знайомство «Перший раз у перший клас!»Досліджуємо вчинки героїв українських народних казок, героїв оповідань В. Сухомлинського, Г. Малик, Т. Волгіної, Є. Шевцової
Математична компетентність. Виявлення простих математичних залежностей у навколишньому світі. Моделювання процесів та ситуацій із застосуванням математичних відношень та вимірювань. Усвідомлення ролі математичних знань та вмінь в особистому і суспільному житті людини. Навчаю утворювати числа різними способами, застосовувати обчислювальні вміння на практиці. Навчаю орієнтуватись на площині і в просторі, виконувати елементарні навчальні дослідження, користуватися лінійкою, годинником. На уроках використовую віршовані задачі на розвиток логічного мислення.
Компетентності в галузі природничих наук, техніки й технологій: Допитливість, прагнення шукати і пропонувати нові ідеїУ нас працює STEM-майстерня: досліджуємо необхідні умови для життя живих організмів, провели дослідження з ЯДС «Що я вже вмію робити?», « Які звички потрібні для здоров’я», Мистецтво «Досліджуємо лінії: пряма, крива, ламана», «Диво-машина», «Урожай. Урожай, не лінуйся, збирай!»,Математика «Лічба: більше, менше, порівну», «Склад числа 8», «Сантиметр», Навчання грамоти «Поділ слів на склади», «Звук А. Буква А». Фізкультура «Рухливі ігри та естафети». Ранкове коло «Техніка, яка допомагає»
Формулювати припущення і робити висновки на основі проведених дослідів. Політ паперового літачка. Дослідили, летить швидше і довше, чим сильніший кидок. Для літачка ефективні короткі крила, оскільки не обвисають, не обтяжують літачок. Запускати під кутом. Ідеальний літачок – довгий і вузький.
Інноваційність: Відкритість до нових ідей, ініціювання змін у близькому середовищіОформили куточок «Ранкове коло»Взяли участь у Всеукраїнському конкурсі «Захисники та захисниці України», олімпіадах з математики, предметів початкової школи «На Урок» (Осінь 2024)Виконуємо інтерактивні завдання. Здійснюємо віртуальні екскурсії
Формування знань, умінь, ставлень, що є основою компетентнісного підходу забезпечують подальшу здатність успішно навчатися, відчувати себе частиною спільноти. Знаємо назву країни, в якій живемо, столицю, досліджуємо відомих спортсменів країни, пізнаємо історію рідного краю, символи держави. Досліджуємо походження назви вулиць, села Верба.
Екологічна компетентність: Усвідомлення основи екологічного природокористуванняІнтегрую екологічну тематику в освітній процес. Використовую інтерактивні методи, які залучають учнів до спостережень, досліджень. Вивчаємо вплив забруднення на водні ресурси. Розвиваю практичні навички. Беремо участь у заходах з охорони довкілля. Вчимося сортувати сміття. Проводжу екскурсії в природу.
Дотримання правил природоохоронної поведінки, ощадного використання природних ресурсів, розуміючи важливість збереження природи. Вивчаємо правила поведінки в природі, важливість енергозбереження, вчасно вимикаючи світло, ощадливо використовуємо воду. Використовую метод навчально-дослідницького проєкту «Город на підвіконні», «Подорож насінинки», розвиваю спостережливість, вивчаємо рослин і тварин нашої місцевості.
Здатність безпечного та етичного використання засобів інформаційно-комунікаційної компетентності у навчанні та інших життєвих ситуаціях. Дотримуємося правил безпечної поведінки під час користування гаджетами, розвиваю критичне мислення. Розповідаю дітям про правила етичного спілкування під час дистанційного уроку, про спілкування в соціальних мережах.
Навчання впродовж життя: Опанування уміннями і навичками, необхідними для подальшого навчання. Створила сприятливе середовище для адаптації дітей до навчання. Чергую навчальні предмети, що вимагають значного фізичного напруження з активною руховою діяльністю. Діти цілеспрямовано спостерігають за предметами, групами предметів, у ході порівняння, розміщення у просторі, класифікації за ознаками, отримують при цьому кількісні і просторові уявлення. Розширюю кругозір і досвід дітей. Формую позитивну самооцінку. Враховую індивідуальні особливості кожного учня.
Отримання нової інформації з метою застосування її для оцінювання навчальних потреб Розвиваю вміння працювати з підручником, навички самоконтролю і самооцінки. Працюємо з цеглинками lego, лепбуком на тему «Осінь», створюємо власні вироби, вчимося аналізувати, висловлювати ставлення до вчинків казкових героїв, беремо участь у колективних справах.
Визначення власних навчальних цілей та способів їх досягнення. Навчаю дотримуватися розпорядку дня вдома і в гімназії. Навчаю першокласників ставити реалістичні цілі, як це допомагає у житті. Ставлю запитання: Як досягти бажаного результату? Навчаю ставити запитання один одному. Сприяю роботі в групі, в парі для розвитку комунікативних навичок. Навчаю створювати ментальну мапу за допомогою малюнків з метою кращого запам’ятовування, передачі інформації, при пояснення матеріалу.
Навчання працювати самостійно і в групіУ добукварний період звернула увагу на мотивацію дітей до навчальної діяльності, на розвиток усного мовлення, формування елементарних аналітико-синтетичних умінь в роботі над звуками, словом, підготовкою руки до письма. Працюю над забезпеченням адаптації дітей до навчання, до колективу класу. Ознайомила з правилами поведінки під час самостійної роботи, роботи в групі. Використовую дидактичні ігри, сюжетно-рольову гру. Це сприяє мовленнєвому і соціальному розвитку дітей. Працюю над формуванням навички правильного, свідомого, виразного читання, вмінням писати рукописні рядкові, великі букви, правильно їх поєднувати. Розвиваю мовлення, мислення учнів, вміння виконувати звуковий аналіз слів.
Громадянські і соціальні компетентності: Усвідомлення ідей демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, рівних прав і можливостей. Навчаю бути патріотами, вивчаємо історію своєї країни, вчимося відповідати за свої вчинки, вивчаємо власні права, активно взаємодіємо в класі, в гімназії.
Активність у житті класу та гімназіїАктивно беремо участь у житті класу і гімназії: благодійний ярмарок на підтримку ЗСУ, коробка тепла для ЗСУ, коробка вдячності для захисника, STEM-майстерня, осіння толока, участь у тижні «В здоровому тілі- здоровий дух!», V Міжнародний урок доброти, флешмоб «Я вкотре вклоняюсь тобі, захисник», екскурсія в урочище «Вовчак», участь у Всеукраїнському інтернет-конкурсі «Захисники та захисниці», Тиждень безпеки дорожнього руху, День миру, Всесвітній день прибирання «World Cleanup Day в Україні», день народження смайлика, фотомарафон «Спортивні та незламні» .
Культурна компетентність: Залучення до різних видів мистецької творчості шляхом розкриття і розвитку природних здібностей, творчого вираження особистостіНавчаю сприймати красу природи рідного краю через віршовані твори, картини художників, шанобливо ставитися до національних традицій свого народу. Позитивні емоції – джерело натхнення. Малюємо сюжети, які наадихають, зацікавлюю казкою, чудово граємося. Застосовую ігрові технології.
Готовність до втілення в життя ініційованих ідей. Прийняття власних рішень. Обмінюємося інформацією під час ранкового кола, визначаємо істинні та хибні твердження, загадуємо і відгадуємо загадки. Досліджуємо навколишній світ, працює STEM-майстерня, проводжу ігри на свіжому повітрі, ігри з lego. Навчаю дотримуватися правил гри.