Мета: дати поняття про суспільство як єдність людських спільнот, їх різноманітність;розширити знання дітей про стосунки у суспільстві;збагачувати словниковий запас учнів;розвивати навички складання розповіді з опорою на ключові слова;активізувати пізнавальну діяльність дітей, розвивати самостійне мислення, уяву;розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, увагу, фантазію, навички вільного спілкування, дрібну моторику руки, каліграфічні навички письма;виховувати почуття дружби, бажання бути чуйним і уважним до своїх друзів, взаєморозуміння, вдячність, тактовність, щирість у спілкуванні з іншими.
Очікувані результати:з увагою сприймає усні репліки вчителя та однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі;сприймає монологічне висловлювання;розповідає про те, що його вразило;звертається, вітається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова;спілкується з однокласниками та вчителем;об’єднується з іншими дітьми у групу, в пари для спільної діяльності;називає учасників спілкування, їхні дії та ознаки дій, робить висновок про настрій, емоції учасників спілкування;обговорює з іншими інформацію, яка зацікавила;підтримує й ініціює діалог на теми, які зацікавили;поповнює власний словниковий запас;складає розповідь з опорними словами;розв’язує проблемні життєві ситуації;розуміє, що таке суспільство, чому люди повинні взаємодіяти разом;планує послідовність технологічних операцій з допомогою дорослих;презентує результат власної творчої діяльності.
Вправа «Лайк»Усі підніміть праву долоньку і загніть свій мізинчик, якщо вас уранці збудила рідна людина. Тепер загніть наступний пальчик, якщо ви з радістю прийшли до школи. Загніть середній пальчик, якщо ви раді бачити однокласників. Загніть вказівний пальчик, якщо ви сьогодні побачили чиюсь посмішку. Що утворилося? Тобто ранок у вас уже вдався!Обмін інформацією. «Краще разом чи поодинці?» Заповнення щоденних новин. Крісло автора. Які справи вдома робиш із сім’єю, а які сам?
Діти! Сьогодні ми познайомимось з новим словом — «спільнота». Але ви мені в цьому допоможете. Скажіть, як називають людей, які нас лікують?Лікарі. Як називають людей, які професійно займаються спортом?Спортсмени. Як називають людей, які навчають дітей?Вчителі. А тих, хто навчається?Учні. Діти, давайте привітаймося за допомогою улюблених шкільних предметів. Сформуйте своє вітання так: Привіт, я Лариса і мій улюблений предмет математика…Давайте об’єднаємось в групи за улюбленими предметами. Діти, порахуйте, скільки груп утворилось? Отже, ми утворили спільноти. Скажіть, а чи може утворити спільноту одна людина? Ні. А наш клас — це спільнота? Так.
Робота в групах Обговорення життєвих ситуацій. Діти гралися на шкільному майданчику. Петрик штовхнув Маринку, вона впала і розірвала штани на коліні. Андрійка це дуже розсмішило, а Дмитрик подав руку і допоміг Маринці піднятись.- Як ви оцінюєте поведінку хлопчиків? Як би ви вчинили?- Чи траплялися з вами подібні випадки. Розкажіть. Що ви при цьому відчували?Мама дала тобі цукерки. Ти вийшла на вулицю погратись і хотіла поділитись з друзями, але там був бешкетник Василько, який тобі не раз дошкуляв. - Як ти вчиниш? Обґрунтуй свою відповідь. Тобі купили новий велосипед. Ти виїхав на вулицю покататись, і тут твої друзі прибігли до тебе і просять покататись на велосипеді. - Як ти вчиниш — даси покататись чи сам будеш кататись?
Отже, ми з’ясували, що жодна людина не існує сама по собі. Кожен з нас може жити лише серед людей і належить до певної категорії залежно від його перебування в даний час. Існує дуже багато різних спільнот. І всі між собою взаємодіють, спілкуються. Разом вони утворюють суспільство.style.text. Decoration. Underline
Робота в парах Вправа «Що в нас спільного та відмінного?»Необхідно назвати 5 спільних і 5 відмінних ознак зі своїм другом. Це можуть бути ваші смаки, хобі, зовнішність. Цією вправою ми довели, що ми різні, але й маємо багато спільного. Тому важливо сприймати одне одного такими, якими ми є, не ображати іншого, коли він від нас чимось відрізняється.
Формування математичних знань. Щоденні 3. Робота з цеглинками лего. Побудуйте вежі: сині цеглинки – хлопчики, червоні – дівчатка. Порахуйте, скільки хлопчиків і скільки дівчаток в нашому класі. На скільки більше дівчаток, ніж хлопчиків?Скільки всього дітей навчається в нашому класі?Це одноцифрове чи двоцифрове число, парне чи непарне?Назвіть сусідів цього числа.
Література та інтернет-ресурси:«Ранкові зустрічі» 2 клас І семестр С. В. Сигида с. 110-111 Якщо Весело Живеться, Роби Так https://www.youtube.com/watch?v=pdpbp7j. VKv. UКазка українською "Урок дружби"https://www.youtube.com/watch?v=3 XRL6 U43y. JYhttps://xn--80aaukc.xn--j1amh/riznokolorovi_zvirjata2.html. Леся Горова - Всі ми потрібні https://www.youtube.com/watch?v=yt3 D_4yda0 M