Степінь з цілим від'ємним показником. Стандартний вигляд числа.8 клас
Номер слайду 2
«Предмет математики настільки серйозний, що не варто втрачати нагоди зробити його трохи цікавішим.» Блез Паскаль
Номер слайду 3
Новизна. Минуле. Країна МАтематика. Наукова. Підсумкова. Закріплююча. Домашня
Номер слайду 4
Математика в фізиці Швидкість світла – 300 000 км/с Відстань від Землі до Місяця – 384 400 000 м
Номер слайду 5
Математика в хімії Діаметр молекул води – 0,00 000 028 мм Маса електрона – 0,00 000 000 000 000 000 000 000 000 000 091 кг
Номер слайду 6
Математика в астрономії Відстань від Землі до найближчої після Сонця зорі L Центавра дорівнює 41 000 000 000 000 км Планета Земля існує 4 200 000 000 років
Номер слайду 7
Математика в біології Маса пташки колібрі – 0,0 017 кг Найбільший звір в Україні зубр, його маса дорівнює 1 200 кг
Номер слайду 8
Математика в географії Територія України становить 603 700 км2 Площа басейну річки Дніпро – 504 000 км2 , в межах України – 291 400 км2
Номер слайду 9
«Нехай хто-небудь спробує викреслити з математики степені, і він побачить, що без них далеко не поїдеш.»М. В. Ломоносов
Номер слайду 10
Інтерактивна вправа. Знайди пару. Степенем числа a з натуральним показником n називаєтьсядобуток n множників, кожен з яких дорівнює а. Вираз аn називається степенем.а називаєтьсяосновою степеняn називається показником степеня.a2 =а · аa3 =а · а · а
Номер слайду 11
Степінь з цілим від'ємним показником. Стандартний вигляд числа.
Номер слайду 12
Означення. Для будь-якого числа а, яке не дорівнює нулю і натурального числа n
Номер слайду 13
Якщо a ≠ 0, b ≠ 0 , то
Номер слайду 14
Означення. Для будь-якого числа а, яке не дорівнює нулю
Номер слайду 15
Вираз 0n при цілих n, які менші від 0 або дорівнюють 0, не має змісту.
Номер слайду 16
При будь-якому а та цілому n числа аn та а –n є взаємно оберненими.
Номер слайду 17
Означення. Стандартним виглядом числа називають його запис у вигляді добутку , де 1 ≤ а < 10 і n – ціле число.а - значуща частина числа,n - порядок числа.
Номер слайду 18
Алгоритм запису числа в стандартному виглядіПоставити кому в числі b так, щоб в цілій частині була одна цифра більша або дорівнює 1, але менша від 10.2. Порахувати кількість цифр, на які змістилась кома.3. Визначити знак порядку числа n : n>0, n<0, якщо b >10 якщо b <1 (переносимо кому вліво) (переносимо кому вправо)
Номер слайду 19
Закріплення матеріалу1. Робота з підручником : № 240( парні) 2. Виконати інтерактивну вправу.https://learningapps.org/display?v=pagwvbefa203. Запишіть числа в стандартному вигляді4. Робота з підручником: № 254
Номер слайду 20
ПОрівняйте значення виразів. Розподіліть вирази:>=<
Номер слайду 21
Над теорією степеня з цілим від’ємним показником працювало багато вчених. Удосконалив запис степенів в сучасному вигляді і почав їх застосовувати на практиці видатний англійський математик і фізик Ісаак Ньютон (1643-1727рр.).
Номер слайду 22
«Нехай хто-небудь спробує викреслити з математики степені, і він побачить, що без них далеко не поїдеш.»М. В. Ломоносов
Номер слайду 23
Домашнє завдання. Опрацювати матеріал підручника § 8. Виконати завдання на інтерактивному аркушіhttps://app.wizer.me/editor/preview/Xay. G9w. Wn. BKq9№ 241, 247, 253 з підручника ( для самопідготовки)(виконати і відправити для перевірки)