Леонова Віта Володимирівнапедагог- організатор Комунальний Заклад «Слобожанський ліцей»Педагогічний стаж – 17 років. МОЄ КРЕДОДіти, як квіти. Доторкнись до кожної з них – і вона задзвенить, і розсиплеться аромат, не схожий один на одного. В. О. Сухомлинський Шляхи згуртування дитячого колективу
Стадії розвитку колективустворення колективу поширення впливу активу на колективсформувався актив;більшість вихованців підпорядковується меншості; члени колективу усвідомлюють свої завдання; актив починає виявляти ініціативу у визначенні завдань та організації колективної діяльності.вивчення членів колективу;забезпечення знайомства вихованців між собою; висунення конкретних завдань перед вихованцями; організація спільної діяльності, спрямованої на виконання означених завдань; сприяння формуванню активу.
Вирішальний вплив громадської думки більшості самовиховання як вищий тип виховання більшість вихованців перейшла на бік активу, усвідомлює вимоги керівника;більшість підпорядковує собі меншість;колектив усвідомлює свої завдання; вихованці в змозі самі формувати нові завдання;органи самоврядування спроможні організувати колектив на виконання означених завдань. Основне завдання — це розвиток в учнів інтересу до самовиховання, удосконалення особистих якостей, рис характеру.