Методичні рекомендації для підготовки і виховання географічно грамотної особистості, яка б володіла навичками застосування набутих знань на уроках географії.
Шляхи удосконалення методології активізації та розвитку пізнавальної діяльності учнів на уроках географії Автор: Демиденко Ірина Віталіївна Вчитель Шевченківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Номер слайду 2
Мета: Підготовка та виховання географічно грамотної особистості, яка б мала оптимальний світогляд та життєдіяльність у гармонії з природою та суспільством.
Номер слайду 3
Сучасні методи та шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках географії ставлять певні завдання: Вирішення проблемних прикладів; Робота з картами та іншим графічним матеріалом; Дискусійні питання; Ігрові методи; Розвиток пізнавальної діяльності;
Номер слайду 4
Пізнавальні завдання: Допомагають вирішити рівень знань, умінь і практичних навичок учнів, їх уміння аналізувати географічні факти та явища.
Номер слайду 5
Проблемні завдання: Учні активно працюють протягом уроку, щоб знайти нову інформацію і зробити правильний висновок.
Номер слайду 6
До проблемних завдань відносять і метод проектів Метод базується на самостійному здобутті знань, та включає такі етапи: Зацікавленість; Пояснення; Засвоєння.
Номер слайду 7
Робота з проектами має відповідати таким вимогам: Виконання повинне здійснюватися на визначеному відрізку теоретичних знань; Теми проектів розробляє вчитель; Час виконання проекту залежить від змісту, мети і завдань; Творче завдання може бути представлене у вигляді рефератів, дослідницьких робіт, макетів, картографічних моделей та ін.
Номер слайду 8
Дискусійні питання: Грунтуються на обміні думками з певної проблеми.
Етапи проведення дискусії: Введення учнів у проблему; Розподіл учнів на групи; Конкретизація завдань; Обговорення; Підбиття підсумків.
Номер слайду 11
Ігрові методи: Дидактичні ігри, пов”язані з розробкою і впровадженням ігор. Учні отримують додаткову інформацію і одночасно оцінюється рівень засвоєння основного фактичного матеріалу.
Номер слайду 12
Перед створенням ігросистеми постає ряд завдань: Вивчення нового матеріалу, формування вмінь і навичок, узагальнення і контроль знань; Розкриття творчих можливостей учнів; Взаємонавчання; Формування практичних навичок; Виховання взаємодопомоги у вирішенні складних питань.
Номер слайду 13
Але потрібно враховувати, що пізнавальна активність з віком зазнає істотних змін: У дітей віком від 8 до 9 років запитання стають пошуковими. Спрямованими на самостійне розтлумачення невідомого. Від 11 до 15 років відбувається зниження рівня дослідницької активності: від загального дослідження проблемної ситуації підліток переходить до грунтовного розгляду визначеної ним проблеми.
Номер слайду 14
висновки Методика викладання географії у школі спрямована на методи пізнавальних та проблемних завдань; Базується на інших видах навчання, доповнюючи їх; Сутність активізації навчальної діяльності школяра полягає в активізації знань шляхом мисленнєвих операцій, моделюванні розумових процесів; При цьому створюються навички дослідницького підходу до вирішування теоретичних, або практичних проблем.