ІМПРЕСІОНІЗМІмпресіонізм в образотворчому мистецтві виникяк ЗАПЕРЕЧЕННЯ реалізму та офіційного СалонуІмпресіоністи прагнули втілити на полотні МИТЬ,ВРАЖЕННЯ від побаченої дійсності, реальності. Принципи відображення дійсності в імпресіонізмі:- випадковість композиції («кадрування») , ракурсу, фону, їх незавершеність, «туманність», щвидкоплинність;- відмова від рисунку, ліній, світлотіні;- свілтоповітряне середовище (вібрування повітря та кольору) , у якому «розчиняється» предмет;- відмова від палітри; висвітленість кольорів;- незвична перспектива («точка погляду»). "Мить мине і не повторюється. Правдиво передати його в житті.І заради цього забути про все"Огюст Ренуар
ІМПРЕСІОНІЗМвплив однойменного стилю живопису. зйомки не лише в павільйоні, а й на пленері. Такий недолік німого кіно, як відсутність звуку, перетворювався режисерами на перевагу«потік свідомості» Огюст Ренуар. Жан Ренуар «Донька води»Луї Деллюк «Лихоманка»https://youtu.be/Geq05 GEn. MZE
АВАНГАРДИЗМ«Сучасний струмінь» у мистецтві розпочався від відмови від «відтворництва», «наслідування», «літературності» й руху ВІД сюжета. ЗНАЧЕННЯ МИСТЕЦЬКОГО ТВОРУ — У НЬОМУ САМОМУ (без порівняння з реальністю)ПОШУК НОВИХ ПРИЙОМІВ, МАТЕРІАЛІВ І ТЕХНОЛОГІЙІНДИВІДУАЛІЗМ У ВИБОРІ ПЛАСТИЧНИХ ЗАСОБІВ.
АВАНГАРДИЗМ. Абстракціонізм. АВАНГАРД — «самоідентифікація модернізму» (М. Герман)Художники – ТВОРЦІ, «МАГІЧНІ ВСЕСВІТИ» МИТЕЦЬ — шукач небаченого; винахідник того, що не існувало. Програмні МАНІФЕСТИ художніх напрямів: вербальне ствердження, пояснення, теоретичне обґрунтування творчості.«КОДУВАННЯ» (побудова умовних візуальних систем) — «ДЕКОДУВАННЯ» (у процесі сприйняття)
АВАНГАРДИЗМ. Експресіонізм. Экспрессионисты замкнулись в себе и стали искать, пользуясь определением Ницше, "религиозную чувственность искусства". ЕКСПРЕСІОНІЗМ виник у Німеччині -- НІ академічне, НІ супер сучасне, НІ модерн!! ПРИЧИНА появи: відчуття відчуженості людини від світу, розпад традиційних цінностей. Між художниками і народом — розрив. ЕЛІТАРНІСТЬСвітоглядна основа німецького експресіонізму — національне середньовічне мистецтво як вираз духу нації. Тяжіння до містики, почуття песимізму. СТРАЖДАЛЬНИЦЬКА СУТНІСТЬ СВІТУ. Попередники експресіонізму: Ван Гог («Нічне кафе»)Ф. Ходлер (1853–1918), Е. Мунк (1863–1944),
АВАНГАРДИЗМ. Футуризм«Без агресії немає шедевру» (Марінетті). ФУТУРИЗМ – АВАНГАРДНИЙ напрям в мистецтві. Страждання людини складають для нас такий самий інтерес, як й страждання електричної лампочки. Тотальне заперечення традицій, загальноприйнятих норм Крайній формалізм Культ індивідуалізму. Антигуманізм (три «М» футуризму: машина, місто, маса)динамізм, рух, швидкість (символ сили і агресії); шум, гул, натовп. Футуризм став офіційним мистецтвом фашизму, оскільки вже в маніфесті позіціонувався не як виключно естетичний стиль, а як політичний та етичний рух. АНАРХІЯ, анти—естетика
АВАНГАРДИЗМ. Сюрреалізм. Сюрреалізм «є засобом повного звільнення від розуму й усього того, що його нагадує…» — стверджували сюрреалісти 1925 року. СЮРРЕАЛІЗМ — ілюзорна точність відтворення ірреального образу, що виникає в підсвідомості. ПРИЧИНИ ВИНИКНЕННЯ:соціально-історичні (БУНТ проти меркантильності буржуазного устрою)філософсько-світогляднімистецькі новації (проти футуризму і кубізму ЗА дадаістами)особистості (Т. Тцара як «мсьє Дада»)
АВАНГАРДИЗМ. Сюрреалізм. Сюрреалізм «є засобом повного звільнення від розуму й усього того, що його нагадує…» — стверджували сюрреалісти 1925 року. СПРОБА ЗАМІНИТИ БАЧИМИЙ СВІТ песимістичним СВІТОМ ПІДСВІДОМОСТІ. Руйнується розуміння ОБРАЗУ. ПАРАДОКС«ЧИСТИЙ ПСИХІЧНИЙ АВТОМАТИЗМ» у живописі — не керуються розумом. ВІДСУТНІСТЬ СМИСЛУ — СМИСЛ МИСТЕЦТВА. Тобто, руйнується не лише традиційна система цінностей, художніх вимірів, але й процес роботи над твором. ТВОРЧИЙ АКТ. Яскравим проявом сюрреалізму в кіно став німий фільм «Андалузький пес» режисера Люїса Бунюеля і художника Сальвадора Далі