Презентація "Складнопідрядне речення"

Про матеріал
Визначення складнопідрядного речення з кількома підрядними; сполучники і сполучні слова, що вживаються у складнопідрядному реченні з кількома підрядними; особливості структури складнопідрядного речення з кількома підрядними. Правильно ставити і пояснювати розділові знаки між частинами складнопідрядного речення; трансформувати, моделювати, конструювати складнопідрядні речення з кількома підрядними; створювати власне висловлювання, використовуючи складнопідрядні речення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Складнопідрядне речення з кількома підрядними. Тренувальні вправи

Номер слайду 2

Інтелектуальна розминка- Які ознаки властиві складнопідрядному реченню з кількома підрядними? На які типи поділяються складнопідрядні речення з кількома підрядними за характером взаємодїі підрядних частин з головною? Як поєднується головна частина з підрядними частинами у складнопідрядному реченні з кількома підрядними?

Номер слайду 3

Мета : забезпечити глибоке засвоєння навчального матеріалу з теми, а саме: розрізняти за характером взаємозв'язків головну і підрядну частини з послідовною, однорідною, неоднорідною підрядністю, правильно ставити коми між частинами складнопідрядного речення, обгрунтовувати розділові знаки за допомогою правил; продовжувати формувати уміння й навички розпізнавання й аналізу складнопідрядних речень з кількома підрядними, розвивати логічне мислення, культуру мислення; збагачувати лексичний запас учнів , спонукати до творчої діяльності; виховувати патріотизм, любов до рідного краю, до рідної мови.

Номер слайду 4

Очікувані результати. Учні повинні знати:- визначення складнопідрядного речення з кількома підрядними;сполучники і сполучні слова, що вживаються у складнопідрядному реченні з кількома підрядними; - особливості структури складнопідрядного речення з кількома підрядними. Учні повинні вміти: - правильно ставити і пояснювати розділові знаки між частинами складнопідрядного речення;-трансформувати, моделювати, конструювати складнопідрядні речення з кількома підрядними;-створювати власне висловлювання, використовуючи складнопідрядні речення.

Номер слайду 5

Епіграф уроку. Одна Батьківщина, і двох не буває,Місця, де родилися, завжди святі. Хто рідну оселю свою забуває, Той долі не знайде в житті. Чи можна забути ту пісню, Що мати співала малому, коли засинав,Чи можна забути ту стежку до хати, Що босим колись протоптав?

Номер слайду 6

Дослідження-аналіз. Визначте головну і підрядні частини. Які відношення між ними, яким засобом зв'язку вони виражаються? Назвіть вид підрядної частини.1. Через села Братське і Степне тече загадкова балка Турбай, про яку старі люди розповідають дивні речі, що трапилися ще у неспокійні 20-і роки ХІХ століття. 2. Коли їхати повз неї ближче до опівночі, тим гучніше десь із-під землі чути брязкіт зброї, іржання коней, розпачливі крики людей, які волають про допомогу.

Номер слайду 7

Загадкова балка Турбай. Степне 1

Номер слайду 8

Робота в парах. Незакінчене речення. Поширити головну частину двома підрядними так, щоб утворилися складнопідрядні речення з різними видами підрядності. Курган Огуз – це найбільший із царських скіфських курганів Причорномор'я та України,…Пропонуються такі можливі варіанти схем речення:1. [ ], ( який ), ( що ).2. [ ], ( де), ( який).3.[ ], ( тому що ), ( щоб).

Номер слайду 9

Тисячоліттями курган Огуз служив орієнтиром Муравського, Кримського та Великого шовкового шляху, який вів з Танаїсу (Ростов-на-Дону) до давньослов'янського Віндебожу (Відень).

Номер слайду 10

“Павутинка”Розплутайте “павутинку”, правильно поєднавши речення і його назву..1. Розповість наш степ і про те, що саме в наших місцях виникла перша у Східній Європі держава – Скіфія, , де поле було постійним місцем сутичок русичів із степовими кочівниками, що столиця цієї могутньої колись держави знаходилася на місці нинішньої Кам`янки-Дніпровської всього за кілька десятків кілометрів від Нижніх Сірогоз.2. Я зобразив степ таким, яким бачив його сам, яким бачили його мої батько і дід, яким бачили мої друзі, близькі і знайомі, що запам'яталися своїми розповідями. 3. На околиці нашого рідного села Степне знаходиться під Гарбузи, який зберіг свою назву від прізвища колишнього землевласника, тому що колись була тут його цегельня, під, де збереглися залишки цілинного степу, який треба старанно оберігати!Складнопідрядне речення з підрядними означальними. Складнопідрядне речення з підрядними з'ясувальними і означальним. Складнопідрядне речення з підрядними означальними і обставинним

Номер слайду 11

“ Коректор”Відредагуйте речення і запишіть. Свій вибір обгрунтуйте. Так як клімат у ті давні часи був дещо іншим, люди жили в центрі нашого безводного Таврійського степу, тому що теперішні балки були повноводними ріками.2. Я знаю, що червона книга України вміщає різні рослини, де є тюльпан скіфський, що росте на території поду Гарбузи біля нашого села Степне.

Номер слайду 12

Під Гарбузи. Тюльпан скіфськийзанесений до Червоної книги України.

Номер слайду 13

Дослідження- спостереження. Зіставте подані речення. Порівняйте їх будову, розділові знаки. Чим схожі і чим різняться подані речення. Зробіть висновок, використовуючи метод “Прес”. Перейшовши у наступ, війська кінно-механізованої групи 4-го кавалерійського корпусу у жовтні 1943 року звільнили наше рідне село від фашистських окупантів, яких і далі гнали до самого Берліну. Коли війська кінно-механізованої групи 4-го кавалерійського корпусу у жовтні 1943 року перейшли у наступ, то вони звільнили наше рідне село від фашистських окупантів, яких і далі гнали до самого Берліну.

Номер слайду 14

л. Братська могила. Під час звільнення села смертю хоробрих загинуло чотирнадцять радянських бійців.

Номер слайду 15

Вибірковий диктант. Прочитати. Чи можна подане висловлювання назвати текстом? Визначити тему та стиль висловлювання. Виписати складнопідрядне речення з кількома підрядними. Визначити головну і підрядні частини, зробити синтаксичний розбір речення.Ірбіс – сніговий барс, надзвичайно рідкісний, граціозний та могутній дикийкіт, який живе високо в льодових горах, що є для нього рідною домівкою. Є “снігові барси” і серед людей. Один із них – Кочетов Володимир Ілліч, мужній альпініст, який підкорив всі чотири вершини СРСР висотою понад 7 тисяч метрів: пік Леніна (7134 м), пік Комунізму (Памір, 7 495 м), пік Перемоги (Тянь-Шань), пік Хан-Тегрі (6995 м). Серед альпіністської еліти ім'я майстра спорту з альпінізму Кочетова – дев'яте. Трагічні події, пов'язані з розпадом СРСР, закинули спортивну сім`ю Кочетових (дружина – теж альпініст) у наше рідне Степне, де вони і проживають з 1995 року.

Номер слайду 16

Кочетов. Володимир Ілліч

Номер слайду 17

Мовна гра “Третє зайве”З'ясувати, яка синтаксична конструкція є зайвою в кожній групі. Свій вибір обгрунтувати.І. 1. Коли наші предки майже 200 років тому прибули в Таврійські степи, вони застали їх такими ж, як і в часи кіммерійців та скіфів. 2. Коли переселенці прибули, вони побачили величезні безкраї простори, які були вкриті височенними травами. 3. У степу водились дрохви, стрепети, чорногузи, орли, беркути і навіть величезний змій-полоз, який міг догнати вершника, і щасливий був той, у кого кінь швидкий.ІІ. 1. Наш степ радів колись тому, що по ньому вільно бігали дикі коні-тарпани з вільним і незалежним норовом, які ніколи не піддавалися прирученню. 2. Любов тарпанів до волі проявлялася у тому, що вони гризли вуздечку, ламали оглоблі, руйнували огорожу і тікали в степ, який був для них рідною домівкою. Останній косяк диких коней бачили у 1866 році, а повний скелет і череп таврійського тарпана зберігається в одному з музеїв Санкт-Петербурга.

Номер слайду 18

Герб і прапор Нижньосірогозького району

Номер слайду 19

Лінгвістичне лото. Зі скриньки учні дістають аркуші із завданням: до поданих слів дібрати фразеологізми-синоніми.1. Реготати –2. Прагнути досягти успіху одночасно у двох справах –3. Міцна дружба – 4. Нервувати, тривожитися –5. Бігти, швидко йти –6. Ніде не працювати –7. Багато чогось –8. Мало чогось -

Номер слайду 20

Складаємо сенкан до вивченої теми. Варіанти першого рядка: Складнопідрядне речення;Розділові знаки;Сполучні слова;Підрядні частини.

Номер слайду 21

Рефлексія, підсумок уроку. Фронтальна бесіда: Що нового дізналися на уроці? Що викликало труднощі? Яким чином можна використати знання, що отримали на уроці?Зверніть увагу на епіграф уроку. Що ви можете сказати про структуру речень? Як ви розумієте зміст епіграфу?

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Вправа 216 . Виконати тест для самоперевірки.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Остромська Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
1972
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку