Соціально-педагогічний супровід у школі . Суб’єкти Внутрішньошкільні соціальний педагог, вчитель інформатики, бібліотекар, вчителі ЗНЗ, батьки молодших школярів, адміністрація ЗНЗ Зовнішньошкільні дитячі районні бібліотеки, редакції дитячих видань, регіональне телебачення, театри та інші організації, які входять до соціально-виховного інформаційного середовища молодшого школяра в сучасному інформаційному просторі Об’єкти молодші школярі 1–2 та 3–4 класів, вчителі початкових класів, інформатики, бібліотекар, батьки молодших школярів, адміністрація ЗНЗ
Завдання соціально-педагогічного супроводу . І ЕТАП ІІ ЕТАП ознайомлення адміністрації ЗНЗ; актуалізація діяльності соціальних педагогів ЗНЗ; налагодження взаємозв’язків із зовнішньошкільним рівнем соціально-виховного інформаційного середовища розвиток соціальних знань, цінностей, соціально значущих навичок (учні 1–4 класів) та розвиток навичок аналізу і самоаналізу (учні 3–4 класів) у дітей молодшого шкільного віку; соціально-педагогічна підтримка учнів
Етапи та напрями соціально-педагогічного супроводу в рамках Програми . І етап – створення гармонійного соціально-виховного інформаційного середовища ЗНЗ 1 напрям – забезпечення соціальних педагогів знаннями та вміннями. 2-й напрям –підготовка вчителів початкових класів до гармонізації процесу медіасоціалізації молодших школярів 3-й напрям – соціально-педагогічна підтримка учнів 4-й напрям – робота з внутрішньошкільними об’єктами 5-й напрям – робота з зовнішньошкільними об’єктами
ІІ етап Розвиток соціальної компетентності молодших школярів . ІІ етап Розвиток соціальної компетентності молодших школярів 1 напрям – розвиток соціальної компетентності учнів 1–2 класів передбачає вирішення наступних завдань: розвиток соціальних знань; розвиток позитивних емоцій; формування соціально значущих навичок. 2 напрям – розвиток соціальної компетентності учнів 3–4 класів: розвиток соціальних знань; розвиток ціннісного ставлення; формування соціально значущих навичок; розвиток навичок аналізу та самоаналізу. 3 напрям: соціально-педагогічна підтримка учнів
Методи для розвитку соціальної компетентності методи соціально-педагогічні (аналіз реальних ситуацій, показ перспективи, медіаосвіта); діагностичні (анкетування, тестування, спостереження, інтерв’ювання); формування особистості (навіювання, приклад, роз’яснення, критика, переконання); самовиховання (самоаналіз, самоконтроль, самонавіювання); організації діяльності (доручення, схвалення, прояв довіри, турботи і уваги, соціально-педагогічна підтримка)
Тематика заходів з молодшими школярами учні 1–2 класів – екскурсія "Історія мого міста", конкурс "Моя родина", ігрові ситуації, "Квест" та інші; учні 3–4 класів – аналіз ситуацій "Мої друзі", казкотерапія "Всі рівні – всі різні", лекція-візуалізація "Моя країна – Україна", ігротерапії "Світ медіа", дискусії з елементами техніки акваріум "Поведінка друзів", рольова гра "Віртуальний світ", метод кейсів "Я у світі", ігровий квест та інші.
Очікувані результати Сформована ціннісно-змістовна сфера дітей молодшого шкільного віку Прояв життєвої активності особистості в соціумі Змістовна наповненість системи цінностей Визначення ціннісних орієнтирів розвитку та виховання дітей молодшого шкільного віку в сім’ї Позитивне ставлення до громадянських цінностей дітей молодшого шкільного віку