Командний підхід
Чітке бачення-чітке та погоджене усіма членами команди бачення майбутнього дитини.
Відданість ідеї спільної роботи-різні перспективи і здібності збільшують ефективність команди.
Спільна відповідальність-усі члени команди відповідають і звітуються за дії команди.
Взаємозалежність – визначення спільних цілей, розуміння й цінування унікальності внеску кожного з членів команди.
Співпраця
•Директор
•Заступник директора з НВР
•Класний керівник
•Асистент вчителя
•Практичний психолог
•Соціальний педагог
•Медичний представник
•Батьки дитини з ООП
•Представники ІРЦ
Командний підхід. Чітке бачення-чітке та погоджене усіма членами команди бачення майбутнього дитини. Відданість ідеї спільної роботи-різні перспективи і здібності збільшують ефективність команди. Спільна відповідальність-усі члени команди відповідають і звітуються за дії команди. Взаємозалежність – визначення спільних цілей, розуміння й цінування унікальності внеску кожного з членів команди.
Робота асистента вчителя полягає в. Співпраці з учителями в організаціі інклюзивного навчання та виховання дитини з ООП, батьками учня. Участі в проведенні обстеження, спостережень щодо вивчення психофізичних особливостей дитини. Участі в розробці та реалізаціі ІПР. Оформленні відповідної документаціі.
Стратегії ефективної роботи вчителя та асистента вчителя. Спільне обговорення ролей і завдань (ще на початковому етапі роботи). Наголос на важливості та дотримання конфіденційності. Спільне обговорення підходів до навчання. Проведення регулярних зустрічей та вироблення спільних стратегій поведінки та викладання, надання та отримання зворотнього зв’язку, обговорення проблемних ситуацій.
Акценти у співпраціВажливо щоб усі члени колективу - спільно визначались,обмінювались,реалізовували та оцінювали ідеї/практики викладання щодо учнів з ООП на основі існуючих знань спеціального педагога(асистента вчителя) про необхідні адаптаціі та модифікаціі відповідно до впливу порушень розвитку дитини на процес навчання,та на основі знань учителя про типову навчальну програму і типові методи навчання.
Модель співпраціПідтримуюче викладання. Цей підхід також відомий як «один викладає, інший допомагає», або «ведучий і помічник». Паралельне викладання. Паралельне викладання відбувається тоді, коли педагоги працюють одночасно з різними групами учнів в одному класі. Додаткове викладання практикується тоді, коли треба, щоб один з педагогів підсилив якість викладання іншого педагога. Викладання в команді це одночасне/почергове ведення уроку двома педагогами. За такої форми спільного викладання учні взаємодіють з усіма вчителями в класі, що є ключовим для дітей з ООП.
Основні моделі спільного викладання в класіМодель консультування. Вчитель може виступати консультантом асистента у питаннях адаптації та модифікації навчальних завдань. Модель навчання Вчитель та асистент вчителя по черзінавчають один одного з тих питань, в якихвони є компетентними. Модель співпраці Передбачається розподіл обов’язків між вчителем та асистентом.
Приклад спільного виконання плану уроку. Учитель. Здійснення викладання та проведення уроків для всього класу, груп дітей та індивідуальна робота з окремими дітьми. Надання необхідних матеріалів асистенту вчителя. Асистент Детальніше пояснення елементів уроку тим учням, у яких виникають проблеми. Робота з малими групами дітей або індивідуально з окремими дітьми.
Типові завдання асистента вчителя. Адаптація Змінює характер навчання, не змінюючи зміст або понятійну складність навчального завдання. Модифікація Змінює характер навчання,змінюючи зміст або понятійну складність навчального завдання. Приклад: Асистент учителя надав інформацію про те, що учневі важко даються завдання, які виконуються в класі. На основі спостережень асистента вчитель здійснив додаткові заходи, встановив проблему і спільно з асистентом спланував види діяльності, щоб вони відповідали рівню розвитку та потребам цього учня.
Типові завдання асистента вчителя. Забезпечення індивідуальної підтримки в навчанні. Приклад: Психолог поінформував учителя, що для учня важко пригадувати інформацію, яка надається лише в усній формі. Після отримання такого сигналу вчитель та асистент змінили спосіб подання матеріалу, намагаючись використовувати інші способи – візуальний та інші.