Удосконалення навчально-виховного процесу в загальноосвітньому закладі пов'язане з необхідністю модернізації внутрішньошкільної науково-методичної роботи, її вдосконалення на інноваційній основі, залучення педагогів у творчу діяльність та дослідно-експериментальну роботу, сприяння розвитку творчого інноваційного потенціалу вчителя та креативного мислення, нового розуміння педагогічної творчості. У презентаціі представлено:
• формування професійної компетентності педагогів шляхом опанування інноваційних технологій;
• створення умов для розвитку творчого потенціалу вчителів;
• прогнозування розвитку компетентності педагогів.
Завдання проекту: • планування системи управлінських дій, спрямованих на від слідкування та розвиток компетентностей педагога, прагнення до саморозвитку, • встановлення відповідності кваліфікаційної категорії та педагогічного звання, • розвиток кожного вчителя як творчої особистості, озброєної інноваційними технологіями, • залучення кожного педагога до опанування новими педагогічними технологіями, • формування професійної компетентності вчителя у сфері науково-методичної діяльності, розвитку інноваційного потенціалу, • поширення перспективного педагогічного досвіду вчителів школи через організацію семінарів, конференцій, публікації матеріалів у фахових виданнях, • надання дійової допомоги педагогам в удосконаленні їх фахової підготовки.
Обґрунтування вибору проблеми: Удосконалення навчально-виховного процесу в загальноосвітньому закладі пов’язане з необхідністю модернізації внутрішньошкільної науково-методичної роботи, її вдосконалення на інноваційній основі, залучення педагогів у творчу діяльність та дослідно-експериментальну роботу, сприяння розвитку творчого інноваційного потенціалу вчителя та креативного мислення, нового розуміння педагогічної творчості.
Задачі методичної роботи: - вивчення рівня освітньо-кваліфікаційного забезпечення навчально-виховного процесу; - створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти, кваліфікації й професійної майстерності педагогів; - мотивація членів педагогічного колективу до реалізації науково-методичної теми, формування готовності вчителів до інноваційної діяльності; - вивчення змісту директивних документів, інструктивно-методичних листів, ознайомлення з сучасними досягненнями психолого-педагогічної науки, методикою викладання - предметів, сучасними інноваційними технологіями; - апробація та впровадження інноваційних освітніх технологій; - системне проведення методичних заходів, спрямованих на опанування педагогічним колективом нових технологій навчання й виховання, на розвиток творчих можливостей педагогів; виявлення, вивчення, узагальнення та поширення перспективного педагогічного досвіду через учать у районних, міських методичних заходах та публікацію матеріалів у фахових виданнях.;
- забезпечення умов для самоосвітньої діяльності педагогів; - створення умов для гармонійного розвитку особистості педагога, учня; - виявлення й підтримка обдарованого вчителя, школяра, стимулювання їхнього творчого потенціалу; - заохочення до науково-пошукової діяльності; – підвищення науково-теоретичного та загальнокультурного рівнів учителів, їх психолого-педагогічної майстерності; – оцінювання результатів методичної роботи за кінцевими показниками, які виражаються у підвищенні рівня знань, розвитку та вихованості учнів.
Результати діагностики дали можливість об’єднати вчителів у варіативні об’єднання: – молоді, малодосвідчені вчителі; – вчителі, що мають достатній рівень фахової підготовки і беруть активну участь у роботі, теоретичних, психолого-педагогічних та семінарах-практикумах; – досвідчені вчителі
Основою зазначених форм методичної роботи є робота педколективу над обласним науково-методичним проектом «Креативна освіта для розвитку інноваційної особистості» та єдиною науково-методичною проблемою школи «Створення оптимальних умов творчого розвитку учасників педагогічного процесу, як провідної педагогічної ідеї креативної освіти»
Участь у творчих конкурсах, методичні роботі Професійно-педагогічне вдосконалення вчителів Підвищення рівня психолого-педагогічної культури вчителя Створення умов для професійного зростання кожного вчителя Включення в систему науково-дослідницької роботи Поширення педагогічного досвіду в освітянських виданнях Підвищення рівня психолого-педагогічної культури вчителя Оволодіння та впровадження ІКТ у навчально-виховний процес
Побудова виховної системи творчого розвитку особистості Стратегія і тактика забезпечення творчого розвитку кожного учня Запровадження моніторингу особистісного розвитку кожного учня, якості навчання Запровадження ІКТ у навчально-виховний процес Психолого-педагогічний супровід і підтримка дітей з особливими потребами Запровадження інноваційних технологій розвитку творчих здібностей учнів Створення банку даних, науково-обгрунтованої моделі роботи з обдарованими учнями Створення творчого середовища «Школа – центр культурного, освітнього, спортивного життя мікрорайону Східний 2,3» Надання учням широкого вибору діяльності для творчого розвитку Гурткова робота Центр дитячого дозвілля «Простір» Спортивні секції Участь в інтелектуально-наукових конкурсах різного рівня, МАН
зв'язок з практичною діяльністю педагога; систематичність і послідовність самоосвіти, постійне ускладнення її змісту і форм; багатоплановий (комплексний) підхід до організації вивчення обраної теми з самоосвіти; індивідуальний характер самоосвіти як найбільш гнучкої форми набуття педагогом знань; гласність і наочність результатів самоосвіти в педагогічному колективі; створення в школі умов для звернення педагогів до нових досягнень науки і передового педагогічного досвіду; завершеність самоосвітньої роботи на кожному її етапі Самоосвіта
Ярмарок педагогічної творчості Конкурс “Вчитель року” Ділова гра Педагогічний портрет творчого вчителя Методична дискусія Методичний фестиваль Фестиваль педагогічних ідей та інновацій Тренінг Нетрадиційні форми методичної роботи Творчі звіти Методичний аукціон “Мозковий щтурм” Рольова гра Дебати Панорама методичних знахідок Майстер-класи Створення порт фоліо
ФОРМИ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ РОБОТИ ІНДИВІДУАЛЬНІ Наставництво, консультації, стажування. Декада «Я – атестуюсь», атестація. Самоосвіта, курсова перепідготовка. Конкурси: «Учитель року». Узагальнення власного досвіду. З метою вирішення методичної проблеми проводити індивідуальні бесіди.