Повторюємо Назвіть, які із цих груп населення належали до громадян, а які — до негромадян: жінки; чоловіки, що народилися в цьому полісі; чоловіки, що народилися й виросли за межами поліса; раби; діти. 2. Перелічіть предмети давньогрецького вбрання. 3. Складіть щоденне меню пересічної грецької сім’ї. Які продукти харчування були основними, а які споживалися час від часу? громадяни негромадяни Чоловіки Жінки Основні продукти споживалися час від часу
Сімейні обов’язки 1 чоловік жінка діти народження та виховання дітей, Ведення господарства, Заборона без супроводу чоловіка покидати домівку Головою сім’ї був найстарший чоловік — дід, батько або старший син. Він мав повну владу над інши ми членами сім’ї та рабам Навчання та послух мав право продавати членів своєї сім’ї в рабство.
Щоденні справи. 2 чоловік жінка діти Заможні: сиділи вдома, займаючись вихованням дітей і хатнім господарством У бідних сім’ях - більше часу проводили поза будинком, ходили на ринок за продуктами або самі торгували /негідна справа/ Заможні : час проводили на агорі та в гімнасії (місце для занять фізичними вправами) Ремісники та селяни весь день присвячували роботі та справам Навчання та послух. «цивілізація під відкритим небом» . «Вуха дитини на його спині»
виховували вдома Бідні сімї Освіта та виховання. 4 діти Заможні сімї До семи років батько навчав хлопчиків свого ремесла, а мати навчала дівчаток хатньої роботи, прясти та ткати Знання про життя мали отримувати від старших родичів: батька, дядька. Після семи років Нвчались в гімнасіях - Граматики, музики, поєзії, спортивному вихованню
юнаки, народжені в сім’ї громадян Освіта та виховання. 4 діти Відбували дворічну військову службу після досягнення 18-річного віку ефеби після закінчення військовогоавчання їх вважали повноправними громадянами Із II ст. до н. е. вивчали філософію, ораторське мистецтво тощо. З’явилися професій - викладача,/читали лекції за гроші, а до навчальних планів увійшли арифметика, геометрія, музика та астрономія./