Діяльнісний підхід – спрямованість навчально-виховного процесу на розвиток умінь і навичок особистості, застасування на практиці набутих знань з різних навчальних предметів, успішну адаптацію людини в соціумі, професійну самореалізацію, формуання здібностей до колективної діяльності та самоосвіти.
Технологія діяльнісного метода в практичному викладанні реалізується завдяки такій системі дидактичних принципів 1) Принцип діяльності 2) Принцип неперервності 3) Принцип цілісності 4) Принцип мінімакса 5) Принцип психологічної комфортності 6) Принцип варіативності 7) Принцип творчості
Опис можливостей застосування технології діяльнісного методу Цей метод здійснюється шляхом створення проблемних ситуацій і, як наслідок --- необхідності проблемного діалогу. Проблемний діалог -- технологія діяльнісного методу. Він дозволяє замінити традиційні пояснення вчителя "відкриттям“ знань.
Проблемна технологіяу навчальному процесіпотреба учня в новому знанні або способі дії ("хочу дізнатися...,навчитися ...")невідоме знання, яке учень повинен засвоїти за проектом педагогічних цілей уроку(“дізнаюся”)відомі знання і сформовані уміння (“можу сам, без педагога”), засвоєні в ході попереднього навчаннямістить трикомпоненти
Діяльнісний підхід на різних етапах уроків1. Діяльнісний підхід при проведенні організаційного етапу уроку (побажання,вправа”Промінчики добра”,”Чарівна коробочка”,пояснення девізу уроку, вправа”Дивуй”, ”Фантастична добавка”, загадка, ребус)2. Підготовка учнів до засвоєння нових знань(“Крок за кроком”, ”Я беру тебе з собою”, вправа”Знайди помилку”,”Згоден-Незгоден”3. Діяльнісний підхід під час вивчення нового матеріалу(вправа”Послухали-домовились-обговорили”,вправа з LEGO)
Діяльнісний підхід на різних етапах уроків4. Діяльнісний підхід при закріпленні пройденого матеріалу (вправа“Джигсоу”,вправа”Словесні кульки”,вправа”Акваріум”, “Карусель”)5. Діяльнісний підхід для здійснення контролю та оцінки знань учнів(вправа”Повідом своє—Я”, метод “ПРЕС”, вправа”Незакінчене речення”)