Завдання. Визначити складносурядні речення. Визначити смислові відношення. Побудувати схему. Дощик перестав — і все навколо запахло, посвіжішало.2. Або не сокіл я, або спалила мені неволя крила.3. Колись отут були луги й буяли трави навкруги.4. Любіть стежинку, і травинку, і сонце завтрашнього дня. 5. Латаття ніжилось в озерах, хитали ряску карасі.6. Національна своєрідність зближує нації, а не роз’єднує їх. 7. Минали дні, а дощів усе не було. 8. В моїй душі мелодія осіння, та в ній я чую ноти весняні. 9. Хто своє носить, той чужого не просить.
Попрацюй самостійно. Тест (класрум);Записати речення, розставити розділові знаки, намалювати схеми до речень.1. Подув вітерець і мертві страхітливі скелі дунули з темряви весняним цвітом та зеленим рястом. 2. В очереті кахкала дика качка і сплескувала велика риба.3. Прибульці грабували а одвічні жителі краю захищали свою землю.4. Зовсім зіпсувалася погода але це не звертали горобці уваги.5. То шурхне щось збоку то захитається береза то щось гукне. 6. Мовчали дівчата зате хлопці не припинили балачки.