Співвідношення маси серця і тіла, кровоносних судин; пульс і рівень кров’яного тиску наближаються до норми. Здійснювати усі види діяльності як для дорослих людей, враховуючи індивідуальні відхилення від норми. Старший шкільний вік. Особливості анатомо-фізіологічного розвитку. Урахування у навчально-виховній роботі
Особливості анатомо-фізіологічного розвитку. Завершується розвиток ЦНС, досягає досконалості друга сигнальна система. Забезпечити широкий спектр залучення вихованців до активної розумової діяльності, розвивати логічне мислення. Старший шкільний вік. Урахування у навчально-виховній роботі
Підвищується інтерес до морально-духовних цінностей. Систематично і цілеспрямовано формувати інтерес до моральних вартостей на засадах загальнолюдських цінностей як найвищого виховного ідеалу. Старший шкільний вік. Особливості соціально-психологічного розвитку. Урахування у навчально-виховній роботі
Підвищується інтерес до певних видів діяльності. Всіляко підтримувати інтереси, розвивати їх залучати вихованців не лише до навчальної діяльності, а й до позакласних виховних заходів. Старший шкільний вік. Особливості соціально-психологічного розвитку. Урахування у навчально-виховній роботі
Виявляються критичність мислення, проникнення у сутність явищ і процесів. Формувати у вихованців критичність мислення, науковість і об’єктивність оцінки певних явищ; виховувати толерантність мислення. Старший шкільний вік. Особливості соціально-психологічного розвитку. Урахування у навчально-виховній роботі