Булінг (від англ. bully— хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.
Булінг (від англ. bully— хуліган, залякувати) – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо.“Цькування – травля собаками”style.colorfillcolorfill.type
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Булінг включає чотири головні компоненти: 4це агресивна і негативна поведінка; 123здійснюється регулярно; відбувається у відносинах, учасники яких мають неоднакову владу; ця поведінка є навмисною.
Номер слайду 5
умисні штовхання, удари, стусани, побої, нанесення інших тілесних ушкоджень та ін;насильство, пов'язане з дією на психіку, що завдає психологічну травму шляхом словесних образ або погроз, переслідування, залякування, якими навмисно заподіюється емоційна невпевненість. Фізичний шкільний булінг Психологічний шкільний булінг Шкільний булінг можна розділити на такі основні форми:
Номер слайду 6
Психологічний шкільний булінг: залякуванняобразливі жести або дії вербальний булінг де знаряддям служить слово (образливе ім'я, з яким постійно звертаються до жертви, обзивання, поширення образливих чуток і т.д.) використання агресивної мови тіла і інтонацій голосу для того, щоб змусити жертву здійснювати або не здійснювати що-небудь.
Номер слайду 7
пошкодження та інші дії з майном вимаганняізоляція крадіжка, грабіж, ховання особистих речей жертви жертва навмисне ізолюється, виганяється або ігнорується частиною учнів або всім класомгрошей, їжі, інших речей, примус що - небудь вкрасти
Номер слайду 8
Соціальна структура булінгу: переслідувач; жертва;спостерігач.
Номер слайду 9
Існують певні ознаки , за якими можна розпізнати булінг : когось затискають в кутку приміщення ;коли дорослий підходить до групки дітей вони, замовкають, розбігаються, різко змінюють діяльність ( можуть обійняти «жертву», начебто все в порядку);один з учнів не обирається іншими ( в ізоляції);весь клас сміється над одним і тим же учнем;прізвиська дуже образливі;по обличчю одного з учнів: блідий, червоний (у плямах ), в сльозах, наляканий, ознаки насильства на тілі;молодші школярі бояться зайти в туалет;школярі після уроків не розходяться, когось чекають біля школи .
Номер слайду 10
Мотивацією до булінгу стають : заздрість, помста,відчуття неприязні, прагнення відновити справедливість; боротьба за владу; потреба підпорядкування лідерові, нейтралізації суперника, самоствердження тощо аж до задоволення садистських потреб окремих осіб.
Номер слайду 11
Найчастіше жертвами шкільного булінгу стають діти, які мають: Фізичні недоліки: носять окуляри, діти зі зниженим слухом, порушенням опорно-рухового апарату ,тобто ті, що не можуть захистити себе, фізично слабші за своїх однолітків. Особливості поведінки: замкнуті, сором`язливі, тривожні, імпульсивні, невпевнені в собі, нещасливі і ті, які мають занижену самооцінку. Особливості зовнішності: руде волосся, ластовиння, клаповухість, криві ноги, особлива форма голови, маса тіла (повні чи худі).
Номер слайду 12
Недостатньо розвинені соціальні навички: часто не мають ні одного близького друга, краще спілкуються з дорослими ніж з однолітками. Страх перед школою: неуспішність у навчанні часто формує у дітей негативне ставлення до школи, страх відвідування певних предметів, що сприймається оточуючими як підвищена тривожність, невпевненість, провокуючи агресію. Відсутність досвіду життя в колективі (домашні діти). Хвороби: епілепсія, заікання, енурез, дислалія (порушення мови), дисграфія (порушення письма), дислексія (порушення читання). Низький інтелект і труднощі в навчанні.
Номер слайду 13
Типові риси учнів, схильнихдо проявів насильства:вони відчувають сильну потребу пануватий підпорядковувати собі інших учнів, переслідуючи власні цілі; вони імпульсивні й легко шаленіють;вони часто зухвалі та агресивні в ставленнідо дорослих (передусім батьків і вчителів);вони не виявляють співчуття до своїх жертв;якщо це хлопчики, вони зазвичай фізичносильніші за інших.
Номер слайду 14
Діти, що стали жертвами булінгу, проявляють наступні особливості поведінки: прикидаються хворими, щоб уникнути походу до школи; бояться самі йти до школи і зі школи, просять проводити їх на уроки, спізнюються; поведінка і темперамент змінюються; явні симптоми страху, що полягають у порушеннях сну і апетиту, нічному крику, нервовому тику, відлюдькуватості і замкненості;
Номер слайду 15
виявлення рваного верхнього одягу або пошкоджених речей; часті прохання дати гроші, злодійство; зниження якості навчання, втрата інтересу до улюблених занять; постійні ссадини, синці та інші травми; мовчазність, небажання йти на розмову; як прояв крайнього ступеню: суїцид.
Номер слайду 16
Низь-кий рівень вихо-вання. Гіпер-опіка. Байду-жість з боку батьків. Що впливає на агресивну поведінку дітей?Культ насиль-ства в суспіль-ствіНегатив-ний вплив ЗМІКомп`ю-терні ігри
Номер слайду 17
Наслідки шкільного насилля123 Проблеми у навчанні, поведінціДумки про суїцид. Зниження самооцінки
Номер слайду 18
Що робити?Стратегія поведінки дорослого
Номер слайду 19
Технологія реагування на виявлені або встановлені факти булінгу: При встановленні факту або підозрі на наявність ситуації булінгу вчитель повідомляє про цю ситуацію адміністрації закладу. Адміністрація, спільно з психологічною службою школи приймає рішення про невідкладність реагування на виявлений факт. Безпосередня робота з жертвами і булерами.
Номер слайду 20
ЦИТАТИ відомих людей. Якщо ти байдужий до страждань інших, ти не заслуговуєш називатися людиною. (Сааді) Байдужість - це найвища жорстокість. (М. Уілсон) Жорсткість і боязкість - одного поля ягоди. (І. Шевелев) Віддай людині крихітку себе. За це душа поповнюється світлом. (Л. Костенко) Немає величі там, де нема простоти, добра і правди. (Л. Толстой) Кожного разу, коли тобі чого-небудь дуже хочеться, спинись і поміркуй: чи добре те, чого тобі так хочеться. ( Л. Толстой)
Номер слайду 21
ПРИТЧА ПРО ЖОРСТОКІСТЬ В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запитання: «Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?». «Щоразу, коли ти завдаватимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не відчуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе». Будьмо толерантними один до одного, до самих себе.