Мета.
• Формування компетентностей:
• математичної: засвоїти поняття степеня з цілим від'ємним показником та формувати вміння застосовувати його при розв'язуванні вправ;
• ключових – інформаційно-цифрової; соціальної і громадянської; спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя.
1) Степенем числа а з натуральним показником n, більшим за 1, називається …добуток n множників,
кожен з яких рівний а: 𝑎𝑛 = 𝑎 ·. . .· 𝑎
2) Число а, яке підносимо до степеня, називають …основою
3) Число n, яке показує до якого степеня підноситься основа
називають …показником
4) При піднесенні до степеня додатного числа отримуємо …додатне число
5) При піднесенні до степеня від’ємного числа з парним показником отримуємо …додатне число
6) При піднесенні до степеня від’ємного числа з непарним показником отримуємо…від’ємне число
Поняття степеня виникло біля
1700 років до н.е. у Вавілоні
Досі збереглися глиняні плитки стародавніх вавилонян які містять
записи таблиць квадратів і кубів.
Вираз «квадрат числа» виник унаслідок обчислення площі квадрата, а «куб числа» – унаслідок знаходження об'єму куба.
Тестові завдання
1. Тотожно рівним виразу 7-3 є вираз:
а) - 7-3; б) 𝟕𝟏𝟑 в) 𝟕𝟏·𝟑 г) 𝟕𝟏−𝟑 . 1) Б
2)
2. Тотожно рівним дробу 𝟏 є вираз: Г
𝟖 3) Б а) 23 ; б) 24; в) 4-2; г) 2-3 4) В
3. Значення виразу 2-3 + 2-2 дорівнює:
а) -10; б) 𝟑 ; в) 𝟓 г) 12.
𝟖 𝟏𝟐
4. Тотожним до степеня (𝟑 )−2 є вираз:
𝟒
𝟒 −2 ; б) (𝟒 )∙2 в) (𝟒 )2 г) 𝟑 ∙(-2)
а) ( )
𝟑 𝟑 𝟑 𝟒
Степінь навколо нас
Степінь числа використовують, коли мають справу з дуже великими, числами
Тисяча 103 Секстіліон 1021
Міріада 104 Септіліон 1024
Міліон 106 Октіліон 1027
Міліард 109 Ноніліон 1030
Тріліон 1012 Гугол 10100
Квадріліон 1015 Асанкхейя 10140
Квінтіліон 1018 Гуголплекс
Степінь числа використовують для дуже маленьких чисел , які записують за допомогою частин
•Деци - 10−1 Нано - 10−9
•Санти - 10−2 Піко - 10−12
•Мілі - 10−3 Фемто - 10−15
•Мікро - 10−6 Атто - 10−18
Домашнє завдання
За підручником А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонський, М.С.Якір для
8 класу: Алгебра для загальноосвітніх навчальних закладів:–
Х.: Гімназія, 2021
§1 п.8. опрацювати, конспект
№ 240
Відшукати історичні відомості про
степінь з цілим від’ємним показником – додаткова оцінка